2015-07-07, 13:23
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Ekdal ryktas till PSG för €5.5M. Ses som en potentiell ersättare till Cabaye eller Motta. Ingen aning hur pass trovärdigt detta är, men om Ekdal får chansen tycker jag absolut han borde ta den. Bänknötande är att vänta så klart, men PSG spelar mycket matcher, så visst kommer han få speltid ändå.

http://www.foot-sur7.fr/244440-mercato-psg-une-offre-en-prparation-pour-albin-ekdal
kul ! ekdal är beviset på den äkta fotbolls-spelaren; inte speciellt bra på nånting, fast att man kan ändå vara en gedigen världs-fotbollsspelare.

- den slutsatsen drar jag efter att ha sett han med slött öga 3-4 svenska landslagsmatcher...
Citera
2015-07-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För det första är han 28 (29 i januari som du säger), han är född 1987, det är inte gammalt hur du än vrider och vänder på det, Suarez är t.o.m nån vecka äldre - ingen klagar på hans ålder. Cristiano blir 31 nästan samtidigt, är han också snart slut? Dagens fotbollstjärnor är bättre tränade än tidigare.
Man har ju hellre Arda som inhoppare/roterare än usla Sergi Roberto mf.l, särskilt när man ska lira 60+ matcher denna säsong, inte säkert man har lika tur gällande skador denna säsong, man hade ovanligt få förra säsongen.

För det andra är det 318 miljoner kronor, 7M euro är prestationsbaserat individuellt och lag, så inte säkert det blir mer än 318 heller.

Det sista du skrev... svårt att ta dig seriöst efter det.

Jo, han har klart några år kvar, men han är i princip 29 när dom kan börja använda honom och han är inte ens en startspelare, och om han nu skulle bli det ändå så bidrar han inte med särskilt mycket jämfört med den han petar.
Dessutom så blir det svårt att sälja honom om 3-4 år som man kan göra när man köper in en ung spelare; detta är mycket för en hyfsat gammal spelare som inte tillför särskilt mycket.
Citera
2015-07-07, 14:35
Medlem
4522s avatar
Nu är det snart officiellt att Maxi Pereira går från Benfica till Porto. Oh, snap. I dom matcherna kommer benknotor att flyga.
Citera
2015-07-07, 14:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Darmian är ju ännu en "Francisco Coco" Milan haussad primavera back som stannar i utvecklingen att han nu hade lite formtoppar gör inte att zebran tappar ränderna.

Han har haft två riktigt bra säsonger i rad nu, var en av de bästa för Italien i VM 2014 bland annat.

Citat:
Var det Moyes som sparkade fel personer så att Uniteds scouting helt plötsligt blivit helt skev. Känns som att man kan fynda rejält där som säljande klubb.

Jag tycker personligen att Uniteds scouting varit ganska "off" rätt länge. Finns många konstiga värvningar under åren, även med Sir Alex vid rodret.
Senast redigerad av snillet_1 2015-07-07 kl. 15:00.
Citera
2015-07-07, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han har haft två riktigt bra säsonger i rad nu, var en av de bästa för Italien i VM 2014 bland annat.

Jag tycker personligen att Uniteds scouting varit ganska "off" rätt länge. Finns många konstiga värvningar under åren, även med Sir Alex vid rodret.

Av ren nyfikenhet, vilka då?

I övrigt verkar många ha positiva saker att säga om Darmian precis som du, jag blev också imponerad under VM. Italiens bäste spelare där. Sedan hyllade den norske scouten kkarlsen (på Twitter) honom.
Citera
2015-07-07, 15:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Av ren nyfikenhet, vilka då?

I övrigt verkar många ha positiva saker att säga om Darmian precis som du, jag blev också imponerad under VM. Italiens bäste spelare där. Sedan hyllade den norske scouten kkarlsen (på Twitter) honom.

Varför skall jag räkna upp det? Du vet det lika väl som jag.

Kleberson, Djemba-Djemba, Bebe, Anderson är de mest groteska exemplena utöver det två dussin unga "talanger" som aldrig blev nåt (den där Powell är väl senaste exemplet, lär aldrig bli United-klass, samma med Zaha), osv osv. Och det är off the top of my head, bara.
Senast redigerad av snillet_1 2015-07-07 kl. 15:14.
Citera
2015-07-07, 15:14
Medlem
anteri17s avatar
Darmian är klass rakt igenom. Världsklass - ett epitet som lätt urvattnas - är faktiskt det epitet jag sätter på Darmian efter hans två senaste säsonger. Han är klok, bolltrygg och enormt löpstark. Nu har han ju lirat som halvytter i Venturas 3-5-2, en roll som nog passar honom bättre än som yb i en fyrback. Men hans kvaliteter går inte ur honom för det faktumet.
Citera
2015-07-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Darmian är klass rakt igenom. Världsklass - ett epitet som lätt urvattnas - är faktiskt det epitet jag sätter på Darmian efter hans två senaste säsonger. Han är klok, bolltrygg och enormt löpstark. Nu har han ju lirat som halvytter i Venturas 3-5-2, en roll som nog passar honom bättre än som yb i en fyrback. Men hans kvaliteter går inte ur honom för det faktumet.

Det är ju 3-5-2 United vill spela så då bord han ju passa perfekt.
Citera
2015-07-07, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Varför skall jag räkna upp det? Du vet det lika väl som jag.

Kleberson, Djemba-Djemba, Bebe, Anderson är de mest groteska exemplena utöver det två dussin unga "talanger" som aldrig blev nåt (den där Powell är väl senaste exemplet, lär aldrig bli United-klass, samma med Zaha), osv osv. Och det är off the top of my head, bara.

Nej jag är bara nyfiken på vilka du tänkte på. Tycker ändå man inte har så mycket, det är ju snart 15 år sedan Kleberson värvades så visst kan man hitta liknande exempel i alla klubbar då. Jag tror mer att det har att göra med att det blivit lite kaos i United med nya röster hela tiden och nya vägar att gå. Jag tror vägen att gå är en sportchef istället för att få mer struktur på det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det är ju 3-5-2 United vill spela så då bord han ju passa perfekt.

Nej, United vill inte spela 3-5-2. Men jag kan förstå hur du tror det eftersom man, helt misslyckat ska sägas, prövade på det under delar av den förra säsongen. LvG föredrar väl 4-3-3, eller någon slags variant av det.
Citera
2015-07-07, 18:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Detta är en vansinnesvärvning; 400 miljoner för en spelare som blir 29 i januari som förmodligen inte går in i startelvan då Busquets, Rakitic och Iniesta är alla bättre på det centrala mittfältet.
Han kan mycket väl ta en startplats från eller agera substitut för Iniesta som börjar bli till åren. Visst, det är ett högt pris för hans ålder, men han har kvalititéer.

Citat:
Sergi Roberto, Rafinha funkar helt ok när de roterar eller att flytta upp Mascherano då dom köpte in två bra mittbackar förra året; annars så har dom Song som verkas skeppas iväg för en bråkdel, hade varit förbannat kul om dom köp Hiljemark, Quaison eller Ekdahl som säkert hade gjort det tillräckligt bra.

Citera
2015-07-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Nej, United vill inte spela 3-5-2. Men jag kan förstå hur du tror det eftersom man, helt misslyckat ska sägas, prövade på det under delar av den förra säsongen. LvG föredrar väl 4-3-3, eller någon slags variant av det.

Det är ju väldigt tydligt att LvG föredrar 3-5-2 men att Uniteds trupp inte var i närheten av att kunna klara av det förra säsongen.
Citera
2015-07-07, 21:27
Medlem
IfIWereAGirls avatar
*Izzy Brown lånas ut till Vitesse

*Sägs att Josh McEachran går till Brentford

*West Ham och Juve är överens om priset (£8.5m) för Angelo Ogbonna.

*Sammy Ameobi lånas ut till Cardiff.

*Southampton och Aston Villa är intresserade utav Rafael da Silva.

*Stefan Ishizaki lämnar USA och återvänder till Sverige, Allsvenskan.

*Christian Benteke sägs lämna in transferbegäran under morgondagen.

Edit: Luciano Vietto lämnar Villarreal och går till Atletico Madrid för €20m.
Senast redigerad av IfIWereAGirl 2015-07-07 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in