2015-07-11, 11:31
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Kanske börja med en spelidé och värva utifrån det? Inte bara vad för namn spelaren har på ryggen.

Haha, vilket givande svar. Du är medveten om att den här positionen är den enda som van gaal uttryckligen sagt ska förstärkas.
Citera
2015-07-11, 11:56
Medlem
Fast det är väl ändå ett tecken på att inte allting är helt genomtänkt när United förra säsongen ofta var tvungna att ha spelare som Van Persie, Mata och Falcao på samma bänk samtidigt som man stod med Blackett, McNair och Evans i försvaret?

Uniteds värvningar har sedan 2012 varit ganska illa, speciellt med tanke på vilka summor man lagt ner. United har absolut inget dåligt lag, men tror även ni United-supportrar håller med om saker och ting inte sköts i närheten av så bra som det hade kunnat. Sen kan ingen klubb såklart alltid vara optimala på marknaden, det är inte det jag försöker säga.

Jag var helt övertygad om att United efter Ferguson skulle skötas på ett utomordentligt vis där man redan från dag 1 skulle ha en klar plan över vilka spelare och vad som skulle behövas göra för att fortfarande vara världens kanske bäst skötta klubb. För det var åtminstone så jag såg United under Ferguson. Men när det enda man kunde förbättra sig med var en Fellaini för 25 miljoner pund sommaren 2013 började man ju ana att det inte alls skulle bli sådär. Och Van Gaals första silly season i klubben var väl inte enormt imponerande heller.

United känns som en mer extrem version av Liverpool nu. Men istället för att dammsuga Premier League på övervärderade britter gör United istället sin version av något liknande fast med hela Europa som marknad. I de flesta klubbarna har man en viss aning om ungefär vilka typer av spelare som är potentiella köp. Visst, det kan ske stora överraskningar hos alla men i 8 fall av 10 är det sällan några jättesensationer. Men hos United finns där ingen sådan nuförtiden, deras nästa köp kan ärligt talat vara allt från 21-årige Laporte till 34-åriga Barzagli.
Citera
2015-07-11, 12:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
För två säsonger sedan hade Schweini varit min absoluta drömvärcning. Nu vet jag inte riktigt vilken status han har men det finns nog stora möjligheter för honom i en ny klubb och ny miljö med en gammal mentor i LvG. Vi har ju sett en del nytändningar ske under de senaste åren.

Schweinsteiger - Schneiderlin/Carrick - Herrera i en 4-3-3 känns som ett fantastisk mittfält.

Håller Schweinsteiger sig skadefri så tror jag han kommer att lyckas alldeles utmärkt. Dags för en nytändning i främmande miljö för honom. En oerhört klok och mångsidig lagspelare, bäst när det gäller, under press. Och, som sagt, med väldigt bra medspelare i United.

Allt mer tyder på att Ibrahimovic återvänder till Milan. Klubben står då med ett överflöd av forwards och offensiva mittfältare. Bacca och Luiz Adriano måste också få rejält med speltid, men Ibrahimovic ska rimligen starta över 30 av de 38 ligamatcherna om han är fit for fight. Vad Cerci, Matri, El Shaarawy, Honda, Verdi, Niang, Suso ska göra återstår då att se. Jeremy Menez bör bli en fast installation i startelvan, bra och målrik säsong senast i ett svajigt Milan och trivs med Ibrahimovic.
Citera
2015-07-11, 12:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Håller Schweinsteiger sig skadefri så tror jag han kommer att lyckas alldeles utmärkt. Dags för en nytändning i främmande miljö för honom. En oerhört klok och mångsidig lagspelare, bäst när det gäller, under press. Och, som sagt, med väldigt bra medspelare i United.

Allt mer tyder på att Ibrahimovic återvänder till Milan. Klubben står då med ett överflöd av forwards och offensiva mittfältare. Bacca och Luiz Adriano måste också få rejält med speltid, men Ibrahimovic ska rimligen starta över 30 av de 38 ligamatcherna om han är fit for fight. Vad Cerci, Matri, El Shaarawy, Honda, Verdi, Niang, Suso ska göra återstår då att se. Jeremy Menez bör bli en fast installation i startelvan, bra och målrik säsong senast i ett svajigt Milan och trivs med Ibrahimovic.

El Shaa är i alla fall klar för Monaco, läkarundersökning på måndag.
Citera
2015-07-11, 12:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
El Shaa är i alla fall klar för Monaco, läkarundersökning på måndag.

Okej, bra för honom. Såg att Ferreira Carrasco lämnat den klubben.

23-årige danske mittbacken Frederik Sörensen, ägd av Juventus och utlånad till Hellas Verona, går till FC Köln.

Chievo värvar Standard Lieges ytter M'Poku, som var på lån i Cagliari några månader.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-07-11 kl. 12:49.
Citera
2015-07-11, 12:45
Medlem
waikikiis avatar
Alla vet att dagen då Zlatan väljer det sportsliga i andra hand är relativt nära men trodde inte riktigt den dagen redan skulle komma i år, nåja intet USA, än.

Fast innan kontraktskrivning synes på twitter så finns ju drömmen om Zlatte i Arsenal. Detta kan säkert vara ett Mino knep för att få Wenga att släppa sin semester cigg för en dag.
Citera
2015-07-11, 13:06
Medlem
Axezzs avatar
Sterling är med i truppen som ska flyga till Asien imorgon, Borini, Balotelli och Enrique blir kvar på Melwood och lär ju försvinna om allt går enligt planerna.
Citera
2015-07-11, 13:07
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Fast innan kontraktskrivning synes på twitter så finns ju drömmen om Zlatte i Arsenal. Detta kan säkert vara ett Mino knep för att få Wenga att släppa sin semester cigg för en dag.
Nja. Zlatan fyller 34 i höst och i den åldern går det fort utför när man börjar dippa. Det skulle i så fall vara om han inte hade varit alltför dyr att lösa från PSG och hade kunnat tänka sig att gå ner betänkligt i lön. I Milan finns ett affektionsvärde som gör det möjligt, medan han förmodligen hade krävt högre lön för att spela i Arsenal, dessutom väl medveten om att Arsenal har råd att betala för sig. Det hade varit en kul chansning, men ska man köpa en anfallare det här fönstret ska det vara ett mer långsiktigt alternativ, någon med mer hunger än en mätt Zlatan på karriärens höst.

E: Med det sagt borde en anfallare vara högsta prioritet för Arsenal i sommar, men då måste det vara någon som är en klar uppgradering från Giroud. Dessutom någon som är tillgänglig i sommar. Jag har svårt att se vem det skulle vara, och är inte helt säker på att Wenger vet det heller. Känns som att det är stor sannolikhet att han nöjer sig med nuvarande anfallsuppsättning och hoppas på att Walcott och Oxlade-Chamberlain är hela och att den sistnämnde fortsätter att utvecklas.
Senast redigerad av hoboken 2015-07-11 kl. 13:17.
Citera
2015-07-11, 13:53
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nja. Zlatan fyller 34 i höst och i den åldern går det fort utför när man börjar dippa. Det skulle i så fall vara om han inte hade varit alltför dyr att lösa från PSG och hade kunnat tänka sig att gå ner betänkligt i lön. I Milan finns ett affektionsvärde som gör det möjligt, medan han förmodligen hade krävt högre lön för att spela i Arsenal, dessutom väl medveten om att Arsenal har råd att betala för sig. Det hade varit en kul chansning, men ska man köpa en anfallare det här fönstret ska det vara ett mer långsiktigt alternativ, någon med mer hunger än en mätt Zlatan på karriärens höst.

E: Med det sagt borde en anfallare vara högsta prioritet för Arsenal i sommar, men då måste det vara någon som är en klar uppgradering från Giroud. Dessutom någon som är tillgänglig i sommar. Jag har svårt att se vem det skulle vara, och är inte helt säker på att Wenger vet det heller. Känns som att det är stor sannolikhet att han nöjer sig med nuvarande anfallsuppsättning och hoppas på att Walcott och Oxlade-Chamberlain är hela och att den sistnämnde fortsätter att utvecklas.
Som du säger i ditt andra stycke så finns det heller inte så många alternativ där ute för en striker behövs. Och en Zlatan kommer inte tappa hungern förens han är kastrerad och uppenbarligen tycker han det är ganska kul att göra mål på britter så varför inte testa på att vara slutpunkten i ett av öarnas bollsäkraste och mest kreativa lag där han kanske oftare än någonsin i sin karriär har möjligheten att raka in bollar som serveras på silverfat. T om Zlatan själv inser att han inte kan leda ett Milan till något vettigt i klubben nuvarande stadie medan han nästan skulle nå legendstatus i Arsenal efter ett år om det skulle leda till en tjockare pokal där chansen absolut finnes. Jag drömmer fan vidare en stund.
Senast redigerad av waikikii 2015-07-11 kl. 14:13.
Citera
2015-07-11, 14:11
Medlem
Kafferastens avatar
Lämnar Zlatan PSG för Milan så är det nog för att han själv känner att han är på väg ner. Sen har frun och kanske också barnen en del med beslutet att göra också. Om det nu stämmer? Media i Italien verkar ju säkra på sin sak men dom pålitligare källorna runt PSG är tysta än så länge.
Citera
2015-07-11, 14:36
Medlem
Boggas avatar
Otamendi och Schneiderlin så känns detta som en av de bästa somrarna på länge... skulle det sen som en bonus ploppa in en forward typ Lacazette så skulle det bli en av de bästa under alla mina år som United-fan.

RVP, Nani och Falcao har ju öppnat upp ganska så fint på lönesidan. Försvinner Hernandez så kan jag mycket väl tänka mig att en forward finns på LVG's önskelista om han nu inte tänkt skola om Memphis till en renodlad sådan.

Müller kändes smått omöjlig att få hit och med Schweini på väg så känns det totalt uteslutet. Cavani är inte i närheten av att vara värd de summor som ryktats, Higuain ska vi inte ens fundera på, Kane känns lite som en Carroll-varning... var han en one hit wonder eller kommer han fortsätta producera?

Nä Lacazette vore isf mitt val, ska inte säga att han blir gratis. Men inköpskostnad och lön lär inte vara i närheten av de tidigare nämnda namnen
Citera
2015-07-11, 14:40
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Sterling är med i truppen som ska flyga till Asien imorgon, Borini, Balotelli och Enrique blir kvar på Melwood och lär ju försvinna om allt går enligt planerna.

Man säljer nog gärna Balotelli om man får ett tillräckligt bra bud medan de andra två troligen säljs till vilket pris som helst.

Ska bli intressant att se vad som händer med Sterling. Jag hoppas inte att Liverpool tackar ja till ett bud under gränsen de tidigare sagt. Jag tror inte klubben och Rodgers är helt oskyldiga i hela den här soppan. Till viss del har jag accepterat att han vill gå till en "bättre" klubb, precis som i fallet med Suarez och visst att han är ung och kanske lättpåverkad av folk runt omkring sig. Men någon måtta får det vara. Det handlar inte om pengar säga det men ingen transferbegäran. Troligast på grund av den bonus man inte får då. Ryktas om att han skulle gå miste om 2 miljoner pund.

Sett ur City-ögon är ju situationen helt annorlunda. Som alltid i sådana här fall där spelare försöker tvinga bort en flytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in