Citat:
Ursprungligen postat av
Skrank
För två säsonger sedan hade Schweini varit min absoluta drömvärcning. Nu vet jag inte riktigt vilken status han har men det finns nog stora möjligheter för honom i en ny klubb och ny miljö med en gammal mentor i LvG. Vi har ju sett en del nytändningar ske under de senaste åren.
Schweinsteiger - Schneiderlin/Carrick - Herrera i en 4-3-3 känns som ett fantastisk mittfält.
Håller Schweinsteiger sig skadefri så tror jag han kommer att lyckas alldeles utmärkt. Dags för en nytändning i främmande miljö för honom. En oerhört klok och mångsidig lagspelare, bäst när det gäller, under press. Och, som sagt, med väldigt bra medspelare i United.
Allt mer tyder på att Ibrahimovic återvänder till Milan. Klubben står då med ett överflöd av forwards och offensiva mittfältare. Bacca och Luiz Adriano måste också få rejält med speltid, men Ibrahimovic ska rimligen starta över 30 av de 38 ligamatcherna om han är fit for fight. Vad Cerci, Matri, El Shaarawy, Honda, Verdi, Niang, Suso ska göra återstår då att se. Jeremy Menez bör bli en fast installation i startelvan, bra och målrik säsong senast i ett svajigt Milan och trivs med Ibrahimovic.