2015-07-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

28 är ingen ålder för Ardas. Pirlo är fortfarande en av världens absolut främsta mittfältare trots att italienaren är 36 bast. Zidane levererade sitt livs bästa fotboll i karriären när fransmannen passerade 30. Jag skulle kunna rabbla upp flera exempel men jag antar att du fattar nog vad jag vill komma...

Om jag skall spekulera så kommer Arda nog att konkurrera med Iniesta som enligt mig inte riktigt passar i den krävande spelsättet som Lucho har infört.

Klart han håller i ett par år, men han kommer fylla 29 den månaden Barca får honom och kommer inte kunna ge pengar när han lämnar såvida han inte floppar och måste lämna inom ett år eller två.

Ser inte ut som om han blir en startspelare, och skulle han nu peta Rakitic eller Iniesta är inte det något som lyfter laget; det enda rimliga vore om Busquets är på väg bort och Rakitic tar den rollen Arda tar Rakitic nuvarande position men det ändå en konstig värvning med tanke vilka talanger dom redan sitter på med Rafinha, S.Roberto och Halilovic.
Citera
2015-07-08, 15:57
Medlem
Är det nån som känner till någon silly season-podd? Lyssnar på Sportbladets, men jag har alltid abstinens så här års, måste lyssna på fler!! Engelsk, norsk, dansk? Nån mer svensk?
Citera
2015-07-08, 16:18
Medlem
snillet_1s avatar
Eindhovens Dagblad rapporterade tidigt i morse att Palermo är ute efter Hiljemark.

http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/palermo-meldt-zich-bij-psv-voor-hiljemark-1.5064133
Citera
2015-07-08, 16:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Hummels uppger att han stannar i Dortmund. Det gör ju även Reus och Gundogan. Jag var väldigt säker på att framförallt Gundogan men även till viss del både Reus och Hummels skulle lämna.

De tre spelarna utgör ju en stomme som kan ta Dortmund tillbaka till topp 3 om Tuchel för saker och ting att stämma. En riktigt bra ytter/anfallare hade ju varit mumma nu för Dortmund om man lyckas skeppa iväg Immobile och Ramos.
Citera
2015-07-08, 16:36
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han har haft två riktigt bra säsonger i rad nu, var en av de bästa för Italien i VM 2014 bland annat.

Jag tycker personligen att Uniteds scouting varit ganska "off" rätt länge. Finns många konstiga värvningar under åren, även med Sir Alex vid rodret.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Darmian är klass rakt igenom. Världsklass - ett epitet som lätt urvattnas - är faktiskt det epitet jag sätter på Darmian efter hans två senaste säsonger. Han är klok, bolltrygg och enormt löpstark. Nu har han ju lirat som halvytter i Venturas 3-5-2, en roll som nog passar honom bättre än som yb i en fyrback. Men hans kvaliteter går inte ur honom för det faktumet.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Darmian världsklass? Det beror väl på hur man definierar världsklass antar jag. Bra är han, men det vore spännande om anteri kunde sätta honom i relation till andra på samma position...

Åhh Herregud så enligt er är han alltså närmare...
Maldini än Coco!?

Killen är alltså en Milan produkt tidigt utväcklad och med klara fysiska fördelar jäntemot sina jämngammla har han alltid varit bofast i ungdomslandslagen. Han fick debutera som 16åring i Coppa Italia för Milan. Sedan hände inget på 3år i Milan skrapa han ihopp 4matcher (de flesta inhopp) de pratar vi om en backlinje där en 37årig Favalli ofta gick före en 18-19årig Darmian som högerback.

Varför skulle Milan kastat honom om han både var tidigt utvecklad och hade värdsklass potential?
Vad är det Carlo Ancelotti & Leonardo inte såg som ni Anteri och Snillet ser?

Svaret är ju: för att han inte har världsklass potential
Enligt eran utsågo ska han i från tidig till sen 20års ålder gått från att haft en fotbollshjärna i klass med Björklund/Åslund/Coco till att en i klass med Nesta/Maldini/Lizarazu .....
Citera
2015-07-08, 16:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Maldini än Coco!?

Killen är alltså en Milan produkt tidigt utväcklad och med klara fysiska fördelar jäntemot sina jämngammla har han alltid varit bofast i ungdomslandslagen. Han fick debutera som 16åring i Coppa Italia för Milan. Sedan hände inget på 3år i Milan skrapa han ihopp 4matcher (de flesta inhopp) de pratar vi om en backlinje där en 37årig Favalli ofta gick före en 18-19årig Darmian som högerback.

Varför skulle Milan kastat honom om han både var tidigt utvecklad och hade värdsklass potential?

Enligt eran utsågo ska han i från tidig till sen 20års ålder gått från att haft en fotbollshjärna i klass med Björklund/Åslund/Coco till att en i klass med Nesta/Maldini/Lizarazu .....

Men spelare lämnar ju alltid klubbar vid ung ålder och ibland växer de faktiskt fram och blir världsklass. Argumentet att klubb X inte hade släppt honom om de såg världsklasspotential håller inte, då det är helt omöjligt att se i alla spelare.

Ta Hummels från Bayern till Dortmund, varför lät de honom gå t.ex?
Citera
2015-07-08, 16:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Maldini än Coco!?

Vad i helvete svamlar du om egentligen?
Citera
2015-07-08, 16:45
Medlem
Citat:

Så du menar att om spelare inte är nog bra vid 20års ålder så kommer de aldrig bli det?

Jag vill minnas att alla hoppade på De Gea och kallade honom flopp och att han är kass där vid 20års åldern när han kom till United, och kolla vad som hänt med honom.. Nu är han den näst bästa målvakten i världen..

Antar att du menar att Darmian är en medelmåtta. En medelmåtta som te.x Bayern och Juventus var intresserade av med andra ord.
Citera
2015-07-08, 16:48
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Allting klart med Darmian till United enligt italienska Sky, €18m + €2 m i bonusar.

Häpp häpp!

Ja du...
Vad ska man säga ett rån
Granata bör ta pengarna och sätta klackarna i baken....
Citera
2015-07-08, 17:05
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Men spelare lämnar ju alltid klubbar vid ung ålder och ibland växer de faktiskt fram och blir världsklass. Argumentet att klubb X inte hade släppt honom om de såg världsklasspotential håller inte, då det är helt omöjligt att se i alla spelare.

Ta Hummels från Bayern till Dortmund, varför lät de honom gå t.ex?

Det stämmer att det argumentet håller inte men om jag exempelvis släpper en "Prima Punta" för att jag missbedömmer potentialen i denne eller Hummels

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad i helvete svamlar du om egentligen?

Vad jag svamlar om?
Jag ser inte storheten i Darmian varför skulle det vara Svammel jag presentera sakliga argument.
Har någon av er inte sett Darmian som tonnåring i Milan?

Citat:
Ursprungligen postat av XAjTiNGfb
Så du menar att om spelare inte är nog bra vid 20års ålder så kommer de aldrig bli det?

Jag vill (1)minnas att alla hoppade på De Gea och kallade honom flopp och att han är kass där vid 20års åldern när han kom till United, och kolla vad som hänt med honom.. Nu är han den näst bästa målvakten i världen..

Antar att du menar att Darmian är en medelmåtta. (2)En medelmåtta som te.x Bayern och Juventus var intresserade av med andra ord.

1)
De som sågade De Gea var okunniga han var redan etta i Atletico (där han startade säsongen som trea i en bra målvaktsuppsättning) potentialen var alltid där. Att han skulle bli tredje bäst i världen (håller fortf Neuer och Belgen framför) var ju en överprestation men topp12 skulle han nog alltid bli.

2)
Juventus var även intresserade av Balzaretti (också medelmåtta) och värvade denna från just Torino. Vi har värvat Campionis som Padoin och Peluso på positionerna.
Ingen spelare i Torino platser i Juves startelva

3)
Nej jag menar inte att en spelare som är en medelmåtta när han är 20 inte kan blomma ut. Utan att han ska utveckla en helt annan fotbolsshjärna vid 25års ålder och helt plötsligt kunna utnyttja sina fysiska egenskaper på ett helt annat sett är ytterst ovanligt. Finns spelare som kan förlänga sin karriär genom att krydda sitt register Ibra, Nesta, Maldini, etc men detta är något annat

Händer kanske en gång på 500 yrkespraktiserande fotbollsspelare. De enda exemplen jag kan komma på med rak arm är Henke Larsson & Di Natale vilka båda var Johnny Ekström (sparka spring forwards) i tidig ålder men där de tvingade säg själva att utveckla en helt ny spelstil för att kompensera när snabbheten försvann. I båda dessa fall skulle jag nog snarare vända på myntet och säga att de var dåligt (otillräkligt bildade) från första början och därför fick sämre karriärer än att de mirakulöst blev "smartare på fotboll".
Senast redigerad av L-illuminato 2015-07-08 kl. 17:07.
Citera
2015-07-08, 17:44
Medlem
Skranks avatar
L-illuminato

Det är väl egentligen helt oviktigt för United hur bra Darmian var 2008, huvudsaken är hur bra han är nu.

Tycker det är en spännande värvning. Kan inte vara många Italienare som spelat i United, den senaste och enda jag kan komma på är... Macheda?
Citera
2015-07-08, 17:50
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
L-illuminato

Det är väl egentligen helt oviktigt för United hur bra Darmian var 2008, huvudsaken är hur bra han är nu.

Tycker det är en spännande värvning. Kan inte vara många Italienare som spelat i United, den senaste och enda jag kan komma på är... Macheda?

Giuseppe Rossi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in