Citat:
Ursprungligen postat av
skoltjej
Som kvinna vill man inte bli våldtagen eller misshandlad. Man gör ingenting medvetet för att bli slagen, snarare går ens vardag ut på att undvika att bli slagen.
Du vet, det finns en så kallad "cycle of abuse". Det innebär att efter mannen har slagit så ändrar han på sig. De negativa spänningarna som fanns innan slaget är bortblåsta och misshandlaren gör allt för att visa att han inte menade att slå. Hon vet att han har varit olycklig och han kunde inte hantera sig själv eller sina känslor, han tog ut det på henne. Om man älskar varandra så vill man finnas där, man är ju inte bara där för de bra stunderna utan man ska finnas där för varandra när någon har det svårt.
Hon lever på hoppet om att han börjar bli bättre, och han säger det bara inte. Han visar det verkligen. Kärlek kan övervinna allt. Hon älskar honom. Så hon stannar.
Det handlar inte om våldet, det handlar om kärleken. Men han har också brutit ner henne mentalt, han har gjort henne osäker. Låtit henne veta att hon är ful och äcklig och att ingen annan någonsin vill ha henne. Blåmärken läker, men orden stannar kvar.
Ibland när han slår henne så känner hon att hon förtjänar det. Hon skulle inte gjort så, sagt så. Hon kan bli bättre. Om hon bara blir lite bättre, om hon bara visar att hon inte ska någonstans, att hon stannar hos honom och visar att hon inte vill ha någon annan så kommer han sluta slå henne, och de kommer bli så lyckliga som de är annars, när han inte är arg och när han inte dricker.
1) Sluta låtsas vara kvinna.
2) Som kvinna vill man ha underhållning och spänning i sitt liv för kvinnor behöver inte ta ansvar för saker på samma sätt som män.
3) Att få stryk är sexuellt upphetsande och spännande därför är sådana män högvilt för kvinnor, det är status att ha en sådan man, det är därför som kvinnor går ut i media och skryter/hittar på att de har haft en sådan man och blivit våldtagna/slagna, det är ett bevis på att kvinnan har ett roligt liv och är attraktiv för attraktiva män.
4) Eftersom det inte är OK att säga det här högt så hittar man på en massa nonsens som typ "jag var kär och visste inte att han slog/våldtog mig", "cycle of abuse", "normaliserings processen", "alla män är så egentligen", och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
SweetAss
Ursäkta men: är du helt riktig i huvet? Vart får du ifrån att en kvinna vill bli misshandlad eller våldtagen????
Jag är kvinna och jag kan bekräfta att i princip alla kvinnor vill bli misshandlade/våldtagna.