2015-07-08, 00:15
Bannlyst
A C-G B. Tydligen initialerna på en misstänkt. Pedofilring nämns.
2015-07-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är utmärkt om GM har erkänt. Vad tror du att jag vill? Jag vill att mordet på Lisa löses.

Men det räcker inte om han har erkänt. Det ska bevisas också.
Många har erkänt Palmemordet tex.
2015-07-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Det finns ju folk som flyttar hemifrån efter högstadiet. Går gymnasiet långt hemifrån så på så sätt tycker jag det är lite kontrollerande. Just för att det är på landet också. Och första gången på moppe? Det var ju inte som om hon inte var van att köra vad jag förstår. Bara att hon innan fått skjuts av föräldrarna dit, kanske för att de jobbade åt det hållet.

Men som du skriver, beteendet är inte ovanligt. Hon kanske bara var ordentlig och omtänksam.

Men majoriteten bor faktiskt hemma när dom går på gymnasiet. Lisa själv bodde inte på landet. När det gäller hennes föräldrar så är mamman frisör på orten där Lisa bodde och hennes pappa jobbar rätt långt (åt andra hållet) stället Lisa jobbade på. Så mest troligt bara ordentlig och omtänksam.
2015-07-08, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
A C-G B. Tydligen initialerna på en misstänkt. Pedofilring nämns.

Spännande. Kan någon därifrån vara inblandad?
2015-07-08, 00:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stassi
Hur vet du han erkänt mordet då? Var du där??

öööhh du menar om jag är polis. Nej jag är inte polis. Jag är bara närstående till de med insyn
2015-07-08, 00:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
varför skulle jag ha en åsikt om vad du vill? För mig är du enbart en i högen som blivit exalterad av LH död och du går igång av alla makabra iaktagelser.
Men det spelar ingen roll längre då GM har erkänt
Att GM har erkänt har inte så stor betydelse, det här är inte USA. Åklagaren måste ändå bevisa att hans gärningsbeskrivning är den rätta. Det här är långt ifrån över. MGM försöker säkert komma undan med dråp medan åklagaren kommer att yrka på livstid för mord.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Citat:
hur kan du gissa på självmord när det redan är konstaterat mord. Är du dum eller bara idiot?
Inlägget du citerar är postat 8 juni, alltså innan Lisa hittades.

Är du dum eller bara idiot?
Tack #blomvattnare, #Kellywoman är ett troll.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför är det ett "kasst" spår? Förutom att det går uppåt i samhället istället för det sedvanliga nedåt. Om någon ändrar adress alldeles efter mordet och det finns uppgifter om en viss kvinnosyn är det väl det väldigt viktigt särskilt som det inte ens finns några som helst uppgifter i tråden var AJ, AJ:son eller ÅL har befunnit sig vid tiden för försvinnandet/mordet.
Men alltså...finns det några uppgifter om att de överhuvudtaget befann sig i trakten när Lisa försvann?
Medlem
MrFolds avatar
Många upplysningar om både de ena och det andra ikväll i tråden. Andra litauer som uppträtt underligt mot kvinnor i närområdet. Uppgifter om både våldtäkt och styckning av kroppen. Och så information om att GM ska ha erkänt.

Flashback är Flashback, det känns bäst att ta allting med inte bara en nypa utan några rejäla paket jodsalt. Det behöver man inte ens misstro uppgiftslämnarna för att göra. Även uppgifter man fått från en källa man tycker känns helt trovärdig kan vara helt felaktiga, det finns det många exempel på.

Kanske får vi veta något imorgon, kanske inte.
2015-07-08, 00:20
Medlem
Citat:
öööhh du menar om jag är polis. Nej jag är inte polis. Jag är bara närstående till de med insyn

I så fall ska vi bara tacka dig för att du har släppt detta scoop, i förtid. Det tycker jag förbaske mig du borde få något slags diplom för! (obs, ej ironi)
Senast redigerad av Klasina 2015-07-08 kl. 00:24.
2015-07-08, 00:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men alltså...finns det några uppgifter om att de överhuvudtaget befann sig i trakten när Lisa försvann?
Har vi några uppgifter om någon som befann sig i närheten när Lisa försvann?
2015-07-08, 00:23
Medlem
Citat:

Finns det några uppgifter på var de befann sig? AJ "hittade" ju handsken på måndagen och åkte till Dalarna när den "förtjusande" flickan hittades.

Ed: AJ besökte enligt egen uppgift caféet samma dag som LH försvann och ändrade sig vid handsk-upphittandet sedermera om att tex även LÅ fanns där.
Senast redigerad av nopomil 2015-07-08 kl. 00:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in