Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 18:57
Medlem
angladotters avatar
"När Lisa Holm försvann vid Kinnekulle åkte Conny Andersson dit för att stödja och undersöka spåren. Med sin lukt, syn, hörsel och känsel kan han fånga upp spår från både förrymda rånare och försvunna personer som andra missar."

Källa http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/07/10/han-sparar-med-sina-sinnen/
2015-07-10, 18:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Om de stänger kl 18 tar det väl lite tid och fixa till därinne så det OK ut till nästa dag. Verkar vara knappt med tid att hinna med det på fem minuter, till 18.05. Men det är klart om man är flera så fixar man det kanske rätt fort. Ska kanske inte fundera så mycket på det.

Var det inte så att de var klara tidigt eftersom att det var ovanligt lite gäster den där söndagen? Nu vet vi i och för sig inte vad klara tidigt är, det normala är kanske att de är klara vid 18:30, och den här söndagen var de klara runt 18:20, dock.
Medlem
Citat:
Om de stänger kl 18 tar det väl lite tid och fixa till därinne så det OK ut till nästa dag. Verkar vara knappt med tid att hinna med det på fem minuter, till 18.05. Men det är klart om man är flera så fixar man det kanske rätt fort. Ska kanske inte fundera så mycket på det.

Det var en lugn dag också, då brukar man ställa upp stolar och städa av lite tidigare. Har du någon gång gått in på Jula/Rusta/ÖB/Biltema/ICA 10 minuter innan de stänger så förstår du nog vad jag menar oftast är alla i personalen ute på golvet och kollar av det sista/hjälper de sista kunderna så man snabbt kan låsa.

Att man ska ha öppet till 18:00 och sen började städa på en Söndag när det är 0 folk på stället är orimligt.
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Nu är det ju redan sagt enligt personalen, att det inte var så mycket att fixa till den dagen. Så dom kunde stänga i bra tid. Inget märkligt med det överhuvudtaget.
2015-07-10, 18:59
Medlem
Citat:

Att det gick ett SMS 18.23 kanske inte är konstigt. Då är det mer konstigt vad hände 18.30 när mobilen dog och är helt säker på att det inte var batteritorsk som orsakade detta.
2015-07-10, 19:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Han skrev ju enligt bekant/bekanta som gick på BOs skola

Jo tack jag läste det. Frågan är om Revlis hört det i andra hand eller direkt från dessa bekanta.
2015-07-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nu är det ju redan sagt enligt personalen, att det inte var så mycket att fixa till den dagen. Så dom kunde stänga i bra tid. Inget märkligt med det överhuvudtaget.

Skulle chansa på att man ställer upp stolar utomhus redan 17:45 för då förväntar man sig nog inte några nya kunder som ska sitta ute och smutta på en kopp i 10 minuter. Det här är standard och något som alla butiker gör oavsett storlek,

(FB) Vi blev nekade att köpa Mcdonalds.
Senast redigerad av 8332 2015-07-10 kl. 19:07.
2015-07-10, 19:03
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad som är konstigt i dina ögon är det inte för de flesta andra uppenbarligen.

Nej men uppenbarligen lever jag fortfarande, därför att jag vet att män kan vara farliga. Och hennes smsande till sin pappa hjälpte henne uppenbarligen inte. Så därför är det nog bäst att vara på sin vakt!!
2015-07-10, 19:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej men uppenbarligen lever jag fortfarande, därför att jag vet att män kan vara farliga. Och hennes smsande till sin pappa hjälpte henne uppenbarligen inte. Så därför är det nog bäst att vara på sin vakt!!

Det hjälpte ju mycket till diskussionen.

För 100:e gången, hon skulle åka själv hem för första gången från sitt jobb, en resa på 4,5 mil, och är 17 år. För de allra flesta är det inget konstigt att då skicka ett SMS. Man kan inte räkna med att det skulle resultera i en sådan tragisk utgång som detta. Då går det knappt att gå utanför hemmet överhuvudtaget.
2015-07-10, 19:11
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Inte så länge när jag precis slutat, då vill jag bara komma hem så fort som möjligt. Speciellt om jag har restid på 45 minuter...
Men någon kanske ringer...
2015-07-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Man skickar inte SMS för att man tror att man ska bli mördad och våldtagen, man skickar sms för att folk ska veta så att om det dröjer kan det bero på att mopeden lagt av, soppa torsk, punktering eller vad som helst. 4.5 mil är en bit och det kan hända mycket saker som inte är relaterade till att bli styckad. Det är alltid bra att skicka ett SMS innan för man kan omöjligt veta om man kommer att kunna ringa när väl olyckan är framme/mobilen dör/man saknar täckning/osv.

Låter som att du aldrig bott eller varit på landet.
Senast redigerad av 8332 2015-07-10 kl. 19:15.
2015-07-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vart har du fått den uppgiften?

Enligt en av hennes bästa vänners bloggar rökte hon absolut inte.

Min polares flickvän gick på samma skola som BO. Hon Festade med henne 2-3 gånger då rökte hon, kanske dock var en engångsgrej de gångerna .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in