2015-07-08, 00:02
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns uppgifter om att "godsägarens son" har uppträtt oriktigt mot kvinnor. Han har i sin tur en 14-årig son, och en sådan kan vara lite för hormonstinn, och godsägaren kan skydda sina ättlingar. Dåligt spår, medger jag. Men just "flytten" förstärker misstanken, är det något slags flykt?
Ja, det är faktiskt ett ganska kasst spår.

Finns det någonting som säger att dessa ens var i trakten när Lisa försvann?
2015-07-08, 00:03
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det finns uppgifter om att "godsägarens son" har uppträtt oriktigt mot kvinnor. Han har i sin tur en 14-årig son, och en sådan kan vara lite för hormonstinn, och godsägaren kan skydda sina ättlingar. Dåligt spår, medger jag. Men just "flytten" förstärker misstanken, är det något slags flykt?
du kan lägga ner alla din inlägg om att du tror det är fel GM. I kvällens förhör har han erkänt så dessvärre har du nu en GM att förklara som inte stämmer med det du vill........
2015-07-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
du kan lägga ner alla din inlägg om att du tror det är fel GM. I kvällens förhör har han erkänt så dessvärre har du nu en GM att förklara som inte stämmer med det du vill........

Hur kan du ha sådan insyn i utredningen? Är du polis eller insatt på något annat sätt? Bryter inte du eller den som i så fall berättat detta för dig mot yppandeförbudet då? Isåfall förbannat oprofessionellt!!
2015-07-08, 00:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Du förstod inte att jag menade jättemånga så jag ska förklara för dig så att du förstår: 71 inlägg i ett ämne är med Flashbackmått mätt JÄTTEMÅNGA ja.

och du har läst kasst. Jag har inte 71 inlägg här.
Det är okej för dig att tycka du har något att tillföra.....jag bara upplyste att GM nu har erkänt.
Vill du inte troå på det så är det helt okej. Vissa inlägg har gått i god för att det är fel GM så tro attan de ignorerar
2015-07-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Ehh.. jo. Polisen utreder väl alltid! förutsättningslöst till en början då de inte heller såklart kan veta hur och varför ett brott har skett. Sedan.. tar åklagaren vid och väljer att gå vidare utefter vad polis har funnit. Eller hur brukar brottsutredningar gå till tror du?

Det där tänkandet utgår ifrån ett linjärt samband. Efter Palmeutredningen borde alla veta att det inte är så. Polisen styrs som alla andra av icke-linjära och asymmetriska samband. Det finns personer som är "lättare" att styras in på resp de som är inte är det.
Löste polisen Helena Andersson-mordet? Hur var det i Engla-utredningen?
Senast redigerad av nopomil 2015-07-08 kl. 00:10.
2015-07-08, 00:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamControl
Jag gissar, tyvärr, på självmord... oerhört tragiskt oavsett, hoppas att hon kommer hem oskadd!

Om hon blivit kidnappad så varför skulle mopeden stå PARKERAD? Inte direkt så att kidnappare eller någon som överfaller har tid att ställa upp mopeden efter..

hur kan du gissa på självmord när det redan är konstaterat mord. Är du dum eller bara idiot?
2015-07-08, 00:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är utmärkt om GM har erkänt. Vad tror du att jag vill? Jag vill att mordet på Lisa löses.
2015-07-08, 00:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det är utmärkt om GM har erkänt. Vad tror du att jag vill? Jag vill att mordet på Lisa löses.

varför skulle jag ha en åsikt om vad du vill? För mig är du enbart en i högen som blivit exalterad av LH död och du går igång av alla makabra iaktagelser.
Men det spelar ingen roll längre då GM har erkänt
2015-07-08, 00:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
hur kan du gissa på självmord när det redan är konstaterat mord. Är du dum eller bara idiot?
Inlägget du citerar är postat 8 juni, alltså innan Lisa hittades.

Är du dum eller bara idiot?
2015-07-08, 00:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Ingen skulle bli gladare än jag om det är som du skriver . Familjen får äntligen ett avslut och många här får ta på sig dumstruten och köra omkring sin långa näsa i en skottkärra . Förutsatt att det du skriver stämmer förstås . Det återstår ju att se imorgon . Vi hoppas på det bästa .
2015-07-08, 00:14
Medlem
Stassis avatar
Citat:
och du har läst kasst. Jag har inte 71 inlägg här.
Det är okej för dig att tycka du har något att tillföra.....jag bara upplyste att GM nu har erkänt.
Vill du inte troå på det så är det helt okej. Vissa inlägg har gått i god för att det är fel GM så tro attan de ignorerar

Hur vet du han erkänt mordet då? Var du där??
2015-07-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, det är faktiskt ett ganska kasst spår.

Finns det någonting som säger att dessa ens var i trakten när Lisa försvann?

Varför är det ett "kasst" spår? Förutom att det går uppåt i samhället istället för det sedvanliga nedåt. Om någon ändrar adress alldeles efter mordet och det finns uppgifter om en viss kvinnosyn är det väl det väldigt viktigt särskilt som det inte ens finns några som helst uppgifter i tråden var AJ, AJ:son eller ÅL har befunnit sig vid tiden för försvinnandet/mordet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in