2015-07-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliciez
Som bara några år äldre än Lisa och tjej så måste jag säga att det är väl inte alls löjligt att skicka ett sms när man ska åka hem? Var ju första gången på moppe så inte alls konstigt. Hörde alltid av mig till mina föräldrar när jag skulle någonstans/skulle hem när jag var i den åldern. Inga kontrollerande föräldrar här.

Det finns ju folk som flyttar hemifrån efter högstadiet. Går gymnasiet långt hemifrån så på så sätt tycker jag det är lite kontrollerande. Just för att det är på landet också. Och första gången på moppe? Det var ju inte som om hon inte var van att köra vad jag förstår. Bara att hon innan fått skjuts av föräldrarna dit, kanske för att de jobbade åt det hållet.

Men som du skriver, beteendet är inte ovanligt. Hon kanske bara var ordentlig och omtänksam.
Senast redigerad av Klasina 2015-07-07 kl. 23:49.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexjossan
Skrev detta för länge sedan.

Andra Baltiska icke kända män VAR i området runt tidpunkten då Lisa försvann (och uppträdde underligt) (från säker källa, boende i närheten). Dessa finns med i utredningen men vi vet inte om polisen hittat alla, de förvann tydligen från området..landet kanske
En möjlighet kan vara att det en man/några män ur detta gänget som funnits där har gjort det.
Det kan också vara så att MGM vet väldigt mycket eller till och med blivit inblandad i saken ... att han upptäckte det, har ouppklarade affärer med dom eller att de kanske till och med är släkt .. kan finnas massor med orsaker till att han är inblandad, men kanske inte mördaren.
Om alla mina teorier eller för den del era är fel .. och det är solklart att 35-åringen gjort detta helt själv, varför släpper dom inte på sekretessen?

Mycket möjligt!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Blir väl inga spår runt mopeden av att lyfta upp en tjej som väger 45 kg och bara bära iväg henne .
Kampen blir väl minimal eftersom hon blir helt överraskad och aldrig märker GM innan det är försent . Sen får man ju betänka att på söndagskvällen for det ju runt massa folk och letade där . Fanns det spår så var dom väl snart borta .

Jo sannolikt blir det spår.
2015-07-07, 23:45
Medlem
Har fått viss info nu. LH blev våldtagen, mördad och styckad. Platsen hon hittades på var enligt en källa ganska ren och det verkar därför osannolikt att det är där styckningen har utförts. Det förklarar väl också varför hon inte hittades där vid ett första sök.
2015-07-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: det innebär att du utgår ifrån ett förutsättningslöst beteende från polisen. Om det inte är så faller hela resonemanget.

Absolut. Därav skriver jag hoppas förutsätter. Och därför ställer jag en fråga om detta eventuellt kan vara en anledning till yppandeförbudet.

Men det jag menade med det fetade var mera en beskrivning i hur det alltid går till i en utredning. Så det var inte så att jag menade att så är fallet just nu i denna utredningen för det kan ju ingen veta såklart.
Senast redigerad av Pungont 2015-07-07 kl. 23:50.
2015-07-07, 23:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
OK. Det har förmodligen sagts tidigare i tråden, men minnet är ju kort. Nåväl, det händer ju att folk ändrar på inaktuella uppgifter här och där. Är man inte inblandad i mordet på Lisa tänker man kanske inte på att en ändring av inaktuella uppgifter i just denna tid kan väcka misstankar.
Jag kan inte heller minnas att det har sagts tidigare i tråden. Men en ändring just i denna tid kan väcka misstankar.
2015-07-07, 23:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Vad har du hört det?
säkra källor. Men du lär läsa det på förstasidan imorgon.

Så fortsätt ni att spekulera för ni vill så gärna att något orealistiskt ska hända i ert liv....... men sorry det är över. GM var rätt GM precis som 98% av de som anhålls
2015-07-07, 23:48
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo sannolikt blir det spår.

Jasså , jag hade ju kunnat lyfta upp henne och bära iväg henne utan spår i alla fall . Om du med spår menar att det skulle synas på marken att hon blivit överfallen .
Och skulle det mot förmodan funnits spår så var det ju massa folk som for runt och letade där hela söndagskvällen och jag har inga uppgifter som tyder på att platsen där mopeden stod var avspärrad då ..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Är det verifierat att det inte är/var några spår kring mopeden?

Nej. Men jag gör bedömningen att det hade lett till ett annat agerande från polis om det varit så. Dessutom tror jag definitivt att den uppgiften kommit ut och att yppandeförbudet inte skulle ha slagit till så effektivt om dessa viktiga uppgifter hade funnits.
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Har fått viss info nu. LH blev våldtagen, mördad och styckad. Platsen hon hittades på var enligt en källa ganska ren och det verkar därför osannolikt att det är där styckningen har utförts. Det förklarar väl också varför hon inte hittades där vid ett första sök.

din info är felaktig. LH är inte styckad
2015-07-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nja, jag är fortfarande jäkligt tveksam till att BO har varit inne i ladan överhuvudtaget. Angående kissteorin så finns det ju varken golv. tak, dörrar eller dass i ladan. Där är ju helt utbombat med maskiner och skit enligt vad man kan se på bilder. Antar att du med nyckel menar kafeets men det är väl ingen som har sagt nånting om att den göms i ladan!? Om BO har varit i ladan så finns det bättre teorier även om jag inte tror på de heller iofs. Avspärrningen av mjölkrummet är ju något förvillande men det kan ju bero på att man måste säkra upp för gamla spår av vilt.

Är du inne på spåret att hon blev kidnappad (bortforslad levande) från moppen till en annan plats där eventuell våldtäckt ägde rum vilken efterföljdes av mord?

Jag googlade på kidnappningsvåldtäckt och tycker inte en sådan teori skulle vara utesluten. Och i det fallet betyder inte ordet kidnappning att GM vill ha pengar utan att GM tex tar och lyfter ned BO i tex bagageluckan på en bil och åker iväg till ett annat ställe där våldtäkten sker osv
Senast redigerad av ulvan 2015-07-07 kl. 23:57.
2015-07-07, 23:51
Medlem
godsägarens son, har vi koll på honom? Har det nämnts att han inte är riktigt helt hundra? Det går lite rykten om att han trakasserat kvinnor vid tidigare tillfällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in