2015-07-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groven85
Har man fått vetat hur hon dog? Tänkte eftersom det har varit begravning.

Garanterat är obduktionen gjord och dokumenterad så grundligt som det går. Resultatet kommer dock vara hemligt ett bra tag till skulle jag tro. Oklart om orsaken är helt fastställd m.a.o.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, "dumpster divers" är välkänt livsfarliga. Och efter att ha dödat Lisa placerar han handsken i ladan, och tar sin bil, som han till allas förvåning äger, och kör kroppen till Martorp. Nja, teorin haltar.

Nu fattar jag inte vad du menar. Den häktade jobbade i fikets närhet och vad skulle vara förvånande om han ägde en bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Kan inte den enklaste, troligaste förklaringen till att det fortfarande råder yppandeförbud vara att polisen misstänker, vet att det är fler inblandade än NB? Alternativt att de har misstankar att GM kan vara någon annan?
Vad finns det normalt sett för anledningar till att en förundersökning har yppandeförbud? Någon juridikkunnig som kan svara på det kanske?

Är inne på detta jag med..! Fel GM alt har NB kopplingar till rätt GM eller en helt annan person som är ute efter hämnd mot någon i familjen..
2015-07-07, 22:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu fattar jag inte vad du menar. Den häktade jobbade i fikets närhet och vad skulle vara förvånande om han ägde en bil.
Det skulle vara förvånande om han dök i containrar.
2015-07-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
En del har ju ändå sipprat ut. Inte minst från Advokaten.

Tystnaden beror nog enbart på att alla gör sitt jobb. Så enkelt är det. Och att det är ovanligt med yppandeförbud så det finns inget direkt att jämföra med heller.

Skulle inte ta tystnaden som något tecken alls faktiskt.

Har det framkommit någon anledning till yppandeförbudet?

Jag tänker mig att det är just p.g.a. av all mediabevakning kring mordet. Man vill hålla media så långt bort som möjligt och inte riska att det ska komma ut detaljer som kan äventyra utredningen.
2015-07-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det skulle vara förvånande om han dök i containrar.

Du har nog rätt han var nog inte ens i närheten.
2015-07-07, 22:16
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Om man har en kropp så finns det ju saker som förbinder GM/BO. DNA eller fingeravtryck.
Det handlar inte bara om de saker som är utspridda.
Därför viktigt att kolla om någon sett vilka kläder den misstänkte 7 juni,,om någon neutral sett honom då. Där finns säkert en del teknisk bevisning..men detta förmodar jag att polisen kollat upp.

Fast det är ju det GW anför, vi har ju inte en aning om vad den tekniska bevisningen består av. Jag börjar misstänka att du inte ens läst krönikan han skrivit. Jag menar inte att vara dryg, men han inleder ju faktiskt med att säga att åklagaren förmodligen är rätt ute. Nu lämnar vi GW, han famlar precis som alla andra som inte deltar i utredningen.

Med detta sagt så är jag imponerad över hur man från myndigheterna lyckats lägga locket på i detta fall. Visst, en nackdel med det är ju att mängder av UFO:n känner sig nödgade att skriva av sig sina imbecilla alternativteorier på FB och ser en mördare i varenda buske. Det fattas bara att någon kommer med teorin att prästen gjorde det.
Hursomhelst, fördelarna med att ha lyckats med hemlighetsmakeriet uppväger sannolikt. De som drar paralleller till Quick bör beakta att förr eller senare kommer mycket att bli offentligt och då har ni möjligheten att nagelfara utredningen i hopp om att uppdaga en rättsskandal.
I dagsläget är det bara er önskan om att stilla er egen nyfikenhet som gör att ni kritiserar yppandeförbudet.
2015-07-07, 22:16
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Här är hans senaste krönika i ämnet, han kände han var tvungen att skriva en till.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/nu-ar-jag-mycket-orolig-att-mordaren-kan-ga-fri/

Men vissa av dessa "GW-artiklar", inte hans krönika-spalt är ju artiklar skrivna av andra "journalister" som säkert bara pratat med/intervjuat GW. Tyder ju på det när det står annan person undertecknad artikeln. Men den där står han ju själv för.

Men alla som snackar GW här inne, man undrar ju om dom bara läser överskrifter eller liknande?
Tex i denna som du länkade till tycker jag sista stycket säger rätt klart och tydligt att han inte vet mer än någon annan privatperson utan gissar som vilken som helst egentligen.

Detta: Skulle det andra sidan vara så enkelt att han numera har teknisk bevisning som binder den häktade mannen till själva gärningen blir jag däremot lugn som en filbunke och lovar att lämna honom och hans utredning i fred fram till den rättegång som ju då kommer att följa efter sommaren.
2015-07-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Har det framkommit någon anledning till yppandeförbudet?

Jag tänker mig att det är just p.g.a. av all mediabevakning kring mordet. Man vill hålla media så långt bort som möjligt och inte riska att det ska komma ut detaljer som kan äventyra utredningen.

I polisens presskonferens framkom orsaken till yppandeförbudet
2015-07-07, 22:21
Medlem
SmartSkalles avatar
Skitsamma...om Litauern är den skyldiga så kommer han att åka dit på forensiska bevis eftersom det då är givet att man har både hans DNA på Lisa samt hennes i bilen hon fraktades i vilken han hade tillgång till.
2015-07-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Men vissa av dessa "GW-artiklar", inte hans krönika-spalt är ju artiklar skrivna av andra "journalister" som säkert bara pratat med/intervjuat GW. Tyder ju på det när det står annan person undertecknad artikeln. Men den där står han ju själv för.

Men alla som snackar GW här inne, man undrar ju om dom bara läser överskrifter eller liknande?
Tex i denna som du länkade till tycker jag sista stycket säger rätt klart och tydligt att han inte vet mer än någon annan privatperson utan gissar som vilken som helst egentligen.

Detta: Skulle det andra sidan vara så enkelt att han numera har teknisk bevisning som binder den häktade mannen till själva gärningen blir jag däremot lugn som en filbunke och lovar att lämna honom och hans utredning i fred fram till den rättegång som ju då kommer att följa efter sommaren.

Du glömde citera inledningen, om att fallet inte lämnar honom någon ro och att han därför känner att han måste skriva en till krönika i ämnet. Vad fan ska han avsluta med annat än det där? Han jobbar ju inte med fallet. Men en massa grejer runt omkring som han har tillgång till har han däremot väldigt mycket erfarenhet och insyn i. Ni resonerar som om det aldrig hänt att fel person sitter anhållen för ett brott. Att poliser alltid har rätt och så vidare. Det tycker jag är naivt.
2015-07-07, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lisa även döpt och konfirmerad i Säters kyrka.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hej Skaraborg! Jag svarar dig om det går bra. Ja, hon är döpt och konfirmerad i Säters fina kyrka. Lasse Tullberg var även hennes konfirmationspräst.

Tack för ditt svar Gusselby!

Jag misstänkte att Lisa både var döpt och konfirmerad i Säters medeltidskyrka. Att Lars Tullberg hade varit hennes konfirmationspräst visste jag dock efter att ha tagit del av artiklar.

Tyvärr kom hon även att bli begravd där i en ålder av endast 17 år 4 månader!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in