Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Om man har en kropp så finns det ju saker som förbinder GM/BO. DNA eller fingeravtryck.
Det handlar inte bara om de saker som är utspridda.
Därför viktigt att kolla om någon sett vilka kläder den misstänkte 7 juni,,om någon neutral sett honom då. Där finns säkert en del teknisk bevisning..men detta förmodar jag att polisen kollat upp.
Fast det är ju det GW anför, vi har ju inte en aning om vad den tekniska bevisningen består av. Jag börjar misstänka att du inte ens läst krönikan han skrivit. Jag menar inte att vara dryg, men han inleder ju faktiskt med att säga att åklagaren förmodligen är rätt ute. Nu lämnar vi GW, han famlar precis som alla andra som inte deltar i utredningen.
Med detta sagt så är jag imponerad över hur man från myndigheterna lyckats lägga locket på i detta fall. Visst, en nackdel med det är ju att mängder av UFO:n känner sig nödgade att skriva av sig sina imbecilla alternativteorier på FB och ser en mördare i varenda buske. Det fattas bara att någon kommer med teorin att prästen gjorde det.
Hursomhelst, fördelarna med att ha lyckats med hemlighetsmakeriet uppväger sannolikt. De som drar paralleller till Quick bör beakta att förr eller senare kommer mycket att bli offentligt och då har ni möjligheten att nagelfara utredningen i hopp om att uppdaga en rättsskandal.
I dagsläget är det bara er önskan om att stilla er egen nyfikenhet som gör att ni kritiserar yppandeförbudet.