2015-07-07, 06:32
  #289
Medlem
alienfins avatar
Ahh nu vet jag vem det här är för tomte på Placera som trollar..
Citera
2015-07-07, 09:18
  #290
Medlem
Anoto Group - ANOT

Anoto Group tror jag kan bli vår nästa mång-dubblare !

Anoto Group har gått ut med att en stor OEM-kund är på ingång!

Bill Gates gick tidigare ut med att han trodde att Anoto penna var framtiden i en intervju.

1 + 2 = Microsoft är den stora oem-kunden ? Tankar har tankat 100.000 aktier i Anoto senaste tiden. Är det Microsoft lär vi mångdubbla !
Citera
2015-07-07, 09:24
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Nybörjare som hoppas på mirakel

Du gör smart i att använda S/L. Du kan följa voices visions på twitter som tillämpar bra TA. Tror iaf den ska nå en bit till men ska bli kul om anoto gör en fuling igen och inte presenterar nått som vanligt.

Några mirakel tror jag inte på, då blir man oftast besviken. Går aldrig in med större summor i förhoppningsbolag och sätter alltid S/L.

Plockade hem vinsten nu på 1,40, lycka till ni som är kvar.
Citera
2015-07-07, 09:26
  #292
Medlem
Tror starkt på denna!
Citera
2015-07-07, 09:32
  #293
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Några mirakel tror jag inte på, då blir man oftast besviken. Går aldrig in med större summor i förhoppningsbolag och sätter alltid S/L.

Plockade hem vinsten nu på 1,40, lycka till ni som är kvar.
syftade inte på dig Du verkar förstå att det endast handlas på TA men de som tror på FA kommer losa.
Citera
2015-07-07, 09:36
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
syftade inte på dig Du verkar förstå att det endast handlas på TA men de som tror på FA kommer losa.
Ok, fast nybörjare stämmer nog. Viktigt att veta sina begränsningar.
__________________
Senast redigerad av Craapy 2015-07-07 kl. 09:39.
Citera
2015-07-07, 11:00
  #295
Medlem
Hur kan man ens tro att Anoto skulle släppa ett PM om samarbeta med Apple? Helt obegripligt, Apple kontrollerar sina affärer till 100%.
Citera
2015-07-07, 11:05
  #296
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyv
Hur kan man ens tro att Anoto skulle släppa ett PM om samarbeta med Apple? Helt obegripligt, Apple kontrollerar sina affärer till 100%.
Fråga alienfin, han går ju på trolldrycker och med det medlet är det nog nasa som är kunden
Citera
2015-07-07, 11:06
  #297
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyv
Hur kan man ens tro att Anoto skulle släppa ett PM om samarbeta med Apple? Helt obegripligt, Apple kontrollerar sina affärer till 100%.

sen håller dom på o jobbar på egen penna
Citera
2015-07-07, 15:24
  #298
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
..
__________________
Senast redigerad av trustmeiamadoctor 2015-07-07 kl. 15:37.
Citera
2015-07-07, 16:32
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja vad ska kursen öka på annars menar du?

Alla aktier ökar ju på spekulation.

Möjligt att det det kommunicerades som "närmaste veckorna" och inte inom två veckor som jag skrev. Men det gör ju ingen större skillnad i praktiken.

Vi som följt aktien en tid och trott på iden blir ju inte mindre possitiva av att vi vet att det inom närmaste veckorna ska offentliggöras ett samarbete som kan vara av dignitet.

Att ventilera sina förhoppningar, dela glädjen med likasinnade och samtidigt få andra att uppmärksamma aktien och chansen att hoppa på är i mina ögon knappast hausning utan snarare helt naturligt.

Om du nu mosätter dig min analys, att aktien kommer stiga ytterligare fram till vds offentliggörande, vad är då din syn på framtida kursutveckling.

Har du inget konkret att komma med är det minst lika lätt att ta dig för en sån där som trejdat bort sig för några ynka 10% och nu är livrädd för att stå utanför och därför förfullt försöker snacka ner kursen.

Jag har tradat samt följt Anoto i flera år så jag har koll.
Att utgå från spekulationer i aktiehandel kan vara förödande för din plånbok.

Jag valde dock att köpa in mig rejält efter nyemissionen förra året när jag läste delårsrapporten https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/10/20/delarsrapport-januari-september-2014.html

Mitt förtroende för VDn har förstärkts rejält efter att ha tittat på dom senaste klippen på redeye och inte bara det, han höll sitt löfte om rapportera om avtalet med OEM under kv2.

Äger idag 1 miljoner aktier @ 25 öre

Vad jag vill ha sagt är att förväntningarna driver upp kursen såpass mycket att risken finns att vi faller platt om det inte visar sig såsom vi har tänkt oss.

HSBC har sålt över 17 miljoner aktier idag, man kan undra varför.....
__________________
Senast redigerad av Wikus 2015-07-07 kl. 16:37.
Citera
2015-07-07, 16:43
  #300
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikus
Jag har tradat samt följt Anoto i flera år så jag har koll.
Att utgå från spekulationer i aktiehandel kan vara förödande för din plånbok.

Jag valde dock att köpa in mig rejält efter nyemissionen förra året när jag läste delårsrapporten https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/10/20/delarsrapport-januari-september-2014.html

Mitt förtroende för VDn har förstärkts rejält efter att ha tittat på dom senaste klippen på redeye och inte bara det, han höll sitt löfte om rapportera om avtalet med OEM under kv2.

Äger idag 1 miljoner aktier @ 25 öre

Vad jag vill ha sagt är att förväntningarna driver upp kursen såpass mycket att risken finns att vi faller platt om det inte visar sig såsom vi har tänkt oss.

HSBC har sålt över 17 miljoner aktier idag, man kan undra varför.....
Grattis och tack för att lite erfarenhet dök upp i tråden

Då kommer du ihåg hur EPB stortankade och sedan runt 1,36kr så dumpa NEO massivt, sen blev det pannkaka för 111 gången i bolagets historia. Kändes som det var samma köpare/säljare som pumpade då.

Jag har idag hållit koll på HSBC och köpte nu på 1,26 när 1,25 bröts igen. Släpper innan stängning igen för inköp i fpc.

Så länge ingen stor dumpning sker tror jag det finns mer att hämta då haussningen på Placera är enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in