2015-07-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Var försiktiga.

Jag har trejdat mycket i Anoto och historiken upprepar sig ser det ut som.

För 1,5år sedan var det mycket skriverier/artiklar om uppköp, bill gates och presentation av stor OEM kund. Inget hände och raset började, gjorde som tur var vinst genom att använda S/L.

Gjorde en snabb vända idag också 1,22-1,29.

Men förvänta er inga stordåd för det här sjunkande skeppet utan förlita er endast på TA.

Endast förlita sig på TA i det här läget, du måste vara galen.

Jag skulle snarare vilja varna för din typ av affär och att missa stora uppgångar för korta inhopp där man gör 0,07:- i vinst.
Citera
2015-07-06, 20:04
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag vet inte vad du menar riktigt. Det finns gott om större seriösa aktiägare i anoto som är långsiktiga och naturligtvis har vi alla gjort våra analyser och grundat våra beslut på fakta.

Men så klart kan man inte leverera en analys som säger exakt på öret vad aktien ska vara värd vid en specifik tidpunkt. Det kan ju ingen i något bolag.

För info är det bara att googla, finns bland annat flera längre videoklipp med vd utlagda hos redeye mm mm

+diverse mer eller mindre trovärdiga konspirationsteorier om microsoftanställda i ledande positioner som setts lämna företaget och inte att förglömma att apple har flyttat in vägg i vägg med anoto.
Vilka seriösa ägare menar du, de som köpt på kurser ifrån 125kr ned till 1kr? Lätt matte säger nu att kurs på 10kr ger börsvärde på ca 9miljarder, 20kr ger 18miljarder osv. Måste vara världens bästa investering för dessa herrar som ALDRIG får se blått sken i depån igen

Så du kan inte ens ta fram en riktkurs? Jäklar vilken kunskap du måste sitta på som slipper räkna.

Låter ju INTE som att du vet vad du investerar i mer än en digital penna som gått med förlust ända sedan år 2000.

När jag såg det här klippet ifrån Oktober stod det klart att de bara kämpar för Nyemissioner och att Apple inte har intresse av Anoto:
http://www.redeye.se/webcast/investor-forum-14-oktober-anoto

Citat:
Endast förlita sig på TA i det här läget, du måste vara galen.

Jag skulle snarare vilja varna för din typ av affär och att missa stora uppgångar för korta inhopp där man gör 0,07:- i vinst.
Har du missat att kursen gått ifrån 125kr ned till den här bottennivån?

Finns INGA långsiktiga ägare som sitter med Gav under 2kr mer än nya ägare och trejders så du får nog ta och vakna upp.

Jag var med 2014 Februari och gjorde vinst innan det sprack, tacka TA att jag inte stannade kvar...

Jag säger inte emot att kursen kan nå 2,5kr eller vart den nu drar men kurser måste ALLTID kunna backas upp av en riktig FA och om inte så är det bara luft. Känns då idiotiskt att investera långsiktigt i då det inte finns något stöd att förlita sig på.

Du får ta det här hur du vill men jag påpekar endast att ni bör vara försiktiga och inte låta er luras av idioter på Placera.

Mvh
Citera
2015-07-06, 20:45
Medlem
Jag valde att fega ur idag och sålde vid 20%, den uppgången räckte ju mer än väl för att få en vettig vinst. Kan ju falla när som ju.
Citera
2015-07-06, 21:53
Medlem
Citat:
Vilka seriösa ägare menar du, de som köpt på kurser ifrån 125kr ned till 1kr? Lätt matte säger nu att kurs på 10kr ger börsvärde på ca 9miljarder, 20kr ger 18miljarder osv. Måste vara världens bästa investering för dessa herrar som ALDRIG får se blått sken i depån igen

Så du kan inte ens ta fram en riktkurs? Jäklar vilken kunskap du måste sitta på som slipper räkna.

Låter ju INTE som att du vet vad du investerar i mer än en digital penna som gått med förlust ända sedan år 2000.

När jag såg det här klippet ifrån Oktober stod det klart att de bara kämpar för Nyemissioner och att Apple inte har intresse av Anoto:
http://www.redeye.se/webcast/investor-forum-14-oktober-anoto

Har du missat att kursen gått ifrån 125kr ned till den här bottennivån?

Finns INGA långsiktiga ägare som sitter med Gav under 2kr mer än nya ägare och trejders så du får nog ta och vakna upp.

Jag var med 2014 Februari och gjorde vinst innan det sprack, tacka TA att jag inte stannade kvar...

Jag säger inte emot att kursen kan nå 2,5kr eller vart den nu drar men kurser måste ALLTID kunna backas upp av en riktig FA och om inte så är det bara luft. Känns då idiotiskt att investera långsiktigt i då det inte finns något stöd att förlita sig på.

Du får ta det här hur du vill men jag påpekar endast att ni bör vara försiktiga och inte låta er luras av idioter på Placera.

Mvh

Haha i mars 2014 skrev du att man skulle vara långsiktig på flera år i anoto.

Hade du följt ditt eget råd hade du sluppit sitta här och hora för att få ner kursen 0,00001 öre för att kunna gå in och jaga ettöringar i morgon igen.

Hela din historik med anoto rekomendationer är för övrigt ett enda mich mach av motdtridigheter.

Nåja, jag ska inte dömma dig för hårt, jag höll på likadant mina första år, men dra ner lite på volymen med dina varningar. Det är ingen av oss som vet var anoto är om några år. Dessutom tyckte du ju själv att den var köpvärd för bara några timmar sedan.

Jag skrev att ingen kan veta exakt vad en aktie står i vid en specefik tid.

Du har fått min prognos ner upp till 40% eller 2.50:- i närtid. Eller allt där i mellan, det är allt jag behöver i bolag av det här slaget.

Att du tror att man gör en analys och sätter en specifik riktkurs och använder enbart ta på en aktie som anoto i det läge den befinner sig just nu bekräftar att du är en svammlare.

Sen hoppas jag du förstår att om du ska vara med på en resa som har potential att ge tio gånger pengarna på förhållandevis kort sikt kan inte all fundamenta, hela orderboken och övrig information visa det i dag.

Du kan liksom inte få alla bevis innan du köper OCH en låg värdering. Det är inte så det funkar vettu.
Citera
2015-07-06, 22:37
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Haha i mars 2014 skrev du att man skulle vara långsiktig på flera år i anoto.

Hade du följt ditt eget råd hade du sluppit sitta här och hora för att få ner kursen 0,00001 öre för att kunna gå in och jaga ettöringar i morgon igen.

Hela din historik med anoto rekomendationer är för övrigt ett enda mich mach av motdtridigheter.

Nåja, jag ska inte dömma dig för hårt, jag höll på likadant mina första år, men dra ner lite på volymen med dina varningar. Det är ingen av oss som vet var anoto är om några år. Dessutom tyckte du ju själv att den var köpvärd för bara några timmar sedan.

Jag skrev att ingen kan veta exakt vad en aktie står i vid en specefik tid.

Du har fått min prognos ner upp till 40% eller 2.50:- i närtid. Eller allt där i mellan, det är allt jag behöver i bolag av det här slaget.

Att du tror att man gör en analys och sätter en specifik riktkurs och använder enbart ta på en aktie som anoto i det läge den befinner sig just nu bekräftar att du är en svammlare.

Sen hoppas jag du förstår att om du ska vara med på en resa som har potential att ge tio gånger pengarna på förhållandevis kort sikt kan inte all fundamenta, hela orderboken och övrig information visa det i dag.

Du kan liksom inte få alla bevis innan du köper OCH en låg värdering. Det är inte så det funkar vettu.
Kommer Oktober före eller efter Mars? Om svaret är efter så hade det nog gått 6mån och ett par timmar läsande fram tills dess att jag förstod helt ut vilken soppa det var och vilken investeringsstrategi man kunde lämpa i Anoto framöver.

Helt rätt men då investerar du på förhoppningar och då satsar man inga stora summor...Går man in i bolag som fingerprint så sätter man allt efter att man gjort sina analyser och då blir totala utdelningen långt bättre än att leka med veckopengen här.

Köpte Anoto första gången på 78öre:
2014-01-20 xxxxxx Köp
Anoto Group
xxxxxx 0,78 SEK -xxxxxxx SEK

Sålde sen runt 0,97 efter att den toppat 1,36kr.

Har varit inne och trejdat vid starka signaler nu och inte missat en enda krona i FPC utan endast ökat antalet aktier.

FPC iår: 34,80 394,25%
Anoto iår: 0,419 210,02%

Mitt konto upp över 400% iår, så nja mina egna råd ger bättre avkastning.

Men jag står fast vid att Anoto ser bra ut Tekniskt sätt men att det är sell on news som gäller då den bubblar upp på OEM partnern.
Citera
2015-07-06, 22:56
Medlem
Börjar låta som placera här inne tycker jag. Vi väntar på OEM det är allt vi vet. Har själv S/L på 1,10 och GAV på 0,96. Så länge den visar styrka säljer jag inte.
Citera
2015-07-06, 23:27
Medlem
Citat:
Kommer Oktober före eller efter Mars? Om svaret är efter så hade det nog gått 6mån och ett par timmar läsande fram tills dess att jag förstod helt ut vilken soppa det var och vilken investeringsstrategi man kunde lämpa i Anoto framöver.

Helt rätt men då investerar du på förhoppningar och då satsar man inga stora summor...Går man in i bolag som fingerprint så sätter man allt efter att man gjort sina analyser och då blir totala utdelningen långt bättre än att leka med veckopengen här.

Köpte Anoto första gången på 78öre:
2014-01-20 xxxxxx Köp
Anoto Group
xxxxxx 0,78 SEK -xxxxxxx SEK

Sålde sen runt 0,97 efter att den toppat 1,36kr.

Har varit inne och trejdat vid starka signaler nu och inte missat en enda krona i FPC utan endast ökat antalet aktier.

FPC iår: 34,80 394,25%
Anoto iår: 0,419 210,02%

Mitt konto upp över 400% iår, så nja mina egna råd ger bättre avkastning.

Men jag står fast vid att Anoto ser bra ut Tekniskt sätt men att det är sell on news som gäller då den bubblar upp på OEM partnern.

Du är ju bara för mycket.

Vi som gick in i fingerprint i rätt tid fick ju om möjligt utstå än mer spott och spe och det bolaget var ju fullständigt uträknat enligt alla proffstyckare när den aktien stod i 3:-

Såg du potentialen då i fingerprint borde du ju betrakta anoto som ett stabilt a-liste bolag nu.

Ge dig. Ingen vet vad dom händer i framtiden. Det är en osäker placering men det kan vara minst lika farligt att gapa och skrika om varningar i dubbla inlägg som du gör så folk går och trejdar bort sig med en vinst på några ynka ören när aktien kan rusa flera hundra procent.

Liknelsen med fingerprint är förresten slående på andra punkter och det är inte alls omöjligt att anoto gör en liknande resa. Dock i så fall utan halvkriminella ledningspersoner som sprutar ut pm mest för att driva på den egna positionen.

Ofattbart att en person som resonerar som du, som varnar för anoto, har "läst på" (haha) om fingerprint och tyckt: ja det här verkar ju kanon att stoppa in allt du äger i och varit med från start.

Jag hoppas du förstår själv att det inte går att ta dig på allvar.

Och ditt "sell on news" ger jag inte mycket för. Det har varit en dyrköpt läxa senaste månaderna och är nyheten en besvikelse hinner du inte ens säga stop loss innan aktien öppnat 23% ner.
Citera
2015-07-06, 23:46
Medlem
Citat:

Hur kan du föresten i det här läget ens fundera på vad ta säger?

Det räcker ju med att vd har ett äpple brevid sig på pulpeten när han ska offentliggöra partnern för att aktien ska tjuvrusa 20% innan han öppnat munnen.

Och i takt med att kursen stiger prisas det allt eftersom in högre och högre förväntningar på partnerns dignitet så det finns inga garantier för någon "bubbling" även om det är ett större samarbete som presenteras.

Det enda vi med stor sannolikhet vet är att det förmodligen blir en jävla åktur den aktuella dagen och att aktiens omsättning slår i taket.
Citera
2015-07-06, 23:57
Medlem
Är det förresten någon som kollat i genom avsluten?

Värt att hålla lite koll på om det går att urskilja något i handelsmönstret som kan ge indikation.

Som jag skrev innan verkar ledningen hålla helt vattentätt men samtidigt är det ett sällan återkommande bra läge för en insider som inte kan hålla sig.
Citera
2015-07-07, 03:55
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ni kanske har gjort en analys som ger ett bra värde men jag är 99,99% säker på att det inte finns en enda aktieägare som sitter på en sådan och kan motivera en specifik kurs.

Är det då värt att ligga lång med ett börsvärde på över 1 miljard?

Jag kommer hävda att det är ett skitbolag fram tills jag får ta del av en fakta rik analys eller ser Apple/Samsung som OEM partner

Säger därför att det är extremt farligt då det endast är trejders som handlar nu på hög volla.

Men din jävla nolla.. Ett av världens största bolag skulle kunna vara skitbolag haha!
Vad får dig att tro att det är enbart trajders som handlar.. Vad jag läst så är det väldigt många som tror på bolaget långsiktigt.
Citera
2015-07-07, 04:07
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Du är ju bara för mycket.

Vi som gick in i fingerprint i rätt tid fick ju om möjligt utstå än mer spott och spe och det bolaget var ju fullständigt uträknat enligt alla proffstyckare när den aktien stod i 3:-

Såg du potentialen då i fingerprint borde du ju betrakta anoto som ett stabilt a-liste bolag nu.

Ge dig. Ingen vet vad dom händer i framtiden. Det är en osäker placering men det kan vara minst lika farligt att gapa och skrika om varningar i dubbla inlägg som du gör så folk går och trejdar bort sig med en vinst på några ynka ören när aktien kan rusa flera hundra procent.

Liknelsen med fingerprint är förresten slående på andra punkter och det är inte alls omöjligt att anoto gör en liknande resa. Dock i så fall utan halvkriminella ledningspersoner som sprutar ut pm mest för att driva på den egna positionen.

Ofattbart att en person som resonerar som du, som varnar för anoto, har "läst på" (haha) om fingerprint och tyckt: ja det här verkar ju kanon att stoppa in allt du äger i och varit med från start.

Jag hoppas du förstår själv att det inte går att ta dig på allvar.

Och ditt "sell on news" ger jag inte mycket för. Det har varit en dyrköpt läxa senaste månaderna och är nyheten en besvikelse hinner du inte ens säga stop loss innan aktien öppnat 23% ner.

Stackaren sålde bort sig igår morse som många andra försökte och nu söker desperat efter utvägar att få aktien att dippa.. Fast snart kommer nått inlägg från han om att han minsann gjort 7000% på detta bolag..
Citera
2015-07-07, 06:00
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Börjar låta som placera här inne tycker jag. Vi väntar på OEM det är allt vi vet. Har själv S/L på 1,10 och GAV på 0,96. Så länge den visar styrka säljer jag inte.
Nybörjare som hoppas på mirakel

Du gör smart i att använda S/L. Du kan följa voices visions på twitter som tillämpar bra TA. Tror iaf den ska nå en bit till men ska bli kul om anoto gör en fuling igen och inte presenterar nått som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in