Citat:
Ursprungligen postat av
Wikus

Jag har tradat samt följt Anoto i flera år så jag har koll.
Att utgå från spekulationer i aktiehandel kan vara förödande för din plånbok.
Jag valde dock att köpa in mig rejält efter nyemissionen förra året när jag läste delårsrapporten
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/10/20/delarsrapport-januari-september-2014.html
Mitt förtroende för VDn har förstärkts rejält efter att ha tittat på dom senaste klippen på redeye och inte bara det, han höll sitt löfte om rapportera om avtalet med OEM under kv2.
Äger idag 1 miljoner aktier @ 25 öre
Vad jag vill ha sagt är att förväntningarna driver upp kursen såpass mycket att risken finns att vi faller platt om det inte visar sig såsom vi har tänkt oss.
HSBC har sålt över 17 miljoner aktier idag, man kan undra varför.....
Stort grattis till den fina resan!
Jag tänkte precis skriva en kommentar om HSBC. Det gav lite olustig magkänsla. Jag sitter bara med en seg mobil i handen men vad jag kan se har dom stått för 10% av omsättningen i dag och köpt noll aktier!?
Du verkar ha koll.
Får en känsla av att det bara är en aktör som ligger bakom..?
Någon som kan se hur dom agerat tidigare i aktien? (Kan bla kollas via di.se)
Hur många procent av anotos totala antal aktier var det dom sålde?
Tankar om vem som kan ligga bakom, det är ju en hyfsat stor post?
Eller så kanske dom bara har läst zorb89's analys och agerade direkt på den, den kom ju igår e stängning.
Att penser dyker upp (igen) stör inte mig, dom (om det nu är samma) har ju gång på gång visat att dom har noll-koll och taskig taiming.
Doch klart mindre volymer men ändå kan man ju trösta sig med att några usa banker mm fanns på köpsidan och förmodligen inte agerar för 18åriga avanzianers räkning.
För övrigt delar jag din syn på vd, jag har träffat honom live och han ger ett väldigt förtroendeingivande intryck.
Gillar inte heller att aktien drar i väg allt för mycket, i takt med stigande kurser ställs allt större och kanske orimliga krav på partnern och typen av samarbete.
Kul dock att det blivit lite pen-hype sista tiden och att det spiller över på anoto hur än just detta samarbete faller ut.
Med att köpa på spekulation menade jag att allt egentligen är spekulation. Man kan ju egentligen inte ens vara säker på att abb eller hm ska finnas kvar om tre år.
Mvh Conny
Jag har även samma inställning till