2015-07-07, 14:33
Bannlyst
Alternativteoretiker vs. MGM
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det förutsätter att GM och Lisa var bekanta med varandra eftersom hon skickade ett SMS utan oro tio minuter efter att arbetskompisarna hade givit sig av, och att GM hade bil med sig till platsen där hon blev inslängd. Var kan det ha varit? Tvingade GM med sig Lisa över en trafikerad väg, eller körde han upp bilen till kaféet?

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om man antar att brottsplatsen är mjölkrummet vid ladan, mitt emot kaféet:

Män som överfaller unga kvinnor i syfte att våldta dem brukar vara relativt jämgamla – och i det här fallet kan betonas ”relativt”: 17 – 35; men inte 34 – 70. En sådan våldtäkt brukar också äga rum i omedelbar närhet av själva överfallsplatsen. – Att polisens sena avspärrning av området mitt emot kaféet framstår som närmast oförklarlig behöver inte upprepas; det har tagits upp flera gånger i tråden. Polisen har också erkänt att detta var ett misstag.

Den misstänkte AB:s ålder utesluter på intet sätt våldtäkt; ej heller att han är relativt nygift, eller att han tidigare inte ska ha gjort sig skyldig till något liknande brott: mörkertalet när det gäller våldtäkter är stort.

LH:s utspriddas mobildelar talar för en stressad gm som så snabbt som möjligt ville göra sig av med tänkbart spårningsbara saker. Har man också hittat andra föremål, t.ex. en ring, ett klockspänne mm (alla fynd har varit små) talar detta för en förslagen gm som inte ville bli synligt riven under övergreppet. Detta kan i sin tur tala för att gm är bosatt i området.

Klädfyndet (om det stämmer att sista fyndet var kläder) talar för en gm som stannat på vägen till fp och våldfört sig på sitt offer (första eller andra gången).

Jag ser kanske inget fel i att spekulera som "galna" alternativteoretiker men det bör göras över kända fakta. Vem är den förekommande personen som ni pekar ut?

Att flumma om generella "tokteorier" eller göra hemmagjorda gärningsmannaprofiler utan någon som helst kunskap blir lite urvattnat kan tyckas.

Så vitt jag vet åkte GMP-gruppen hem efter gripandet eller tror ni de ställde in semestern och jobbar heltid med fallet?
2015-07-07, 14:36
Medlem
Hej! Är de bara jag som reagerat på att de står att hon dog 9 juni? Hon försvsnn väl 7? Betyder de att hon levde i två dagar efter försvinnandet?😱😱😱
2015-07-07, 14:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avduki
Hej! Är de bara jag som reagerat på att de står att hon dog 9 juni? Hon försvsnn väl 7? Betyder de att hon levde i två dagar efter försvinnandet?😱😱😱
Var står det att hon dog 9 juni?
2015-07-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avduki

Det står endast juni 2015
2015-07-07, 14:41
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
När åklagaren omhäktar "mördaren" och säger att teknisk bevisning finns mellan GM/BO..så ifrågasätter GW Persson detta. Säger väl ganska mycket att GW har hamnat i ett hörn och har svårt att ta sig ur detta. När misstankarna STÄRKTS väldigt mycket...börjar GW undra om mördaren är denne person. Pinsamt!

Vila i frid Lisa!

Det kan hända att det påpekats tidigare, men som jag uppfattar GW så rör hans oro inte att rätt gärningsman sitter häktad, utan att brottet kan bli svårbevisat om bröderna börjar anklaga varandra i en rättegång.
Advokaten till den äldre brodern har ju också antytt möjligheten att någon av de två tidigare häktade lämnat falska vittnesuppgifter i syfte att rentvå sig själv.

Så det GW är orolig för är att ingen av bröderna fälls därför att det inte går att bevisa vem av dem som gjort vad, skyller de dessutom på varandra och nekar i sten till att själva ha något med saken att göra måste den tekniska bevisningen vara mycket stark mot någon av dem.
Annars kommer de inte kunna dömas trots att det är rätt så uppenbart att någon av dem är skyldiga till mordet.
Så tolkar i alla fall jag GW:s senaste krönika.
2015-07-07, 14:41
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det finns tidigare i tråden men jag orkar inte leta åt dig. Det är nog även nämnt i tidningar.

Nej. Förr eller snarare senare har mobilen åkt söder ut. Läste i tråden att det inte nämnts av polisen att den pejlats söder ut innan den stängdes av eller om det var batteriet som dog.
2015-07-07, 14:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x824
LIVE-rapportering i form av kommentarer från begravningen hittas här:

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/folj-lisa-holms-begravning/

Mellanting jippo och cirkus
http://y.cdn-expressen.se/images/a7/af/a7af6d42c168441f8d03408cbf9412b4/16x9/645@70.jpg

å ta mej fan har de inte skaffat en insamling också, ger Englavibbar av allt ståhej, så det kommer troligen någon exklusiv intervju och kanske rentutav en liten bok vart efter
2015-07-07, 14:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Han var utanför kyrkan.

När under begravningen hände detta? kan du berätta fler detaljer?
Inte för att snoka, men därför jag undrar om denna person möjligtvis kunde vara inblandad eller vet något om mordet?
2015-07-07, 14:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Personligen övertygad om att rätt person sitter anhållen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det är 90 chans att det är rätt person, 10 % att det är någon annan.

Personligen är jag övertygad om att den häktade 35-åringen är den skyldige. Likaså har hans 31-årige, numera tyvärr frisläppt, bror varit inblandad på olika sätt.

Att vice åklagare Wennerholm kommer att kunna bevisa detta gällande dem båda hoppas jag innerligen.
2015-07-07, 14:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Enligt nyheter24 skall det tidigare hittats en ring i anslutning Medelplana kyrka.
Den ligger ju norr om gårdarna och ganska nära en Camping.
Känns inte direkt varmt men bor det inhyrda arbetare på Campingen?
Eller bodde skall jag väl kanske skriva för i så fall har de väl snabbt dragit vidare.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800590-ring-ska-ha-hittats-i-sokandet-efter-lisa

MP har hittat mycket.. Men de ”detaljer” som har kunnat knytas till BO har samtliga hittats söder om Caféet.
2015-07-07, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det kan hända att det påpekats tidigare, men som jag uppfattar GW så rör hans oro inte att rätt gärningsman sitter häktad, utan att brottet kan bli svårbevisat om bröderna börjar anklaga varandra i en rättegång.
Advokaten till den äldre brodern har ju också antytt möjligheten att någon av de två tidigare häktade lämnat falska vittnesuppgifter i syfte att rentvå sig själv.

Så det GW är orolig för är att ingen av bröderna fälls därför att det inte går att bevisa vem av dem som gjort vad, skyller de dessutom på varandra och nekar i sten till att själva ha något med saken att göra måste den tekniska bevisningen vara mycket stark mot någon av dem.
Annars kommer de inte kunna dömas trots att det är rätt så uppenbart att någon av dem är skyldiga till mordet.
Så tolkar i alla fall jag GW:s senaste krönika.

Hade det funnits teknisk bevisning som rör den yngre brodern hade han inte blivit släppt. Kan ju komma in analyser nu efteråt som även kan binda honom till mordet.

Fast nu finns teknisk bevisning som binder den häktade/BO och då säger all logik att chansen att de haffat rätt man är mycket god.

Därför finns det ingen risk att de kan skylla på varandra.
2015-07-07, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Personligen är jag övertygad om att den häktade 35-åringen är den skyldige. Likaså har hans 31-årige, numera tyvärr frisläppt, bror varit inblandad på olika sätt.

Att vice åklagare Wennerholm kommer att kunna bevisa detta gällande dem båda hoppas jag innerligen.

På något vis tror jag även att den yngre brodern är inblandad. Fast det får utredningen visa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in