2015-07-07, 13:09
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men tydligen inte när hon avled.
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=de3b503e-87d6-4040-b161-86cce0fb679b&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=1200&height=800&q=80

Att prästen och anhöriga inte har informationen som åklagaren har är nog inte konstigt just nu.
2015-07-07, 13:14
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men tydligen inte när hon avled.
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=de3b503e-87d6-4040-b161-86cce0fb679b&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=1200&height=800&q=80

Sorgligt att inte de vet det, eller vet det när hon bragts om livet men säger inte det pga yppandeförbudet?

Fy vad tragiskt detta är, finns inte ord nog att uttrycka hur hemskt detta är.
2015-07-07, 13:15
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Det närmar sig begravningen. Helt ofattbart sjukt hemskt det är, vilken otrolig sorg. Vila i frid Lisa.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/manga-vantas-narvara-vid-lisas-begravning

Ska åka dit och vara utanför kyrkan.Det är ju fruktansvärt för de närmaste att ingen gärningsman finns och inget motiv finns - vad vi vet -.Dödsorsaken måste polisen blivit informerade om eftersom LH begravs i em. En förklaring till brottet finns,men om den kommer fram.......
2015-07-07, 13:18
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag ångrar mig angående mjölk- och slaktrummet med tanke på mobilspårningen som skall ha visat att LH fördes söderut innan mobilen stängdes av eller förstördes.
Troligen är det bara avstängt eftersom det är just ett slaktrum och de vill bara försäkra sig om att det inte skett något där. (Vilket i sig är oroande eftersom vi inte vet i vilket skick hon hittades.)

Var har du hört/läst att mob.spårning visat att hon åkt söder ut. Källa på det?
Vad jag minns vet de bara att mob stängdes av 7 juni kl 18:30.
2015-07-07, 13:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag ångrar mig angående mjölk- och slaktrummet med tanke på mobilspårningen som skall ha visat att LH fördes söderut innan mobilen stängdes av eller förstördes.
Troligen är det bara avstängt eftersom det är just ett slaktrum och de vill bara försäkra sig om att det inte skett något där. (Vilket i sig är oroande eftersom vi inte vet i vilket skick hon hittades.)
Nja, det går fort att konstatera att inget har hänt. Om något har hänt tar det längre tid att konstatera vad som har hänt. Men om styckning skedde i det rummet måste det gå att göra rent, annars hade polisen inte hävt avspärrningen första onsdagen. Finns det vatten och avlopp? Måste det finnas i ett slaktrum?
2015-07-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Jag tror att din teori ligger ganska nära sanningen. Detta mord har mest troligt föregåtts av ett sexualbrott. Alla andra motiv, som diskuterats i tråden, verkar inte särskilt sannolika även om ingenting kan uteslutas.

Ponera att GM har våldtagit kvinnor tidigare i Litauen och kommit undan med detta. GM är uppenbarligen sjuk och har fått smak på detta med våldtäkt. Frun kan inte uppfylla hans begär på samma sätt som en ung vacker flicka kan göra.

GM:s miss nr 1: Missing People dyker kanske inte upp i hundratal i Litauen efter att en flicka försvunnit och genomsöker ett stort område minutiöst? De mesta av BO:s tillhörigheter har hittats vad jag kan förstå och ett pussel kan färdigställas.

GM:s miss nr 2: Sedan är det ju som så att en GM (våldtäktsman, rånare etc.) oftast är villig att ta en stor risk eftersom densamme inte räknar med att åka fast. Därför fortsätter GM med sin verksamhet och åker inte dit förrän det görs ett eller flera misstag...
2015-07-07, 13:32
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nja, det går fort att konstatera att inget har hänt. Om något har hänt tar det längre tid att konstatera vad som har hänt. Men om styckning skedde i det rummet måste det gå att göra rent, annars hade polisen inte hävt avspärrningen första onsdagen. Finns det vatten och avlopp? Måste det finnas i ett slaktrum?

Vadå hävt avspärrningarna förra onsdagen?
2015-07-07, 13:33
Medlem
Grandiosos avatar
Stor uppslutning vid Lisa Holms begravning

"Det blev en vacker, solig och varm dag med friska vindar på Lisa Holms begravning. Utanför väntar människor som hoppas på en plats inne i kyrkan.

– Jag hoppas att vi kan få komma in i kyrkan och få ta del av ceremonin för att dela sorg, tankar och få ett avslut, säger Christian, en av deltagarna som väntade utanför.

Via en högtalare utanför kyrkan får också alla möjlighet att följa med i begravningsceremonin. Svag musik i form Eric Claptons Tears in heaven strömmade ut tidigare under förmiddagen. Det finns även en stor bildskärm med ett porträtt på Lisa där man kan följa programmet och framställda bänkar där de som vill kan sätta sig. Strax före klockan ett var alla platserna upptagna och ett hundratal person satt sida vid sida med handbuketter och väntade på att ceremonin skulle börja.

Familjen har avböjt kransar och blomsteruppsättningar. Lisa Holms föräldrar har startat en fond till hennes minne och istället för blommar kan den som vill sätta in pengar på postgirot 5002-0197. På plats utanför kyrkan finns en diakon och även ett team från Röda korset för den som behöver stöd.

Lisa Holm var en 17-åring med många planer för framtiden och hon planerade att bli arkitekt.

– Hon var glad och positiv, empatisk och väldigt mån om alla, oss och vännerna, ville att man skulle tala väl om människor, berättade föräldrarna i Skaraborgs Allehanda.

Hon älskade att resa och hade en världskarta på rummet där hon satte nålar för de platser hon besökt."

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2769567-stor-uppslutning-vid-lisa-holms-begravning

Vila i frid Lisa! https://www.youtube.com/watch?v=0qIav-KKBS0
2015-07-07, 13:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Första onsdagen efter försvinnandet. Då hävdes avspärrningarna av ladan, för att några timmar senare spärras av igen.
2015-07-07, 13:39
Medlem
DIdes avatar
Enligt nyheter24 skall det tidigare hittats en ring i anslutning Medelplana kyrka.
Den ligger ju norr om gårdarna och ganska nära en Camping.
Känns inte direkt varmt men bor det inhyrda arbetare på Campingen?
Eller bodde skall jag väl kanske skriva för i så fall har de väl snabbt dragit vidare.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800590-ring-ska-ha-hittats-i-sokandet-efter-lisa
2015-07-07, 13:45
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Var har du hört/läst att mob.spårning visat att hon åkt söder ut. Källa på det?
Vad jag minns vet de bara att mob stängdes av 7 juni kl 18:30.

Det finns tidigare i tråden men jag orkar inte leta åt dig. Det är nog även nämnt i tidningar.
2015-07-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Tände precis ett ljus för Lisa och hennes närmaste, och för alla andra som drabbats av detta meningslösa våld.

Idag kommer jag att krama mina anhöriga extra hårt och hoppas att jag aldrig behöver känna den sorg som hennes familj känner just nu.

Vila i frid Lisa Holm och vet om att du berörde många människor på djupet.

Samma här. Saknar mina barn extra mycket idag och hoppas att man aldrig behöver uppleva detta, en förälders värsta mardröm.

Citat:

Polisen hävde avspärrningen på onsdagen för Missing People.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in