2015-07-07, 13:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Omkring kl. 18.30.

Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Var har du hört/läst att mob.spårning visat att hon åkt söder ut. Källa på det?
Vad jag minns vet de bara att mob stängdes av 7 juni kl 18:30.

Orkar inte heller leta fram detta i denna gigantiska tråd.

Strax efter kl. 18.23 så skall hennes mobil ha börjat att röra på sig i södergående riktning. Omkring kl. 18.30 stängs denna av på ett felaktigt sätt.
2015-07-07, 13:52
Medlem
Sixts avatar
Har det skett något genombrott än vad gäller den misstänkte? Nekar personen fortfarande till allt? Enligt Leif GW finns det en del tvivel kring om det verkligen är rätt person som är gripen.
2015-07-07, 13:53
Medlem
Klipp från begravningen. Inledningsmusik, överlåtelsen. Mycket rörande.

https://hallpressen.solidtango.com/
2015-07-07, 13:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer de att erhålla sitt rättmätiga straff?

Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Har det skett något genombrott än vad gäller den misstänkte? Nekar personen fortfarande till allt? Enligt Leif GW finns det en del tvivel kring om det verkligen är rätt person som är gripen.

Jag har svårt att tänka mig att detta någonsin kommer att erkännas. Det är så hemskt detta som kom att hända Lisa så det går nog inte att erkänna. Hur mycket bevis som än kommer att framläggas.

Jag däremot, tillskillnad mot GW, så känner jag mig övertygad om att detta är rätt person som sitter häktad.

Sedan är det en annan sak om han/de kommer att erhålla sitt rättmätiga straff!
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-07-07 kl. 14:02.
2015-07-07, 14:12
Medlem
Han som svimmade och fick hämtas med ambulans satt väl inte inne i kyrkan bland anhöriga/ vänner eller har jag missförstått??
2015-07-07, 14:15
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Första onsdagen efter försvinnandet. Då hävdes avspärrningarna av ladan, för att några timmar senare spärras av igen.
Mjölk-/Slaktrummet på ladan är fortfarande avspärrad. Hade vägarna förbi runt kl 13 idag.
2015-07-07, 14:18
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Han som svimmade och fick hämtas med ambulans satt väl inte inne i kyrkan bland anhöriga/ vänner eller har jag missförstått??
Han var utanför kyrkan.
2015-07-07, 14:22
Medlem
Citat:
Prästen, komminister Lasse Tullberg, är på plats flera timmar innan han ska leda begravningen av Lisa Holm – som var hans konfirmand under ett år.
– Hon var en flicka som var full av framtidstro och tillförsikt. Hon visste vad hon ville, att flytta till Australien och studera, och hon hade en tilltro till livet. Att det här skulle hända henne fanns inte på kartan, säger Lasse Tullberg när vi möter honom vid parkeringsplatsen.
Han har 35 års erfarenhet som präst. Har hållit i 1 600 begravningar där de som avlidit varit både äldre och ungdomar.

Citat:
Det är inget man tror ska behöva hända i vårt land. Att det här spöket ska uppträda i Blomberg, paradiset på jorden.
Begravningsgudstjänsten är bara ett av stegen i de anhörigas sorgearbete. Kyrkan kommer fortsätta erbjuda sitt stöd till Lisa Holms familj.
– De har även människor omkring sig som stöttar dem oerhört mycket. Som bär dem så att de orkar ta sig framåt. Att visa närvaro, det är väsentligt, säger Lasse Tullberg.

http://www.expressen.se/gt/i-dag-begravs-lisa-holm-i-saters-kyrka/
2015-07-07, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt

När åklagaren omhäktar "mördaren" och säger att teknisk bevisning finns mellan GM/BO..så ifrågasätter GW Persson detta. Säger väl ganska mycket att GW har hamnat i ett hörn och har svårt att ta sig ur detta. När misstankarna STÄRKTS väldigt mycket...börjar GW undra om mördaren är denne person. Pinsamt!

Vila i frid Lisa!
2015-07-07, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har svårt att tänka mig att detta någonsin kommer att erkännas. Det är så hemskt detta som kom att hända Lisa så det går nog inte att erkänna. Hur mycket bevis som än kommer att framläggas.

Jag däremot, tillskillnad mot GW, så känner jag mig övertygad om att detta är rätt person som sitter häktad.

Sedan är det en annan sak om han/de kommer att erhålla sitt rättmätiga straff!

Det är 90 chans att det är rätt person, 10 % att det är någon annan.
2015-07-07, 14:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Eftersom LH begravs idag så måste ju åklagaren veta vad dödsorsaken var!?

Inte nödvändigtvis. Däremot att provtagningar från kroppen är avslutade – men det säger inget om i vilken utsträckning labbresultat har rullat in. Dessutom kan vävnad ha sparats för eventuell kompletterande analys.
2015-07-07, 14:31
Medlem
Jag tycker man skall kolla upp svimmaren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in