Citat:
Ursprungligen postat av
Ovcharka
Heroinet snart slut. Går det byta direkt över till sub?
Från sub till annan opiat går direkt. Bara att man kanske måste ta lite mer. Men att gå från Heroin/morfin/oxy direkt till sub går inte! Det är då man får en akut AT. Aldrig råkat ut för det men låter riktigt hemskt så undvik det! Många säger att man bör vänta över 24h men jag säger att du bör vänta tills ATn kickar in (Jag brukade vänta ca 10h innan jag hoppade från heroin till sub).
Citat:
Ursprungligen postat av
Findmuck
Någon som fått huvudvärk på subutex? Jag testade kombon Lyrica + Sub några dagar och fick huvudvärk flera gånger efter att ha noddat i min datorstol. Undrar om det är att nacken ansträngs och man därefter får huvudvärk eller att jag får syrebrist och det är det som är orsaken? Vad tror ni? Har ni någon erfarenhet av detta?
Tyckte förresten att ruset inte blev så mycket bättre av att blanda med Lyrica... men ska testa flera gånger så får vi se.
Subutex är otroligt vätskedrivande så om man är ganska känslig som jag behöver man dricka stora mängder vatten för att inte få huvudvärk. Lyrica är också väldigt vätskedrivande, dock på ett annat sätt. Men blandningen gör en VÄLDIGT vätskeberoende, jag måste dricka riktigt stora mängder vatten för att slippa få huvudverk. Beror ju också på hur mycket sub man har tagit såklart.
99% av all slags huvudverk är spänningshuvudverk, så om nacken ansträngs kan det ju också såklart förvärra. Men jag gissar på att den största faktorn hos vid var att du behöver mer vatten
EDIT: Såg nu att du skrev att det hänt flera dagar i rad bara då du noddar i stolen? Ja då kanske det kan vara lite syrebrist. Inte så bra egentligen att blanda lyrica eller benzo med opiater så att man noddar så hårt. mindre doser är inga problem.