Om det nu råkar sig på det viset att man kan konfrontera NB eller redan
kanske har gjort med uppgiften att man påträffat DNA från herren ifråga inne i slidan på LH
eller utanpå kroppen (spermier alltså) så hur kan man tänka sig att han kommer att
bemöta den saken? Falla till föga omedelbart och erkänna alltihop, våldtäkten och mordet,
eller kommer han att försöka dribbla sig ur det hela med att säga att: "
Jo, vi träffades
och hade sex, hon ville ha det själv, och när vi var klara gav jag mig iväg och hon blev
kvar (i ladan säger vi) och vad som sedan hände har jag inte en aning om. Men jag dödade
henne inte i alla fall. Någon annan måste ha dykt upp en stund efter att jag gått."
Och herr utredare som får detta förklarat för sig kunde ha suckat trött i denna stund,
men istället skickar han iväg ett brett, självsäkert leende till herr balt med tolk vid sin sida
och kostar kanske på sig den här kommentaren:
"Det är inte på flashback vi befinner oss
nu, min mordmisstänkte herre, och jag är inte professor Persson som sväljer det mesta utan här sitter vi i ett kalt förhörsrum mitt ute i verkligheten, och där köper vi ogärna sånt jävla skitsnack som du nu försöker sälja på mig. Så vet hut drummel."
Och balten glor bara helt oförstående när väl tolken gått i land med att översätta det sagda.
"Flashback? Persson?"
Allvarligt talat nu till slut: Vad skulle den häktades förklaring här ovan vara värd
egentligen? Om det kommer en sån och det ligger till så med teknisk bevisning att man
har DNA från honom i eller på offret eller båda delarna?
Ps: Glömt hur NB ser ut?
http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-Bilevicius.png