2015-07-05, 15:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Som sagt kommentarer från folk som inte vet vad dom pratar om bortser jag från direkt .
Att komma med dumma kommentarer utan att någon erfarenhet av ämnet själv är ju lika dumt som att be en tvååring köra buss . Om du läser lite noga så skrev jag att i princip NÄSTAN hela kroppen kan vara borta och att det kanske bara är skelett , hår och senor kvar . Ser man sen till att den hittats i närheten av en bondgård eller rättare sagt på en bondgård så är risken ännu större att kroppen är väldigt angripen . För vad finns ofta på bondgårdar där det finns massa djur . Ja , just det femtielva miljoner flugor . Ligger kroppen på ett annat ställe så kan det ju vara annorlunda . Och hur vet du att man inte hade täckt över kroppen av den här IDA från början . Jag kan garantera att hade hon legat helt öppet utan skydd i 35 dagar så hade det inte funnits så mycket kvar . Jag undrar just hur många som skriver här har varit i närheten av en död kropp som legat i värmen i vecka . Med tanke på hur kräsmagade de flesta är så är det nog en jävla tur att ni varit förskonade från detta . De flesta tycker ju att en kattskit luktar illa och är otäck . Vänta då tills ni står intill en död kropp som legat en vecka i 20-25 graders värme.
Då kan man tala om otäck och att det luktar . Och som sagt det är väl bäst att skriva en gång till för säkerhets skull att det bara gäller när det är varmt ute och inte i 30 graders kyla .

Skulle en kropp bli skelett och hår på fem dagar? Nu skämtar du, va?
2015-07-05, 15:30
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn
Ser att det här i tråden diskuteras huruvida Lisa blivit styckad eller ej. Då det nu har gått en tid sedan Lisa försvann kan jag väl gå ut med att hon hittades styckad, i sex delar. Jag bor i området och har säkra källor på detta.
Har det snackats nåt om hur delarna var gömda? Nedgrävda, eller i en byggnad?
2015-07-05, 15:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Klart mer än skelett och senor, och det var efter mer än fem veckor, inte fem dagar som Lisa var försvunnen.

Inget täckte kroppen när den hittades ja , men tänk då om den har varit täckt av något säg de tre första veckorna . Då stämmer det säkert att kroppen såg ut på det sätt du beskriver .
Jag försöker alltid vara trevlig och bemöta alla kommentarer på ett trevligt sätt men när man skriver saker som inte går ihop för fem öre irriterar det mig en smula . Så vi behöver inte tjafsa om detta mera . Bättre att lägga krutet på annat istället .
2015-07-05, 15:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Skulle en kropp bli skelett och hår på fem dagar? Nu skämtar du, va?

Är du också busschaufför ?? Som sagt , jag skrev nästan och kanske
2015-07-05, 15:43
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, man får ju gissa sig till hur mycket fördröjande trafik det förkommer en Söndags-kväll på landsbygden vid 18.23 - 21.00 tiden.
Sannolikheten att det pga trafik tar längre tid att färdas, både för Lisa och för pappan, ser ja som mycket låg, eller typ... Obefintlig.
Möjligtvis en omkörning av någon traktor på vägen som fördröjer det hela med max 30 sekunder.
Jaså. Om du säger det så. Kör annars själv mycket på småvägar och mindre än dem vi talar om här. Obefintlig trafik oavsett natt, dag, vardag som helgdag har jag hittills aldrig varit med om. Men glöm mitt petimeteri och var snäll nu. Gäller andra också - himmel vad ni bråkar om skitsaker.
2015-07-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn
Ser att det här i tråden diskuteras huruvida Lisa blivit styckad eller ej. Då det nu har gått en tid sedan Lisa försvann kan jag väl gå ut med att hon hittades styckad, i sex delar. Jag bor i området och har säkra källor på detta.

Tidigare i tråden påstods det att närboende misstänkte en annan person än
den häktade.
Hur går snacket nu?
2015-07-05, 15:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jaså. Om du säger det så. Kör annars själv mycket på småvägar och mindre än dem vi talar om här. Obefintlig trafik oavsett natt, dag, vardag som helgdag har jag hittills aldrig varit med om. Men glöm mitt petimeteri och var snäll nu. Gäller andra också - himmel vad ni bråkar om skitsaker.

Om du ska vara petig, så får du vara petig och läsa vad jag skrev..
Jag skrev inte att trafiken lär ha varit obefintlig.
Jag skrev att möjligheten för att trafik ska ha försenat eller fördröjt restider, är obefintlig.

Jag kör också mycket på småvägar och landsbygd. Tror därmed vi kommer överens i frågan
Håller med i övrigt, det är onödigt med dessa skitsaker som spårar iväg pga folk inte kan tänka efter själva.
2015-07-05, 15:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Är du också busschaufför ?? Som sagt , jag skrev nästan och kanske

Okej, du skämtade alltså inte.

Edit: Vad är det för fel på busschaufförer?
Senast redigerad av ReedMe 2015-07-05 kl. 15:59.
2015-07-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tidigare i tråden påstods det att närboende misstänkte en annan person än
den häktade.
Hur går snacket nu?

Vet inte riktigt vilken person du menar. De jag har pratat med (ganska många) både tror och hoppas att det är mannen som är häktad som är GM.

Varför tror vi föresten att hon är styckad? Låter lite konstigt i mina öron eftersom hon hittades i ett skåp. Om man styckar en person är det väl för att kunna sprida delarna? Fast jag kanske har lite för höga tankar om GM's intellekt...
2015-07-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag håller med GW, risken är uppenbar att fallet förblir olöst. Det finns allför många frågetecken som blir svåra att förklara ”utom rimlig tvivel”. Bevisen är spridda över ett stort område, omöjligt sy ihop till ett troligt händelseförlopp.

Den snäva tidsramen väcker också tankar. Hur normalt kan det vara att föräldrar blir allvarligt oroade då en nästan vuxen unge är lite försenad? Det är bara drygt 1,5 timmar mellan 180.30 och 20.00, eller den tid som resan borde ta på moppe om resan tar en timme med bil?

Det för tankarna till ett fall för många år sedan då en mamma gick ut i TV tidigt och vädjade till allmänheten om hjälp. Det visade sig så småningom att det var hon själv som hade ihjäl sin unge.

Svårt att helt avfärda ett eventuellt ”pappaspår”. Jag har en känsla av att pappan visste att något hemskt hade hänt eller skulle snart inträffa. Fria fantasier från min sida, precis som många andra kissnödiga teorier i den här tråden.

Jag tror faktiskt fallet är löst, det är bara medialt att tro något annat. Just för att de två andra fick åka hem betyder att nu har de gärningsmannen. Det är fånigt att spekulera i alternativa gärningsmän som pappor och gamla farbröder.

Att skriva om pappaspår är oförskämt och elakt och visar bara på hur olika familjer är, och särskilt i Sverige. En del 17 åringar gör som de vill, växer upp vind för våg utan framtidstro eller ambitioner. Andra 17 åringar som Lisa lever i familj, i ordets rätta betydelse.

I en familj som fungerar äter man på bestämda tider och man förväntas komma i tid, om inget annat är överenskommit. Oavsett ålder blir man orolig om någon är ute och åker moppe eller till och med bil och inte kommer hem som förväntat. Man håller kontakten och meddelar att man är försenad så att maten inte blir förstörd. Man vill planera mathållningen om inte annat och därför vill man veta när alla kommer hem. Det finns inga mammor som står vid spisen redo att servera mat på dygnets alla timmar när en tonåring behagar komma hem.

Jag tycker Lisas pappas var helt normal i sitt beteende när Lisa hade meddelat att hon var på väg hem, och inte dök upp. Egentligen har det inte med åldern att göra, jag skulle bli orolig över ett mycket äldre barn som smsar att hen är på väg, och sen inte dyker upp. Det jag tänker på är trafikolyckor, eftersom det inte är helt ofarligt att köra moppe eller till och med bil.
2015-07-05, 15:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Var dessa Litauer med och sökte efter Lisa? Hittar inget om det i tråden.

Nej, litauerna hade ju ett jobb att sköta. Även om Lisa var borta så jobbade folk som vanligt både på caféet och säteriet.
2015-07-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Om jag kommer ihåg rätt, överklagade advokaten häktning av MGM till HR. När kommer beslutet?

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2766401-storebrodern-i-lisa-holm-fallet-blir-kvar-i-haktet?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm _campaign=redirect

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in