Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det där är lite fel. Om jag inte missminner mig så brände några jäkla mustafas upp Sveriges ambassad i något land tidigare i år. Var det i Syrien kanske? Minns inte riktigt. Och detta UTAN att vi gjort dem något. Så vi har fått vård beskärda del vi också. Och när vi ska vi ta ut den vedergällningen? Jag tycker den svenska regeringen är så mesig. I samma moment som den stod i brand tycker jag vi skulle ha skickat ned lite JAS-plan och pangat lite där. Ärligt alltså.
Why? Så bara för att bofors koncernen sålde sprängmedel till Saddam mellan 1982-84 och gjorde sig därmed skyldiga att göra kurdistan Irak till ett av världens mest minerade områden. Så ska alla kurder bomba Sverige? Vad skulle det hjälpa att du bombade Syrien? Det skulle öka hot bilden mot Sverige drastiskt, du vet väl att krig kostar. Och jag vill inte pejja 10 miljoner för att en byggnad för 1 miljon bränts ner. Kolla på kenya när Amerikasnka ambassader blev attackerade så gjorde väl inte USA något? Hade varit en annan femma om det var syriens militär som brännde ambassaden, men nu var det kriminella och idoter, vem ska man då attackera?
Sen är det inte bara att flyga över till Syrien att attakera, utan du måste ha en bas som du mellan landar på.