2015-07-05, 15:57
Medlem
Förutsatt att det hon gjorde var olagligt kan du ju alltid fråga henne om hon antingen vill ge dig lösenordet eller ha en polisanmälan mot sig.
Citera
2015-07-05, 16:13
Medlem
Kör på OphCrack som länkades innan, tanka ner och kör in på ett bootbart usb(finns guider för hur du gör ett usb bootbart, svinenkelt) eller en cd-skiva. it's a cakewalk
Citera
2015-07-05, 16:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Nu vill jag inte gå OT, men bara så du vet bör du polisanmäla det här då det du påstår är brottsligt

Nu är det ju tämligen uppenbart att det är TS som är på väg att begå en brottslig handling!
Citera
2015-07-05, 17:17
Medlem
Manboiiis avatar
Men en fråga jag tyckte var lite osäker

Är det dit dator?
Citera
2015-07-05, 17:25
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja precis, det kostar ju inget att försöka,

OphCrack tar olika lång tid att knäcka lösenord beroende på hur många tecken lösenordet är - det beror också till viss del på hur snabb CPUn är, är det tex en gammal Celeron elr Atom så kan det ta aslång tid. En annan nackdel med OphCrack som jag sett är att somliga datorer blir så varma (särskilt små bärbara) av att köra OphCrack att de stänger av sig själva, man får lämpligen då istllet montera disken i en annan dator.
Det är sant men från hur ts skriver gissar jag att lösenordet satt på datorn inte är särkilt komplext.
Citera
2015-07-05, 17:41
Medlem
Poe09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Men en fråga jag tyckte var lite osäker

Är det dit dator?
Ja, det är min dator. Men jag skapade en användare för henne på den eftersom hon ofta hängde hemma hos mig.

Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Det är sant men från hur ts skriver gissar jag att lösenordet satt på datorn inte är särkilt komplext.
Möjligen kan jag klura ut det. Hon har skrivit som lösenordsledtråd "Goddag".
Citera
2015-07-05, 17:44
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan du inte bara be henne om lösendordet?

Sen fattar jag inte riktigt hur man kan göra slut med en tjej som klarar av att byta Admin-användare.

Håller med.

TS, be om ursäkt och försök få henne tillbaka.
Citera
2015-07-05, 17:49
Medlem
Bara jag som börjar misstänka att det är ts som är flickvännen? Ts vet inte vad ett operativsystem är med flickvännen är uppenbarligen väldigt teknisk som klarar av att byta admin och grejer lite spontant. Ska man vara lite fördomsfull är tjejerna otekniska och ts kommer snart göra sin pojkvänn till ett ex me innan dess vill hon hämnas lite. Bad grill.
Citera
2015-07-05, 17:49
Medlem
Poe09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Håller med.

TS, be om ursäkt och försök få henne tillbaka.
Är det jag som ska be om ursäkt?!!? Det är fan hon som ska göra det.
Citera
2015-07-05, 17:53
Medlem
Poe09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Bara jag som börjar misstänka att det är ts som är flickvännen? Ts vet inte vad ett operativsystem är med flickvännen är uppenbarligen väldigt teknisk som klarar av att byta admin och grejer lite spontant. Ska man vara lite fördomsfull är tjejerna otekniska och ts kommer snart göra sin pojkvänn till ett ex me innan dess vill hon hämnas lite. Bad grill.
Intressant konspirationsteoeri, men nu är det inte så det ligger till. Varken hon eller jag är några större datasnillen, men dessa typer av enkla inställningar behärskar vi båda.
Citera
2015-07-05, 18:18
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poe09
Hon har skrivit som lösenordsledtråd "Goddag".
Prova lösenord yxskaft

ERD Commander är annars ett lätt verktyg för byten av adminlösenord.
Citera
2015-07-05, 18:23
Medlem
Iliums avatar
"Goddag" --> "adjö", "farväl", "hej då"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in