Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Tvärtom det Du påstår så har jag tråden igenom visat på ett flertal sätt som monarkin befrämjar demokratin; allt från att vi har en statschef som står över partipolitiskt käbbel och som därmed kan representera hela folket, till att den monarkiska kontinuiteten ökar den nationella sammanhållningen och därmed den demokratiska hållfastheten. Att Du vägrar erkänna detta visar bara på oärligheten i det republikanska lägret.
Nej, återigenhar du misslyckats med att visa att monarkin befrämjar demokratin. Om du vill kan du ta något av dina argument igen, du fått slaktat ett antal sidor tillbaka.
Citat:
Du tror väl inte att Du blir tagen på allvar när Du jämför förutsättningarna för den svenska 1000-åriga monarkin med ett Estland som aldrig varit självständigt i ett eget monarkiskt sammanhang? Estland har aldrig varit en monarki, enbart ingått i monarkier. Någon ordning får det lov att vara även på republikanska komparationer.
Däremot har du inte dragit dig för att påstå att Finland skulle ha dragit nytta av Sveriges, (och därmed Finlands) monarki. Som vanligt när du konfronteras med exempel som inte passar din verklighet, så måste du argumentera bort dem.
[quote]
Nu skall vi se här, vilket Korea har en gång varit en europeisk, konstitutionell monarki, sa Du?
[/QOUTE]
Jag förstår. Nu duger inte hyggliga republikanska stater i världen, som varit egna stater med monarki. För att passa in i din värld måste de vara europeiska. Nu duger inte världen längre. Någon måtta får det väl ändå vara på din förmåga att anpassa verkligheten åt dig själv?
Citat:
På vilket sätt är det muslimska Saudi-Arabien en europeisk, konstitutionell monarki, menar Du?
Tycker Du det vore ärligt om jag anförde Tchad och Turkmenistan som exempel på republiker?
Du påstår att monarki är bra för demokratin. Nu har du begränsat dig att det är europeiska konstitutionella monarkier som är bra för demokratin. monarki-demokratibegreppet urholkas en hel del här, och mer kommer det att bli.
Thad är ingen bra stat. Men det är typiskt att du ska försöka dig på omvänd bevisföring igen.