Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
bernad_laws avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernad_law 2015-07-04, 01:41
Moderator
I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer. Notera dock att inlägg som INTE handlar om just detta kommer raderas obönhörligen; detta är inte platsen för diskussion om "troendes" sjukdomar eller "debukers" eventuella kopplingar till NWO.
__________________
Senast redigerad av gason 2023-08-06 kl. 12:12.
2015-07-04, 01:49
  #2
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer.
Citat:
Gang stalking is a form of community mobbing and organised stalking combined. Just like you have workplace mobbing, and online mobbing, which are both fully recognised as legitimate, this is the community form.

Citat:
Gang stalking is organised harassment at it's best. It the targeting of an individual for revenge, jealousy, sport, or to keep them quite, etc.

Ja detta förekommer säkerligen väldigt ofta, bara att man inte diskuterar det i samma utsträckning. Detta går väl att applicera på när kompis gäng splittras och det pågår en mental kamp mer än en fysisk?
Citera
2015-07-04, 01:59
  #3
Avstängd
Morality.Crippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Detta går väl att applicera på när kompis gäng splittras och det pågår en mental kamp mer än en fysisk?

Nah, personliga intriger förekommer så gott som alltid, bland allt från 15-åringar till 23-åringar. I vissa fall har jag även observerat upp till 33-åringar köra sådana race, men .. Jag tillskriver dem en något retarderad form av social (in)kompetens, så sådana affärer räknas inte in i det fenomen som för närvarande beskrivs som "Gang Stalking".
Citera
2015-07-04, 02:37
  #4
Medlem
Illuminati444s avatar
Det förekommer väl av Scientologerna? Jagar väl både de som har gått ur scientologiska kyrkan och folk som försöker få tillgång till information som berör verksamheten typ journalister.
Citera
2015-07-04, 03:00
  #5
Avstängd
Morality.Crippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati444
Det förekommer väl av Scientologerna? Jagar väl både de som har gått ur scientologiska kyrkan och folk som försöker få tillgång till information som berör verksamheten typ journalister.

Indeed, både Scientologerna och Jehovas har sysslat med sådant genom tiderna.
Inga av de personer som säger sig vara TI's har dock varit vare sig Scientologer, journalister eller Jehovas.
Citera
2015-07-04, 04:45
  #6
Medlem
ieshos avatar
Ett problem med trådens frågeställning är att olika personer kan ha olika uppfattning om vad som är "verklig" gang stalking och mena att denna förekommer respektive inte förekommer. Med en vid definition av organiserad gang stalking är det en självklarhet att det förekommer: nämligen att en grupp har kommit överens om att trakassera eller förfölja enskilda individer. Sedan om det sker på en arbetsplats eller ett bostadsområde eller någon annan stans kan inte vara det viktiga.

När det gäller konkreta uppgifter om gang stalking är det upp till var och en vad man ska tro. Jag har svårt att föreställa mig "bevis" annat än i rättsliga fall där rådmän ska fälla ett avgörande. En dold kamera som visar hur personer beter sig illa eller besynnerligt kan vara ett falsifikat eller inte alls förmedla det som den person som känner sig förföljd upplever. Inte heller "inside information" med beskrivningar av hur de gick tillväga är bevis som står för sig själva. Och uppenbarligen förekommer det falsarier och inbillad gang stalking.

När det gäller den i sammanhanget kanske allra mest typiska förföljelsen utförd av organiserade grupper, att personer som inte känner offren följer efter dem och arrangerar situationer i syfte att få dem ur balans och kanske utveckla psykiska sjukdomar, så kan man vara säker på att det förekommer i spionvärlden och kanske även i andra sammanhang där det skulle kunna vara lönsamt. Bara att själva idén finns borgar för att den också praktiseras då och då t.ex. för att prövas.

I en annan tråd om gs har en person vittnat om att en polis organiserade en grupp privatpersoner för att förfölja en knarklangare. Genom att langaren blev stressad och paranoid så började han göra misstag och gruppen kunde till slut hitta langarens knarkgömma så att polisen kunde gripa honom. Syftet hade varit att få bort mannen från orten, eftersom antalet inbrott och narkotikaförseelser hade ökat sedan mannen hade etablerat sig där. Så nog är gs en teknik med ett användningsområde, och likväl som poliser inofficiellt kan agera mot starkt misstänkta brottslingar, så kan även andra göra liknande upplägg t.ex. för att störa personer med en annan politisk uppfattning.

Hur nära till hands är det då att "svensson" råkar ut för gs? Och vilka syften skulle teoretiskt kunna finnas? Jag tror att det kan förekomma i olika sammanhang, allt ifrån ungdomar som använder modern teknik för att trakassera personer för nöjes skull, till utveckling av sociala kontrollmekanismer - eventuellt på experimentstadiet för att möta morgondagens behov.
__________________
Senast redigerad av iesho 2015-07-04 kl. 05:03.
Citera
2015-07-04, 08:31
  #7
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
...
När det gäller den i sammanhanget kanske allra mest typiska förföljelsen utförd av organiserade grupper, att personer som inte känner offren följer efter dem och arrangerar situationer i syfte att få dem ur balans och kanske utveckla psykiska sjukdomar, så kan man vara säker på att det förekommer i spionvärlden och kanske även i andra sammanhang där det skulle kunna vara lönsamt. Bara att själva idén finns borgar för att den också praktiseras då och då t.ex. för att prövas.

Hur tänker du här? Naturligtvis behöver det inte förekomma bara för att någon tror det. Då borde även t.ex. tanken på religion vara bevis för att Gud finns, tanken på det paranormala vara bevis för spöken, tanken på alienteknologi som antigravitationsvapen vara bevis för att wtc revs av utomjordingar osv osv, men det tror du väl inte?
Citera
2015-07-04, 08:47
  #8
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur tänker du här? Naturligtvis behöver det inte förekomma bara för att någon tror det. Då borde även t.ex. tanken på religion vara bevis för att Gud finns, tanken på det paranormala vara bevis för spöken, tanken på alienteknologi som antigravitationsvapen vara bevis för att wtc revs av utomjordingar osv osv, men det tror du väl inte?
Jag antar att gs praktiseras i någon mån därför att det är möjligt att praktisera. Om det vore möjligt att praktisera antigravitationsvapen så skulle det också praktiseras. Det behöver inte vara sant, men för mig ligger det nära till hands.

Jag har inte fått intrycket av dig att du är jättedum, utan mera liksom allmänt låst och fast i dina egna mönster, men korkade frågor som de här svarar jag inte på mer, alldeles oavsett varför du ställer dem.
Citera
2015-07-04, 09:10
  #9
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag antar att gs praktiseras i någon mån därför att det är möjligt att praktisera. Om det vore möjligt att praktisera antigravitationsvapen så skulle det också praktiseras. Det behöver inte vara sant, men för mig ligger det nära till hands.

Jag har inte fått intrycket av dig att du är jättedum, utan mera liksom allmänt låst och fast i dina egna mönster, men korkade frågor som de här svarar jag inte på mer, alldeles oavsett varför du ställer dem.

Det är en väldig skillnad på ditt första påstående - att själva idén borgar för att den praktiseras, och din senaste slutsats där du antar att det praktiseras i någon mån eftersom det är möjligt. Det var just den tidigare tvärsäkerheten jag ville ifrågasätta, jag vet inte om du förstod det men du verkar åtminstonde ha tagit det till dig vilket jag uppskattar. Att tvärsäkert hävda att GS förekommer helt utan några bevis har ju annars framstått som TIs största akilleshäl i debatten...

Tyvärr är det ju rätt svårt att komma vidare i denna tråd om man inte tydligare definierar vilken sorts stalking vi diskuterar, precis som i tidigare trådar kommer vi annars hamna i en diskussion där några pratar om att oskyldiga systematiskt förföljs av staten med närmast obegränsade resurser och andra diskuterar snöbollskrig på skolgården.
Citera
2015-07-04, 10:05
  #10
Medlem
Det är ganska vanligt skulle jag säga men det kräver också ett offer som har få möjligheter att slå tillbaka eller kräva upprättelse. Extrema grupper kan läggas till religiösa fanatikergruppen som nog utvecklat metoden från början. Egentligen behöver man inte vara så många aktiva, stalkers så länge som man är flera och det finns folk som tror på allt dom hör. Det är väldigt lätt att få många människor att begå ett "litet" övergrepp. Men effekten blir ju total. Det är också mycket lätt att organisera i dagens samhälle. Förr i tiden var det nog inte möjligt i större städer. Men idag har vi helt andra kommunikationsmöjligheter och nätverk.
Citera
2015-07-05, 02:17
  #11
Avstängd
Jesuischarlies avatar
Gs är uppenbarligen väldigt utbrett och kan drabba i princip vem som helst som anses misshaglig.
http://www.gangstalkingwiki.com/index.htm
__________________
Senast redigerad av Jesuischarlie 2015-07-05 kl. 02:19.
Citera
2015-07-05, 03:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Gs är uppenbarligen väldigt utbrett och kan drabba i princip vem som helst som anses misshaglig.
http://www.gangstalkingwiki.com/index.htm


Känner du någon som utför stalking?
Känner du någon som känner någon som utför stalking?
Känner du någon som känner någon som känner någon som utför stalking?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback