2015-07-02, 15:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Stod i någon av tidningarna. Grannen har tagit hand om katten som var hungrig och rädd, ungefär så stod det.
http://www.expressen.se/gt/kvinnans-advokat-hon-ar-valdigt-lattad/
Citat:
Vid bostaden sågs även den katt som de tre litauerna tagit hand om under de senaste månaderna. Efter gripandet på fredagen lämnades katten utomhus till sitt öde. En granne upptäckte den först fem dagar senare då den var medtagen och skadad av utomhusvistelsen. Hon har sedan dess tagit hand om katten och gett den mat.
2015-07-02, 15:40
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Oavsiktlig påkörning kan aldrig räknas som mord. Aldrig.
Obduktionen är inte helt klar vad jag förstått. Är väl fortfarande något som måste analyseras av det kemikaliska slaget, t ex om hon var drogad eller ej. Men eftersom kroppen hittades så relativt snabbt borde man ju kunna se om LH dött av våld (slag, kvävning, strypning, knivhugg etc) eller en påkörning. Eftersom GM är omhäktad för mord så ser jag det som en tydlig indikation på att LH är avsiktligt dödad. Det betyder inte att man har rätt eller fel GM, bara att LH dödats avsiktligt och inte i en olycka.

Hur vet polisen att det handlar om en påkörning?
2015-07-02, 15:42
Awaiting Email Confirmation
http://www.expressen.se/gt/kvinnans-advokat-hon-ar-valdigt-lattad/ här står det om katten. Men kanske var rädd för att bli rövknullad av litauerna.
Senast redigerad av skeleye 2015-07-02 kl. 15:44.
2015-07-02, 15:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur har du hört det?

Att katten hittades av en granne efter några dagar har jag också läst .
Det är väl jättebra att katten har kommit tillbaka och fått ett nytt hem .
Varför ska katten behöva lida för att den bor hos personer som haffats av polisen .
Men att dom skulle varit ute och letat efter katten uppe vi Martorp tror jag inte på .
Att använda det som ett skäl att vara där hade varit kat(t)astrofalt .....
2015-07-02, 15:43
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Du är rätt korkad, ser man tråden igenom. En snabb lektion i den verkliga världen utanför din lilla hjärna där du förväxlar stupiditet med snille: Om en sak inte är vit så bevisar det inte att den är svart. Man kan mycket väl bry sig en hel del om katten - men när världen plötsligt rämner och du sitter anklagad för mord med åtföljande hotbild från dina rasistiska vänner och ens gynsamma ekonomiska läge ch jobb helt förstört, då är det fullt rimligt att man börjarprioritera på ett helt annat sätt (vi ska väl kanske va tacksamma att ingen av dina sverigehatande vänner dödade "blatte"-katten som hämnd för dessa "blattar"). I krig och svält kan din kära hund plötsligt bli din middag, krascha i alperna och du sitter och tuggar på din stolsgranne efter ett par dagar. Sluta dra så jävla dumma slutsatser hela tiden samtidigt som du lever i delusionen att du har råkoll på allt. Tack
Missing cat alert!!!
Kan du delge oss hur den rasistiska hotbilden såg ut för (de kritvita) litauerna på den lilla orten?
Du menar att de kände sig så pressade att de gick ut för att söka efter katten samtidigt som det pågick ett massivt sök i området efter en försvunnen tonårsflicka, det skulle lätta på trycket?
Kan vi byta namn på Missing People till Missing cats kanske?
Jag förutsätter att katten numera har följt med till Litauen då de bryr sig så ENORMT mycket om den lilla missen. Har du information om var katten finns?
Det är helt riktigt, jag tillhör skaran av skarpa analytiker som tidigt misstänkte gästarbetare tom. innan det var känt att sådana fanns alldeles i närheten.
Beklagligt att tråden numera är en tillflyktsort för sysslolösa bittra rätthaverister av din sort som vill spy ut sitt hat mot samhället och rättsväsendet, verkligen tråkigt.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hur vet polisen att det handlar om en påkörning?

Det är väl snarare så att polisen vet att det INTE är en påkörning utan ett mord. Och det var just det jag skrev.
Medlem
Citat:
Stod i någon av tidningarna. Grannen har tagit hand om katten som var hungrig och rädd, ungefär så stod det.
"Vid bostaden sågs även den katt som de tre litauerna tagit hand om under de senaste månaderna. Efter gripandet på fredagen lämnades katten utomhus till sitt öde. En granne upptäckte den först fem dagar senare då den var medtagen och skadad av utomhusvistelsen. Hon har sedan dess tagit hand om katten och gett den mat."

Kan det vara det du menar? Brödernas kattursäkt blir inte mer rimlig för det dock, katten hittades ju vid deras hus vid gripandet. Sen tog grannen hand om den.
Senast redigerad av zoyers 2015-07-02 kl. 15:46.
2015-07-02, 15:46
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
"Vid bostaden sågs även den katt som de tre litauerna tagit hand om under de senaste månaderna. Efter gripandet på fredagen lämnades katten utomhus till sitt öde. En granne upptäckte den först fem dagar senare då den var medtagen och skadad av utomhusvistelsen. Hon har sedan dess tagit hand om katten och gett den mat."
Kan det vara det du menar? Brödernas kattursäkt blir inte mer rimlig för det dock, katten hittades ju vid deras hus vid gripandet. Sen tog grannen hand om den.

info där att katten fanns på fredagen, och inte borta. Eller hittade dom katten där vid lisa..
2015-07-02, 15:49
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du någon källa på att de synts i en affär i Källby?

Det har jag inte . Jag skrev ju att jag inte visste om så var fallet ....
2015-07-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
info där att katten fanns på fredagen, och inte borta. Eller hittade dom katten där vid lisa..

Är katten viktig i denna mordutredning?
2015-07-02, 15:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Är katten viktig i denna mordutredning?

Det enda viktiga med katten är att den är tillbaka och antagligen fått ett nytt bra hem .
Inga djur ska lida för att ägarna beter sig tokigt ....
2015-07-02, 15:54
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är väl snarare så att polisen vet att det INTE är en påkörning utan ett mord. Och det var just det jag skrev.
Jo fast några saker gör mig tveksam till det tvärsäkra påståendet, t ex:

1. Dödsorsaken är inte fastställd, och det har sagts att det kan dröja lång tid
2. MGM blånekar till all inblandning
3. Om det handlade om påkörning där Lisa ej avled direkt - hur avled hon då?

Ursäkta om jag är trött nu, det är lite varmt idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in