Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 14:32
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är mycket i så fall som inte kan uteslutas. För den sakens skull behöver man inte diskutera pappans eventuella skull in absurdum.

Lägg ner det där tramset.
Precis, telefonen dör 18.30 och då är inte ens hennes pappa på väg.
Jag förstår inte varför vissa väljer att tro på det spåret, det låter helt urspårat.
2015-06-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag skulle ha utgått från att hon blivit stående i första hand, eftersom det är mest sannolikt. Jag skulle dessutom ansett att det var av vikt att ta mig till utgångsplatsen så fort som möjligt och starta därifrån.
Det är det naturliga.

Det naturliga är att de kommit överens om vilken väg hon kör, och att han sen kör "backtracking" och kollar noga efter t.ex bromsspår etc.
2015-06-23, 14:35
Medlem
Sanchezest90s avatar
"Idag skulle det hända lite grejer" Citat av vad herr åklagare sa igår.. Tror inte han menade att kvinnan skulle bli släppt va? Nu är nr 1 av 3 släppt. Stackars de två andra som snart säkert oxå blir släppta och kan häva in miljonbellop i skadestånd pga det värdelösa svenska rättssystemet. Det är bara inse fakta. Kling&Klang och herr pajasåklagare har än en gång gjort bort sig... Det går en mördare lös i blomberg och han/hon sitter och skrattar .
2015-06-23, 14:36
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om du letar efter din dotter och det finns en risk att hon ligger i
diket på andra sidan vägen kör du nog inte så fort.

Jo då kör man så fort man kan till hennes startpunkt och utför söket därifrån. Då befinner man sig dessutom på rätt sida av vägen.
2015-06-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Har det publicerats bilder från TR?
Detta enligt SR Skaraborgs direktrapporter från TR, liknande uppgifer i annan media.
2015-06-23, 14:37
Medlem
Pappa till Lisa....Lisa hade sist kontakt med sin far! Är det kanske han som mördade Lisa???????
2015-06-23, 14:38
Medlem
boqpods avatar
Från AB artikel:
"Den två sidor långa kompletteringen är i stora delar sekretessbelagd, men det framgår att åklagaren fortfarande väntar analyssvar från NFC"

De "5-6" sidorna med sammanställningar av bevis har alltså kompletterats med ytterligare två sidor.
Fortfarande inga svar från NFC (tidigare SKL).

Kan alla som fortfarande fabricerar ihop egna teorier inse att det är någon av eller båda personerna som sitter häktade som är skyldig till mordet. Har detta mord inte varit minutiöst planerat så kommer deras DNA dyka upp på de föremål som är inne för analys, så enkelt är det.
Så snälla sluta fantisera scenarion och fokusera på det faktum att det sitter två på sannolika skäl häktade, med avslagen överklagan.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBalkan
Pappa till Lisa....Lisa hade sist kontakt med sin far! Är det kanske han som mördade Lisa???????
Och motiveringen till din gissning är...?
Medlem
Citat:
Du skulle knappast slå på stortrumman innan du visste att det faktiskt fanns en möjlighet att något hänt henne.
Att första tanken skulle vara brott är liksom inte så nära för de allra flesta och de flesta skriker inte "vargen kommer" varje gång en unge är sen.

Men om jag hade bekanta i området hade jag faktiskt ringt och be någon som har möjlighet att komma till den platsen snabbare att göra det. Inte för att jag i första hand skulle tro att hon håller på att bli mördad, fastän om mobilen plötsligt är död så skulle nog dra på en extra växel om det handlade om min 17-åriga dotter.

Oavsett om det har hänt något så skadar det aldrig att någon kommer till plats så fort som möjligt. Hon skulle ju kunna sitta där själv med en trasig moped och ett dött batteri, vilket bara det kanske vara obehagligt.
Senast redigerad av gottisch 2015-06-23 kl. 14:40.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
"Idag skulle det hända lite grejer" Citat av vad herr åklagare sa igår.. Tror inte han menade att kvinnan skulle bli släppt va? Nu är nr 1 av 3 släppt. Stackars de två andra som snart säkert oxå blir släppta och kan häva in miljonbellop i skadestånd pga det värdelösa svenska rättssystemet. Det är bara inse fakta. Kling&Klang och herr pajasåklagare har än en gång gjort bort sig... Det går en mördare lös i blomberg och han/hon sitter och skrattar .

HR går helt på TRs bedömning!
2015-06-23, 14:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Du skulle knappast slå på stortrumman innan du visste att det faktiskt fanns en möjlighet att något hänt henne.
Att första tanken skulle vara brott är liksom inte så nära för de allra flesta och de flesta skriker inte "vargen kommer" varje gång en unge är sen.

Det beror på vad som ordagrant stod i SMS:et mellan dotter-far. Då beträffande att hemresa skulle precis startas (?)
En "vild spekulering" är därmed att fadern i samband med att han nådde ända fram till caféet, utan att hitta sin dotter på sträckan Skövde-Blomberg, upptäcka mopeden med nycklarna i, gjort ett fullständigt begripligt antagande.
2015-06-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det naturliga är att de kommit överens om vilken väg hon kör, och att han sen kör "backtracking" och kollar noga efter t.ex bromsspår etc.

Naturligtvis, så skulle jag också göra, allrahelst som
hon inte kan nås på mobilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in