Personligen kallar jag mig inte feminist då jag anser att kvinnoförtrycket i dagens Sverige till största delen är importerad från Mellanöstern där man har en annan syn på kvinnor. Förra året anmäldes 6532 våldtäkter i Sverige. I en tredjedel av fallen var offren under 15 år. Men det verkliga antalet tros vara större. Enligt Brottsförebyggande rådet, Brå, anmäls bara 20 procent av alla sexualbrott i Sverige (
källa 1).
Det innebär att närmare 26000 våldtäkter som ägde rum förra året, i genomsnitt 70 om dagen, aldrig anmälts. Enligt Brå-rapport 1996:2 står invandrare för 77% av alla våldtäkter. Varje dag våldtas alltså ca 70 svenska tjejer (varav 20 minderåriga) av utlänningar (
källa 2). Där har du förklaringen till den största delen av kvinnoförtrycket i Sverige.
Jag anser att man ska behandla människor rättvist och därmed är jag absolut emot såna svin som utnyttjar och är elaka mot tjejer. Jag är för rättvisa men mot feminism då jag anser den målar ut ALLA män som onda medan ALLA kvinnor anses snälla och förtryckta. Sen är de som kallar sig feminister oftast väldigt positiva till Islam och mångkultur var finns logiken i det? Islams profet tvångsgifte sig med en 9-årig tjej han hade sex med det är väl våldtäktskultur om något. Varför protesterar inte ni feminister mot den religionen?