2015-06-30, 18:40
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?

En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?

Är det en myt?
Det väller in hundratusentals ekonomiska flyktingar.
Är det ingen av dem som får ett arbete?
Om svaret är ja, jo, tar invällaren svenska jobb. Inget att diskutera.
Du har aldrig sett en arab med en svensk tjej?
Om svaret är ja, tar invandraren svenska kvinnor. Inget att diskutera.
Så myt är det fan inte. De som förnekar företeelsen är antingen dumma eller väldrillade av politisk korrekta åsiktsmaffioso.
Citera
2015-06-30, 18:49
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Könsfascist, är det ens ett ord?
Vad bra, då ogillar vi ju samma saker. Vi har nog bara olika definition på vad en del av de sakerna innefattar.
Jag har redan förstått att du anser att de som inte har samma syn som dig på saker är osakliga.
Du får gärna länka till dina fakta så länge de inte är viktade då det betyder godtycke och tolkning enligt mig.
Dock behöver du inte länka till saker jag redan vet som att det satsas mer på vissa saker för kvinnor. Undrar varför?
Det är ingen dåligt mörk värld du målar upp för de stackars männen. Det ter sig ju otroligt att någon ens klarar sig till vuxen ålder och/eller inte är urfattig ekonomiskt.

Nej då, jag har lärt mig här att om man koloniserar ett land så har man inget ansvar varken under tiden eller efter.
Jag har absolut inte ansett att vita män ska jobba mer alls. Du får ge dig med att fantisera ihop vad folk tycker eller skriver. Jag tycker snarare att folk borde jobba mindre överlag.

Var det inte precis det jag svarade på i förra inlägget om judar och nazister?

Finn det något vita män gjort bra?
...eller allt är skit?

Finns det något som färgade män gjort dåligt?
...eller allt är bra?
Citera
2015-06-30, 19:12
Medlem
3Vigs avatar
Citat:
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?
Jag tror mer det är ett typiskt WT problem att vissa idioter kan vara som du beskriver. De är en del idioter som hatar det mesta bara för att de är så jävla negativa i sin personlighet. Sådana idioter är inte direkt politiskt intresserade utan de mer tycker hela samhället är skit. Så detta är knappast något som gäller i hela samhället men för vissa individer kan det vara som du beskriver.
Citat:
En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?
Jag tror inte här riktigt att det är samma personer som importerar fruar från Thailand som samtidigt hatar utlänningar. I så fall skulle den personen ju inte vilja ha en thailändsk tjej helt enkelt. Men visst det kan säkert finnas vissa enstaka idioter som hatar "negrar" och "muslimer" och "MENA-blattar" som de ser som "apor" och lägre civiliserade människor medan thailändare ser man som människor man gillar och är jämlik med. Då tänker de nog som alla svenska tjejer är feminist fittor och därför "tvingas" de ta en thailändsk tjej för ingen hemma i Sverige vill ha dem.

Om du vill veta vilken kvinnosyn "nazistiska" Svenska Motståndsrörelsen (SMR) har kan du läsa det i en artikel av Paulina Forslund:
Citat:
”Den nationella rörelsen är en kvinnofientlig miljö”. Det är ett påstående som jag har kommit i kontakt med fler gånger än ni kanske anar. Om uttalandet har någon substans däremot bör diskuteras.

Hur ser ni nationella män på oss kvinnor? Är det så att er besvikelse och frustration över dagens kvinnor generellt speglar av sig på hur ni bemöter kvinnor överlag? Missuppfatta mig inte nu, jag påstår inte att så är fallet. Det är endast en fråga. Jag ska inte sticka under stolen med att jag ibland känt att det inte är helt populärt att låta en kvinna komma till tals på den nationella arenan.
Länk till artikeln: https://www.nordfront.se/kvinnofientlig-rorelse.smr

I en annan artikel skriver Paulina Forslund mer specifikt om SMR:s syn på just feminismen:
Citat:
Personligen skyr jag feminismen som pesten. Jag anser att den istället ökar klyftorna mellan män och kvinnor. Dessutom inverkar den destruktivt på både könen. Istället för att anamma det kvinnliga tenderar feminismens anhängare att bete sig allt mer som karlar.

Vi behöver inget könskrig i Sverige. Vårt land står inför så mycket större problem än så. Det är därför nedslående att höra unga kvinnor som tror att feminismen på allvar är något värt att följa. Att de inte inser att man aldrig kan uppnå harmoni och verklig jämställdhet genom att opponera sig mot männen.

Men vet ni vad? Våra svenska män är inte fienden! De har aldrig varit det och kommer aldrig att bli det. Sanningen är den att de allra flesta svenska män beter sig mycket bra mot det motsatta könet. Därför är feministernas utspel rent löjeväckande.
Länk till artikeln: https://www.nordfront.se/feminismen-overflodig-och-destruktiv.smr
Senast redigerad av 3Vig 2015-06-30 kl. 19:39.
Citera
2015-06-30, 19:26
Medlem
3Vigs avatar
Personligen kallar jag mig inte feminist då jag anser att kvinnoförtrycket i dagens Sverige till största delen är importerad från Mellanöstern där man har en annan syn på kvinnor. Förra året anmäldes 6532 våldtäkter i Sverige. I en tredjedel av fallen var offren under 15 år. Men det verkliga antalet tros vara större. Enligt Brottsförebyggande rådet, Brå, anmäls bara 20 procent av alla sexualbrott i Sverige (källa 1).

Det innebär att närmare 26000 våldtäkter som ägde rum förra året, i genomsnitt 70 om dagen, aldrig anmälts. Enligt Brå-rapport 1996:2 står invandrare för 77% av alla våldtäkter. Varje dag våldtas alltså ca 70 svenska tjejer (varav 20 minderåriga) av utlänningar (källa 2). Där har du förklaringen till den största delen av kvinnoförtrycket i Sverige.

Jag anser att man ska behandla människor rättvist och därmed är jag absolut emot såna svin som utnyttjar och är elaka mot tjejer. Jag är för rättvisa men mot feminism då jag anser den målar ut ALLA män som onda medan ALLA kvinnor anses snälla och förtryckta. Sen är de som kallar sig feminister oftast väldigt positiva till Islam och mångkultur var finns logiken i det? Islams profet tvångsgifte sig med en 9-årig tjej han hade sex med det är väl våldtäktskultur om något. Varför protesterar inte ni feminister mot den religionen?
Senast redigerad av 3Vig 2015-06-30 kl. 19:32.
Citera
2015-06-30, 19:56
Medlem
3Vigs avatar
Några artiklar till skrivna av nationella kvinnor:
Citera
2015-06-30, 21:38
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Hahaha... Ett begrepp, okänt i feministiska kretsar, va?

Så han är en förklädd feminist i.a.f., det var väl det jag anade....

Jaha, varför?
Citera
2015-06-30, 22:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Finn det något vita män gjort bra?
...eller allt är skit?

Finns det något som färgade män gjort dåligt?
...eller allt är bra?

Tror du på allvar att feminister tycker illa om allt som vita män gör/gjort?
Citera
2015-06-30, 23:06
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tror du på allvar att feminister tycker illa om allt som vita män gör/gjort?

Ja, utan tvekan.
Citera
2015-06-30, 23:56
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ja, utan tvekan.

Stackare!
Citera
2015-06-30, 23:59
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Stackare!

varför? menar du dem ljuger?
Citera
2015-07-01, 00:06
Medlem
skotittares avatar
Citat:
varför? menar du dem ljuger?

Jag menar att du missförstått.

Feminism handlar inte om manshat, däremot finns det en kritik mot manlig hegemoni, machonormer och den manliga könsrollen. Det handlar även en del om kritik mot den kvinnliga könsrollen men det märker inte antifeministiska män av på samma sätt. Denna kritik har vissa snubbar fått för sig är manshat; detta är alltså fel.

Och när det gäller vita män så handlar det alltså om en struktur och att vita män är de som länge varit i och fortfarande är i maktposition.

Det handlar inte om att vi hatar vita män; däremot är vi kritiska till just den strukturen.
Citera
2015-07-01, 00:24
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Jag menar att du missförstått.

Feminism handlar inte om manshat, däremot finns det en kritik mot manlig hegemoni, machonormer och den manliga könsrollen. Det handlar även en del om kritik mot den kvinnliga könsrollen men det märker inte antifeministiska män av på samma sätt. Denna kritik har vissa snubbar fått för sig är manshat; detta är alltså fel.

Och när det gäller vita män så handlar det alltså om en struktur och att vita män är de som länge varit i och fortfarande är i maktposition.

Det handlar inte om att vi hatar vita män; däremot är vi kritiska till just den strukturen.

Du tror tydligen att jag har problem med läsförståelse.
Jag har under lång tid och vid upprepade tillfällen samt av olika feminister hört det väldigt tydligt uttalas. Så JO, svenska feminister hatar de män de borde stå vid sidan av och stödja. Istället gör dem tvärt om, för det kommer jag för ALLTID att hata dem. Dessa feminister förstör Hela vårt land och dess grunder, för det hatar jag dem ytterligare.
Så ja, hatet är ömsesidigt.

Otroligt tragiskt att feminismen skapat dessa avgrunder mellan svenska feministiska kvinnor och svenska män. Även obegriplig att en svensk man står och kritiserar sig själv utan att förstå. Sjunger du med i kampsången om att hata och döda vita män. Hatar du dig själv du kanske t.o.m funderar du på att döda dig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in