Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinsBror
Det känns lite riskfyllt att släppa den yngre brodern även om han inte varit inblandad i själva dådet. Chansen är stor att den äldre brodern berättat för honom vad som hänt. Polisen kan inte med säkerhet veta om det finns fler brottsplatser. Brottsplatser som den yngre brodern nu har fritt tillträde till.
Skulle tingsrätten haft laglig rätt att hålla brodern häktad bara med misstanke att han kan ha mer information än vad han säger och därmed kan förstöra en fortsatt utredning genom besök på okända eller kända brottsplatser?
Är den på sannolika skäl häktade 35-åringen rätt GM, så visst är det riskfyllt att släppa hans yngre bror.
Visst är chansen stor att han har berättat för sin bror och då tror inte jag bara berättat. 31-åringen är själv inblandad i detta mord men då troligen inte i just själva mordet. Klart att han har varit "behjälplig" s. a. s. på ett eller flera sätt. De är ju bröder. Blod är tjockare än vatten.
Vi vet inte heller vad framtida tekniska resultat kommer att visa på?
Jag tror att dessa två är de rätta personerna, men efter frisläppandet av den yngre idag, så undrar jag om någon någonsin kommer att straffas för detta? Kanske kommer vi att få ett nytt Helena-fall?
Hoppas verkligen att jag har fel gällande de farhågor jag känner!