2015-07-08, 14:27
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Nä Sverige kan bli bättre på jämställdheten även om vi kommit långt. Vi måste bli bättre på att ta tag i mäns våld mot kvinnor. Att förbättra synen på kvinnodominerande yrken, förbättra lönerna.

http://www.dn.se/debatt/sverige-har-forlorat-ledartrojan-i-jamstalldhet/
säger mycket av det jag tycker

Vill ni få ner våldet mot kvinnor så måste ni sluta importera män från MENA!
http://www.gatestoneinstitute.org/5195/sweden-rape

Men det vill ni inte.

Feministidioter.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-07-08 kl. 14:34.
Citera
2015-07-08, 14:34
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
jag väntar att någon antifeminist ska förklara ärligt vad hen tänker, jag tror också att hen kommer nog få respekt för sin ärlighet istället för som nu att alla bara är less och inte orkar argumentera

Jag skrev ett inlägg som du inte har bemött och jag klassas väl av dig och andra vänsterdårar som en "antifeminist" för att jag vågar kritisera?

Det här är bara en slags anekdotiskt iakttagelse men man se också oftare svenska tjejer med invandrare än man ser det motsatta. Beror ofta på olika kulturer där deras tjejer hålls under mer kontroll än våra svenskor. Men också på den högre andel män och skäggbarn som invandrar.

Du verkar inte kunna tänka utanför din lilla bubbla - du får en massa mörkhyade och "spännande" män som du gillar att att förlusta dig med lika lätt som att knäppa med fingrarna(har sett någon av dina andra trådar..). Men det andra sidan av myntet är att det blir kvinnobrist och behovet av prostituerade, import-fruar och dylikt blir allt större.
Citera
2015-07-08, 14:38
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Slavhandeln var förvisso ett existerande system i Afrika långt innan Européerna anlände, men Européernas utnyttjande av sagda system saknar historiskt motstycke. Trots att Arabernas slavimport från Afrika pågick i över 1000 år så överträffar den inte den transatlantiska slavhandeln i skala. Varför har ni alla detta behov av att försöka underdriva och gömma undan Europas del i slavhandeln? Vad tror ni förbättras av era lögner?

En spontan gissning från min sida vore att Saudiarabien är en oljeekonomi och att sex sjundedelar av befolkningen immigrerat under de senaste 50 åren.

Som det oftast verkar gälla så är din gissning fel, man undrar egentligen varför du tror att araberna skulle varit snällare mot svarta än vad vita var. Du gjorde visst inte hemläxan, eller så fick du reda på att det gick emot din världsbild där den vita mannen är ondskan, och valde således istället att blunda.

Orsaken var nämligen kastrering:
http://atlantablackstar.com/2014/06/02/10-facts-about-the-arab-enslavement-of-black-people-not-taught-in-schools/

Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu tycks ju en hel del av skribenterna i denna tråd vara omogna slynglar utan barn....
Men, om någon av er har en dotter så förstår jag inte hur man kan vara emot jämställdhet och feminism( nu snackar jag inte om militanta avarter).
Om du nu ändå är det så tycker jag att du, när hon är gammal nog att förstå, ska titta henne i ögonen och förklara för henne varför hon bör förvänta sig mindre chans att lyckas i livet, behöver vara bättre utbildad bara för att ha chans på liknande arbete, ha lägre lön o.s.v. bara för att hon är tjej. Säg sedan till henne att så är det bara och det tycker du är helt okej och något hon bara ska acceptera. Lycka till!

På tal om mognad så skulle jag verkligen inte fylla hennes huvud med sådana substanslösa floskler, utan skulle säga som det är:

Att det finns speciella åtgärder och kvoteringar till kvinnor som du kan dra nytta av, inte minst bland utbildningarna men även för företagande. Och att du kommer leva längre än vad männen gör, bland annat för att det satsas mer på kvinnors hälsa och välmående för att ni ses som mer värdefulla. Och om du väljer att inte skaffa barn så kan du till och med tjäna ännu mer än vad männen gör. Men om du väljer att göra det ändå så tänk på att det kan leda till sämre lön då graviditet kan vara ganska tärande fysiskt som leder till att du inte kan jobba under den tiden, och inte minst att du med ganska stor sannolikhet istället vill vara hemma med barnet - som självklart det leder till sämre lön.

Men valet är upp till henne vad hon blir mer lycklig av - att vara med sitt eller sina barn - eller satsa mer på sin karriär istället och ha en hög inkomst.
Citera
2015-07-08, 14:46
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tror mycket handlar om okunskap och fördomar. Många förknippar nog feminism med manshat och att vi vill utrota männen. Att allt som har med män att göra är kasst. Läser ju bara här på fb att många verkar tro att feminister ser ut på ett speciellt sätt och att alla är radikala manshatare som vill att allt oavsett vad ska vara exakt jämnlikt

Inte alla feminister nej, men de mest högljudda och som av någon anledning de så kallade normala feministerna inte verkar ha något problem med.

Citat:
Med rasismen tror jag det är samma sak. De förknippar invandrare med våld och våldtäkt. Läser de att samhället vill hjälpa nyanlända med jobb och bostad för att bättre segregera sig till staden och samhället i stort så uppfattar nog många det som att de tar våra jobb och bostäder. Att bostadsbristen enbart beror på den ökade invandringen men att det till största del handlar om bostadspolitik i den mening att det inte byggs tillräckligt med billigare bostäder. Jobben nyanlända får är till stor del sådan inte vi vill ha och att många ger en nyanländ chansen till jobb då en anställd ändå måste gå hem av nån anledning

Nu är faktiskt invandrare överrepresenterade gällande brott - vissa grupper mer än andra. Och när man ser sådant här så är det till väldigt stor del ett importerat problem, man blir allt mer skeptisk till vår öppna och höga invandring:
http://www.swedensmostwanted.se/

Att invandrare begår så mycket brott får man också ofta höra från vänstern att det beror på vår svenska "rasism". Hur det egentligen gör det kan ni däremot inte ge någon slags realistisk förklaring till.

Och vi bygger redan så mycket men genom att befolkningen växer så mycket på grund av invandringen så blir också bostadskostnaderna höga. Vi är faktiskt ett litet land och kan inte bygga hur mycket hur snabbt som helst som det skulle krävas. Och politikerna är handfallna och kommer bara med märkliga förslag om att människor ska ge upp sina sommarstugor och garage till "invällarna". Det fanns något exempel på där man köpte en finare villa åt en familj - ja snart får de väl bostadsrätter och villor som staten köper upp åt dom och priserna går bara upp..

Som jag redan nämnt är jobben invandrarna tar är också sådana som är bra förstajobb för ungdomar som då gör det ännu svårare för dessa att ta sig in på arbetsmarknaden.
Citera
2015-07-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
Inte alla feminister nej, men de mest högljudda och som av någon anledning de så kallade normala feministerna inte verkar ha något problem med.

Nu är faktiskt invandrare överrepresenterade gällande brott - vissa grupper mer än andra. Och när man ser sådant här så är det till väldigt stor del ett importerat problem, man blir allt mer skeptisk till vår öppna och höga invandring:

Att invandrare begår så mycket brott får man också ofta höra från vänstern att det beror på vår svenska "rasism". Hur det egentligen gör det kan ni däremot inte ge någon slags realistisk förklaring till.

Och vi bygger redan så mycket men genom att befolkningen växer så mycket på grund av invandringen så blir också bostadskostnaderna höga. Vi är faktiskt ett litet land och kan inte bygga hur mycket hur snabbt som helst som det skulle krävas. Och politikerna är handfallna och kommer bara med märkliga förslag om att människor ska ge upp sina sommarstugor och garage till "invällarna". Det fanns något exempel på där man köpte en finare villa åt en familj - ja snart får de väl bostadsrätter och villor som staten köper upp åt dom och priserna går bara upp..

Som jag redan nämnt är jobben invandrarna tar är också sådana som är bra förstajobb för ungdomar som då gör det ännu svårare för dessa att ta sig in på arbetsmarknaden.

Du fattar inte. Att vara feminist är att vara antivit. Det kan du inte ändra på.
Citera
2015-07-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul

Fantastiskt det finns en endaste kvinna på den där listan, vad säger det egentligen om män? jo att det är män som begår dem grovaste brotten tänk vad våld dessa har begått...
Citera
2015-07-08, 17:59
Medlem
Citat:
Fantastiskt det finns en endaste kvinna på den där listan, vad säger det egentligen om män? jo att det är män som begår dem grovaste brotten tänk vad våld dessa har begått...
Det där var ett väldigt generaliserande och manshatande inlägg från din sida.
Citera
2015-07-08, 18:02
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Åh, det var det du tyckte var det mest anmärkningsvärda med den listan!?
Jag la märke till något helt annat, något ni feminister orsakat!
Citera
2015-07-08, 18:42
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Varför är du då för att fortsätta vansinnet och ta in ännu fler män, från MENA, som är överrepresenterade i just dessa våldsbrott?

Enkelt, enligt er fanatiker är invandringen är överordnat allt - även om det resulterar i fler våldsbrott.

Svensk feminism... Patetiskt.
Citera
2015-07-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Varför är du då för att fortsätta vansinnet och ta in ännu fler män, från MENA, som är överrepresenterade i just dessa våldsbrott?

Enkelt, enligt er fanatiker är invandringen är överordnat allt - även om det resulterar i fler våldsbrott.

Svensk feminism... Patetiskt.

Är det svårt att förstå vad hon menar?

Brott begås. Det finns vita män. Alltså vita mäns fel.

Vita män har skuld för våldtäkterna i Kongo också. Det har avhandlats i tråden.
Citera
2015-07-08, 18:57
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Åh, det var det du tyckte var det mest anmärkningsvärda med den listan!?
Jag la märke till något helt annat, något ni feminister orsakat!
Det finns egentligen inte någonting anmärkningsvärt med listan. Att personer som har anknytning till något annat land betydligt oftare än vad de etiska svenskarna gör lämnar Sverige när de misstänks för ett grovt brott gör att de oftare blir internationellt efterlysta.
Citera
2015-07-08, 19:02
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Det finns egentligen inte någonting anmärkningsvärt med listan. Att personer som har anknytning till något annat land betydligt oftare än vad de etiska svenskarna gör lämnar Sverige när de misstänks för ett grovt brott gör att de oftare blir internationellt efterlysta.

Du vill mena att ej etiska svenskar inte begår fler och grövre brott än etniska svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in