2015-06-27, 16:47
Medlem
Cupen kan man väl köra inomhus. Som en cup. Avgör hela skiten under en helg i januari. Kvibergs nya arena passar bra för ändamålet. Vem bryr sig ändå liksom.
Citera
2015-06-27, 16:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Malmös böter hade jag faktiskt glömt av, hur är det på Swedbank man har väl artificiellt solljus likt Gamla?

Nej jag förstår att inte UEFA gör något åt problemet med ev spelare i OS/EM när kvalen börjar men det drabbar ändå ev allsvenska klubbar och blir således ett problem.
Spela under OS är givetvis ett alternativ men inget bra sådant ty mycket fokus lär ligga på OS medialt sett, speciellt om även damerna går dit.

Man kan konstatera att det med cupen inte blir mycket till försäsong nästa år...
Fan vad härligt! Snacka om mycket fotboll.
Citera
2015-06-27, 16:58
Medlem
Bajenjeppes avatar
Träningsmatch Hammarby-Åtvidaberg nyss. Skulle säga att det var klasskillnad mellan lagen idag. Jag säger inte att Hammarby var jättebra, men man kontrollerade matchen till 100 % och vann med 3-0 trots att siffrorna borde blivit större.

Jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte lyckades hålla Åtvidaberg på tryggt avstånd i den Allsvenska tabellen när den summeras.

Kennedy, Silverholt, Pablo och Israelsson missade matchen, så vi får se vilka som är tillbaka mot Gefle. Nya målvakten Ögmundur Kristinsson, som blir matchtillgänglig 15 juli, fick lira andra halvlek men fick nog inte göra en enda räddning. Åtvidaberg hade förvisso ett skott i stolpen, men inget som han kunde göra åt. Enligt uppgifter skrek han och styrde backlinjen bra hela tiden, det gillar jag. Kul också att Isac Lidberg och Dusan Jajic, båda födda 1998, fick speltid.

Kan även tillägga att Bajen missade straff via Måns Söderqvist samt flera missade frilägen. Som sagt, ingen jättematch men stabilt av Bajen. Hoppas det fortsätter så när serien fortsätter.
Citera
2015-06-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Träningsmatch Hammarby-Åtvidaberg nyss. Skulle säga att det var klasskillnad mellan lagen idag. Jag säger inte att Hammarby var jättebra, men man kontrollerade matchen till 100 % och vann med 3-0 trots att siffrorna borde blivit större.

Jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte lyckades hålla Åtvidaberg på tryggt avstånd i den Allsvenska tabellen när den summeras.

Kennedy, Silverholt, Pablo och Israelsson missade matchen, så vi får se vilka som är tillbaka mot Gefle. Nya målvakten Ögmundur Kristinsson, som blir matchtillgänglig 15 juli, fick lira andra halvlek men fick nog inte göra en enda räddning. Åtvidaberg hade förvisso ett skott i stolpen, men inget som han kunde göra åt. Enligt uppgifter skrek han och styrde backlinjen bra hela tiden, det gillar jag. Kul också att Isac Lidberg och Dusan Jajic, båda födda 1998, fick speltid.

Kan även tillägga att Bajen missade straff via Måns Söderqvist samt flera missade frilägen. Som sagt, ingen jättematch men stabilt av Bajen. Hoppas det fortsätter så när serien fortsätter.
Väl sammanfattat. Det ska mycket till för att Åtvidaberg ska klara sig kvar i år. De är verkligen inte bra.
Citera
2015-06-28, 08:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Cupen kan man väl köra inomhus. Som en cup. Avgör hela skiten under en helg i januari. Kvibergs nya arena passar bra för ändamålet. Vem bryr sig ändå liksom.

Cupen är ju hetare än någonsin sedan man ändrade formatet...

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fan vad härligt! Snacka om mycket fotboll.

Verkligen, jag gnäller inte på det Enda risken blir ju att det blir som två serier om man tvingas ha uppehåll slutet av maj-efter os i princip.
Citera
2015-06-28, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Cupen är ju hetare än någonsin sedan man ändrade formatet...

Verkligen, jag gnäller inte på det Enda risken blir ju att det blir som två serier om man tvingas ha uppehåll slutet av maj-efter os i princip.

Man kanske kan ändra så att Allsvenskan inte tar paus när cupens slutspel spelas, det kommer bli en väldigt haltande tabell men där finns det speldagar so kan användas bättre
Citera
2015-06-28, 09:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Man kanske kan ändra så att Allsvenskan inte tar paus när cupens slutspel spelas, det kommer bli en väldigt haltande tabell men där finns det speldagar so kan användas bättre

Enda kruxet blir ju att det borgar för en haltande tabell via att de lag som avancerar vidare missar allsvenska matcher. Cupens gruppspel spelas tre lördagar i jan-feb, allsvenskan börjar i början av mars med kvarts och semifinaler i cupen på ett par helger. Finalen spelas sedan som avslutning på våren.
Allsvenskan kör därmed 2omgångar i veckan varje vecka från början av mars, med undantag för cupspelet och bör logiskt sett då hinna iaf 10-12 omgångar innan uppehållet.

Sedan kan man väl trycka in några omgångar mellan EM/OS och från augustis slut spela resterande halva av serien även om det blir tufft då UEFA vägrar tillåta seriespel på europacupsdagar.
Citera
2015-06-30, 07:46
Medlem
LastCaresss avatar
Vad hände med klistret på tråden? Omöjligt att hitta!
Citera
2015-06-30, 08:05
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vad hände med klistret på tråden? Omöjligt att hitta!

Avmarkerad i 24 timmar i förmån för U21 tråden. In nu och kommentera grabbarna till EM guld!
Citera
2015-06-30, 09:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Möjligen fel tråd här men; Prioritet Finans tillbaka som stjärnsponsor för blåvitt.

Vad fan?
Citera
2015-06-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Möjligen fel tråd här men; Prioritet Finans tillbaka som stjärnsponsor för blåvitt.

Vad fan?

IFKs ekonomi är inte att leka med och hela den här processen gör nog att Nils Wiberg kommer att ta det lite lugnare i framtiden så det blir nog bra det här för IFK.
Citera
2015-06-30, 10:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
IFKs ekonomi är inte att leka med och hela den här processen gör nog att Nils Wiberg kommer att ta det lite lugnare i framtiden så det blir nog bra det här för IFK.

Bara så jävla trött på gubben så var väldigt glad när han var borta.

Men men, antar att Kurzwelly vet vad han pysslar med. Hoppas bara inte att detta är en konsekvens av en alltför dålig ekonomi, utan snarare att man faktiskt känner att detta var ett bra avtal som nåddes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in