2015-06-29, 22:55
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Det är sant. Läs det lite längre inlägget jag skrev längre upp. Väldigt vanligt att tjejer inte får den/ en av dom mannen/männen dom än genuint kåt på.

Då blir det så.

Så ser väldigt många relationer ut.

Tråkigt, för alla inblandade
Citera
2015-06-29, 22:57
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Skulle du själv trivas med att vara tvungen att utföra olika sysslor för att få ligga med din älskade? Eller skulle du trivas med att använda sex som valuta och "dela ut" sex som belöning för utförda sysslor? Det låter hemskt i mina öron.

Jag gör det, är ganska nice, men bara om bruden börjar så mot mig.

Neka hennes gos och mysa funkar också. Tjejer gillar gos och mys.

Försöker dom neka mig sex, puttar jag iväg dom så får dom sitta själv på andra sidan soffan, gärna utan filt så som fryser lite, eller så får dom ligga på andra sidan sängen inte nära mig, jag puttar iväg dom om dom kommer nära.

Då vill dom knulla sen, så har jag makten. Sen måste dom laga mat osv annars får dom varken sex ellee mys.
Senast redigerad av confused... 2015-06-29 kl. 22:59.
Citera
2015-06-29, 22:58
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Tråkigt, för alla inblandade

Yes, men då funakr det, evolution har skapat oss så. Inget att göra, bara acceptera.
Citera
2015-06-29, 23:00
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Jag gör det, är ganska nice, men bara om bruden börjar så mot mig.

Neka hennes gos och mysa funkar också. Tjejer gillar gos och mys.

Försöker dom neks min sex, puttar jag iväg dom så får dom sitta själv på andra sidan soffan, gäenw utan filt så som fryser lite, eller så får dom ligga på andra sidan sängen inte nöra mig, jag puttar iväg dom om dom kommer nära.

Då vill dom knulla sen, så har jag makten. Den måste dom laga mat annars får dom varken sex ellee mys.

Ok, det där låter ju inte heller så trevligt i mina öron... Men du kanske inte älskar dina tjejer heller utan mest använder dem för att få din vilja igenom?

Man blir ofta så tacksam av att läsa på Flashback Så otroligt skönt att slippa dessa löjliga maktlekar och trams.
Citera
2015-06-29, 23:08
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ok, det där låter ju inte heller så trevligt i mina öron... Men du kanske inte älskar dina tjejer heller utan mest använder dem för att få din vilja igenom?

Man blir ofta så tacksam av att läsa på Flashback Så otroligt skönt att slippa dessa löjliga maktlekar och trams.

Well, spelar ingen roll hur trevligt eller dotrevligt det låter, det är så relations dansen ser ut, är extremt få, kanske max 1/10 relationer där det inte är en makt kamp.

Iprincip alla relationer har ena parten makten och kontrollen.

Se dig omkring hur relationer ser ut, det är så mänskliga pardansen ser ut.

Bästa och skönaste hade varit att slippa detta och leva i en Hollywood kärlek , det är jag enig i. Men så fungerar det inte.

Tillhör man inte denne toppen av män med väldigt högt attraktions värde så måste man gå igenom denna maktkampen. Och det är inte lätt att hålla sig i topp 10-20% av männen.

Tillhör man inte toppen har man två val.

1. Göra som jag gör.

2. Bli överkörd som Sparkplugg blir.

En måste ha makten, antingen är det kvinnan eller mannen.
Senast redigerad av confused... 2015-06-29 kl. 23:11.
Citera
2015-06-29, 23:12
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Well, spelar ingen roll hur trevligt eller dotrevligt det låter, det är så relations dansen ser ut, är extremt få, kanske max 1/10 relationer där det inte är en makt kamp.

Bästa och skönaste hade varit att slippa detta och leva i en Hollywood kärlek , det är jag enig i. Men så fungerar det inte.

Tillhör man inte denne toppen av män med väldigt högt attraktions värde så måste man gå igenom denna maktkampen. Och det är inte lätt att hålla sig i topp 10-20% av männen.

Tillhör man inte toppen har man två val.

1. Göra som jag gör.

2. Bli överkörd som Sparkplugg blir.

En måste ha makten, antingen är det kvinnan eller mannen.

Känner inte igen detta. Då är det inte äkta kärlek du talar om när man tänker på makt och kontroll. Det är patetiskt.
Citera
2015-06-29, 23:15
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:

Tråkigt att höra. Jag får be en extra aftonbön i kväll och tacka min lyckliga stjärna över att tillhöra en av tio då
Citera
2015-06-29, 23:21
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Känner inte igen detta. Då är det inte äkta kärlek du talar om när man tänker på makt och kontroll. Det är patetiskt.

Äkta kärlek i den form du pratar om existerar knappt utanför Hollywood filmer.

Och man tänker oftast inte på makt och kontroll, dom flesta är omedvetna om detta och agerar på känslor.

Men för att vara ärlig, hur ofta har du i livet stannat up och analyserat hur, och varför x känsla uppstår.

Extremt ovanligt att folk gör det.

Denna makt kamp föregår hos dom flesta på ett omedvetet plan, man följer känslor man stannar inte upp och analyserar varför och hur dessa känslor uppstår.

Oddsen är att den gör i din relation också, du har bara aldrig analyserat det objektivt.

Edit: Frågar vi t.ex Sparkpluggs fru eller annat tjej som kontrollerar sin man är hon väldigt sällan medveten om det själv och kommer säga hon inte än kontrollerande eller använder sex som maktmedel.

Samma med tjejer som blir kontrollerade, dom tänder inte så mycket på det, tjejer som du vet själv är väldigr impulsiva och känslostyrda, ni analyserar väldigt sällan på ett logiskt och objektivt plan hur och varför känslorna uuppstår.

Ni bara lever livet, go with the flow och flyter med era känslor.

Detta är även anledningen till att tjejer ofta inte ena själva vet vad dom gillar.
Senast redigerad av confused... 2015-06-29 kl. 23:30.
Citera
2015-06-29, 23:24
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Tråkigt att höra. Jag får be en extra aftonbön i kväll och tacka min lyckliga stjärna över att tillhöra en av tio då

Kanske du gör det, vem vet. Då har du tur.

Dock är du sannolikt inte ens medveten om du tillhör dom eller inte.
Citera
2015-06-29, 23:27
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:

Och man tänker oftast inte på makt och kontroll, dom flesta är omedvetna om detta och agerar på känslor.

Men för att vara ärlig, hur ofta har du i livet stannat up och analyserat hur, och varför x känsla uppstår.

Denna makt kamp föregår hos dom flesta på ett omedvetet plan, man följer känslor man stannar inte upp och analyserar varför och hur dessa känslor uppstår.

Oddsen är att den gör i din relation också, du har bara aldrig analyserat det objektivt.

Jag har funderat väldigt ofta och mycket över detta, just eftersom jag läst om det (här på FB t.ex) men jag kan verkligen inte se något maktspel i min nuvarande relation. I tidigare relationer så har jag känt av det, vilket också varit den primära anledningen till att jag gjort slut. Jag vill inte leva mitt liv så. Varken som den som har "makten" eller den som inte har det.

Jag reflekterar ofta över varför jag känner som jag gör för min man och skälen att älska honom är hur många som helst Något maktspel ser jag dock inte.

Men du som också har funderat - hur kan dessa omedvetna maktspel te sig i konkreta exempel? Jag är öppen för att det existerar i mitt förhållande också på ett omedvetet plan men då behöver jag konkreta exempel på hur det kan gå till för jag kan verkligen inte se det.
Citera
2015-06-29, 23:30
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Äkta kärlek existerar och den träffar oss en gång i livet. Ärligt talat så känner jag inte igen detta beteende. Vi lever tillsammans och har lika makt i förhållandet. Kontroll är ingenting vi har.
Citera
2015-06-29, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Det är fruktansvärt patetiskt, men tyvärr har han rätt. Om du är en av de få kvinnor som verkligen älskar din man för att du tycker att han är en bra person, så är det bara att gratulera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in