Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-30, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Åklagaren säger att de tekniska bevis som stärker misstankarna mot den äldre brodern även försvagar misstankarna mot den yngre brodern.

Jag gissar att de hittat DNA från en person på offret och att detta DNA tillhör den äldre brodern och tills detta analyssvar var klart så ville åklagaren ha båda häktade.

Jag tror att den yngre brodern I sinom tid kommer att avskrivas helt från utredningen.

Oddsen för att de hittat rätt GM är väl upp i 90/10 nu..
2015-06-30, 13:55
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ser du totalt till alla häktade så kan man tala om mindre vanligt. De allra flesta som häktas gör ju inte det för grova brott som mord/mordförsök etc.
Ser du till grova brott så är det inte helt ovanligt.

Min bedömning var förhållandevis generaliserad och för det fall jag hade den mentala kapaciteten att så här två år senare kunna utsortera den begärda åtaltstiden för omhäktningar beträffande grövre brottslighet, vilket jag inte har det medges men till mitt försvar rör det sig om en hel del häktningar, hade jag möjligen uttalat mig annorlunda.
2015-06-30, 13:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det var då det dummaste jag har hört

En jounalist i media ska hålla sig till FAKTA, BASTA !!!

Hur fan skulle de gå om journalister i media började spekulera hur som helst alt efter vad dom tycker & gissar är det det uppenbara

Vad snackar du om? (Om nu inte artikeln har uppdaterats). Det står väl ingenstans i den att beslut om omhäktning har fattats?
2015-06-30, 13:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har väl inte gissat vad den tekniska bevisningen kan vara? Du bör dock ta och googla WYSIATI och begrunda om ditt tänkande kan vara påverkat av det. Du känner bara till ett par saker som polisen hittat - alltså utgår du från att det måste vara en av de sakerna som tekniskt kunnat knytas till den äldre brodern på något vis.

Om du inte förstår ditt eget tankefel har jag inga bra råd till hur du ska komma vidare tyvärr.

Det behövs ingen större tankekraft för att gissa vad den här åklagaren sitter med för kort.
Av oss två tror jag det är du som begår tankefel. Vad finns där egentligen att tänka på än
det som är känt från utredningen? Jag grundar mina gissningar (gissar gör vi alla) på det
lilla som är känt i fallet.

Vad grundar du dina gissningar på? Har du inside-information?
2015-06-30, 14:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vad snackar du om? (Om nu inte artikeln har uppdaterats). Det står väl ingenstans i den att beslut om omhäktning har fattats?
Läs vad #Theforeigner skrev. Hen skrev om en kvinnlig journalist. Artikeln är skriven av manliga journalister. Det är en kvinnlig nyhetsuppläsare.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-30 kl. 14:03.
2015-06-30, 14:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Ja, lite snabbt framme..men vi får se om tingsrätten omhäktar den äldre brodern.. du verkar tveksam..:-)

Ja, jag har ända sedan bröderna blev häktade tvivlat starkt på att dom var skyldiga, och även om den äldre brodern skulle bli omhäktad i dag så tror jag fortfarande att det kommer att sluta med att också han släpps.
2015-06-30, 14:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

I live sändningen säger hon det om och om igen.
2015-06-30, 14:05
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ja, jag har ända sedan bröderna blev häktade tvivlat starkt på att dom var skyldiga, och även om den äldre brodern skulle bli omhäktad i dag så tror jag fortfarande att det kommer att sluta med att också han släpps.

Ser man det utifrån att två av de tre ursprungligen misstänkta inte bara släppts men också tillåtits resa hem till Litauen så förstår jag hur man kan se att nästa steg blir att släppa den tredje.

Å andra sidan har åklagaren sagt att det nu finns teknisk bevisning....
2015-06-30, 14:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Det har ingen annan än mördaren, men självklart kan man ge sig ut på kvalificerade antaganden.
Det ör dårför denna tråd finns.

Det kan man, och då kan man skriva det också. Inte uttala sig som man vet och så är det. Håller du inte med om det?
2015-06-30, 14:07
Medlem
Citat:
Han kommer att sitta kvar tills åtal väcks
2015-06-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Åklagaren säger att de tekniska bevis som stärker misstankarna mot den äldre brodern även försvagar misstankarna mot den yngre brodern.

Jag gissar att de hittat DNA från en person på offret och att detta DNA tillhör den äldre brodern och tills detta analyssvar var klart så ville åklagaren ha båda häktade.

Jag tror att den yngre brodern I sinom tid kommer att avskrivas helt från utredningen.

Högst sannolikt och när man sorterat ut alla förhör som hållits dels med de tre häktade och vittnen så har man skapat sig en bra bild på vad som hänt flickan och det stärks av teknisk bevisning.

Att både hustrun och brodern inte skulle ha någon form av kännedom om vad som hänt ter sig främmande men de kan inte kvarhållas av den saken, det skall bevisas vilket lär bli svårt.
2015-06-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ser man det utifrån att två av de tre ursprungligen misstänkta inte bara släppts men också tillåtits resa hem till Litauen så förstår jag hur man kan se att nästa steg blir att släppa den tredje.

Å andra sidan har åklagaren sagt att det nu finns teknisk bevisning....

Ja, jag känner mig ganska "nöjd", han är inte dömd än men jag tror inte åklagaren bluffar om teknisk bevisning. Det kan ju vara så att den yngre brodern inte hjälpte den äldre att röja undan bevis. Till exempel. Om det är så att dem har säkrade tekniska bevis mot den äldre och lyckas lösa mordet, så kan det ju vara ett mönsterfall: att de lyckades hålla hyenamedia utanför totalt är väl nästan unikt, och det ska de ha en eloge för. Jag lutar åt att den äldre är skyldig, om brodern och frun vet om det lämnar jag öppet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in