2015-06-30, 13:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Då har vi haft olika erfarenheter helt enkelt, samt att det hade varit rimligare att begära det vid första häktningen då den tekniska bevisningen var långt ifrån färdiganalyserad inte nu då den faktiskt börjar komma in.
Vid första häktningen är det i princip alltid två veckor som gäller före omhäktning. Häktningen som följer på det - dvs andra är det inte helt ovanligt att förlängd häktningstid både begärs och beviljas när det gäller såpass grova brott.

Det här är andra häktningen -inte första.
2015-06-30, 13:33
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag tyckte det lät lite konstigt att han nämnde vilka som hade rört handsken. Men det behöver inte ha något som helst betydelse. AJ bara råkade uttala sig så.

Däremot undrar jag om AJ brukar komma på måndagamorgnarna till ladan och snacka jobb, eller var detta ett undantag. Han kanske ville eventuellt kolla jobbarnas reaktioner om Lisas försvinnande. Han kaske gick och hälsa på alla anställda på samma gång. Själv har han inte detta att göra med, nej, han är alldeles för gammal.
Det s.k. byggmötet på måndagsmorgonen kanske handlade om att AJ uppdrog åt de litauiska bröderna att söka efter Lisa i brunnar och uthus?
2015-06-30, 13:33
Medlem
Theforeigners avatar
Varför säger denna kvinnliga Aftonbladet journalist, om och om igen, att den äldre brodern har omhäktats

Det har ju inte avgjorts än, det är ju Tingsrätten som avgör om åklagarens begäran om att omhäkta den äldre brodern, och detta händer inte förren kl 15 i dag.

Va himla oproffessionelt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab
2015-06-30, 13:36
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vid första häktningen är det i princip alltid två veckor som gäller före omhäktning. Häktningen som följer på det - dvs andra är det inte helt ovanligt att förlängd häktningstid både begärs och beviljas när det gäller såpass grova brott.

Det här är andra häktningen -inte första.

Vid närmare eftertanke instämmer jag i att det är vanligare att det vid omhäktningar begärs längre tid, även om jag vidhåller att jag även vid dessa fann det som sällsynt.
2015-06-30, 13:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Det s.k. byggmötet på måndagsmorgonen kanske handlade om att AJ uppdrog åt de litauiska bröderna att söka efter Lisa i brunnar och uthus?

Har tidigare funderat kring varför han (A) skulle som arbetsgivare skulle diskutera jobb. Det känns som om de redan var igångsatta och aktiva med jobbet på ladan.
Men lägger man samman medias uppgifter med intervjun så rör det sig troligen om genomsök i egna domäner. Mest troligt ladan vid cafét eftersom det benämns magasin.
2015-06-30, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Varför säger denna kvinnliga Aftonbladet journalist, om och om igen, att den äldre brodern har omhäktats

Det har ju inte avgjorts än, det är ju Tingsrätten som avgör om åklagarens begäran om att omhäkta den äldre brodern, och detta händer inte förren kl 15 i dag.

Va himla oproffessionelt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab

Fast jag gissar på 99,9 % att han blir omhäktad då åklagaren har stärkt sina misstankar med teknisk bevisning. Hon säger bara det uppenbara..sedan kanske det anses oproffessionellt i vissa kretsar..Snaran har dragits åt ännu mer..snart är väl snaran så åtdragen så den äldre broderna säger " ja, det var jag"..
2015-06-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är väl det minst sannolika om du med "sexuellt motiv" menar fullbordat samlag med sädesuttömning.

Jag menar det jag skrev och inget annat.

Och att fullbordad våldtäkt skulle vara det minst sannolika är tyvärr ett otroligt löjligt påstående.
2015-06-30, 13:42
Bannlyst
Citat:
Inledningsvis sa åklagaren att det inte fanns teknisk bevisning mot någon av bröderna.

Nu har han släppt den yngre brodern samtidigt som han uttalat att teknisk bevisning finns.

Slutsats: Teknisk bevisning har aldrig funnits mot den yngre brodern men finns numera mot den äldre.

Då man väntat på analyssvaren så är det svårt att ha någon teknisk bevisning..för det var inte så att polisen slog till mot GM med en blodig kniv i handen..vid ladugårdskomplexet..
2015-06-30, 13:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men det där är väl den yngre brodern som är ute och går med frun och barnet?

Nej det är den äldre brodern som är ute och går med sin fru (dvs kvinnan som nu är släppt)
http://www.friatider.se/har-ar-lisa-holms-mordare
https://www.frieord.no/utenriks/lisa-holm-17-funnet-dod-tre-utenlandske-borgere-pagrepet/

Han är iförd liknande byxor som han hade på sig när han greps:
Se här: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/tre-personer-innbrakt-av-politiet-like-ved-kafeen-der-lisa-holm-17-jobbet/a/23469865/
2015-06-30, 13:45
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fast jag gissar på 99,9 % att han blir omhäktad då åklagaren har stärkt sina misstankar med teknisk bevisning. Hon säger bara det uppenbara..sedan kanske det anses oproffessionellt i vissa kretsar..Snaran har dragits åt ännu mer..snart är väl snaran så åtdragen så den äldre broderna säger " ja, det var jag"..

Det var då det dummaste jag har hört

En jounalist i media ska hålla sig till FAKTA, BASTA !!!

Hur fan skulle de gå om journalister i media började spekulera hur som helst alt efter vad dom tycker & gissar är det det uppenbara
2015-06-30, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det var då det dummaste jag har hört

En jounalist i media ska hålla sig till FAKTA, BASTA !!!

Hur fan skulle de gå om journalister i media började spekulera hur som helst alt efter vad dom tycker & gissar är det det uppenbara

Ja, lite snabbt framme..men vi får se om tingsrätten omhäktar den äldre brodern.. du verkar tveksam..:-)
2015-06-30, 13:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vid närmare eftertanke instämmer jag i att det är vanligare att det vid omhäktningar begärs längre tid, även om jag vidhåller att jag även vid dessa fann det som sällsynt.
Ser du totalt till alla häktade så kan man tala om mindre vanligt. De allra flesta som häktas gör ju inte det för grova brott som mord/mordförsök etc.
Ser du till grova brott så är det inte helt ovanligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in