2015-06-30, 05:23
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Måste skilja sig från kiosk till kiosk, själv tar jag McDonalds-kött eller Max-kött framför Sibyllas formpressade köttbefriade plattor vilken dag som helst. Sådana kan jag köpa själv på Lidl för en krona styck.

I övrigt håller jag med, hade Sibylla haft bättre kött hade det definitivt varit min snabbmatsfavorit (förutsatt samma utbud) - fräscht i övrigt och lagom lokalstorlek.

vet du vad det är för kött i max/sibylla? jag vet.
Citera
2015-06-30, 05:45
Bannlyst
Jag äter bara hamburgare på fyllan och Sibylla ligger inte riktigt på en plats där man hamnar klockan 4-5 på morgonen i Malmö (Möllevångstorget) efter att man har klubbat. Dessutom, de gånger jag blivit hungrig efter att ha varit på krogen på Möllan så har det alltid tagit sådan fruktansvärt lång tid. Vem orkar vänta i 45 minuter på sin hamburgare en fredag natt när annat finns?

Angående smaken så tycker jag att Sibylla gör en hamburgare som jag hade kunnat göra själv i köket, känns inte så när jag äter Whopper... hela känslan jag får på Sibylla är att det är mat jag hade kunnat göra själv.

Säger dock inte att Sibyllas hamburgare smakar illa, jag föredrar den bara minst av de fyra kedjorna som TS listade. Hade det funnits en Sibylla nära mig så hade jag nog ätit där lite oftare än 1 gång var femte år.
Citera
2015-06-30, 06:40
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äh jag tycker fan Frasses är bäst, vad hände med den restaurangen? Minns när jag var tio eller något och fick värsta stora hamburgaren och pommesen låg i en stor papperspåse.
Citera
2015-06-30, 09:25
Medlem
Newkies avatar
Vi har ett par bra ställen i min stad där man kan få en bra slaskburgare. Det är varken Sibylla eller någon av snabbhaken, det är inte någon pizzeria eller någon kebab. Tips är att sikta på något ställe som funnits länge och är lokalt. Gärna där dom säljer från en lucka i väggen.

Mina favorit är en gammaldags kiosk, komplett med smågodis, porrtidningar och mjukglass. Ett ställe som verkar stått still i tiden sen 70-talet där ägarna vart med ett tag. Det är dessutom dom som gör maten. Mycket trevligt svenskt medelålders par. Kan sin sak och är duktiga på att småprata när man står i luckan. Framförallt verkar dom känna igen varenda kotte som kommer dit. Redan tredje gången kände man sig som stammis.

Ligger nära ett par industrier också så det är alltid gott om folk på stället. Ändå hinner dom med och det tar aldrig orimligt med tid.

Stället är fortfarande snabbkäk men går inte att jämnföra med de andra skräpställena.

Sibylla är samma skit som Donken och max utan samma finess när det gäller marknadsföring och att flytta burgare från förrådet till kunden.
Citera
2015-06-30, 09:25
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och där bevisade du också att du är en blatte, att se det som frysta puckar med ketchup och senap bevittnar dina fördomar. En Sibyllaburgare skall vara ett hantverk, inte som du och dina blatte kompisar försöker steka till.

Utvecklar gärna vari "hantverket" består? Är det att fritera "future fritsen" EXAKT den tid som anges från Sibylla, eller steka fryspucken så den blir sådär EXAKT lagom mjuk men ändå lite bränd i kanterna? Kanske är det att placera ut den färdighackade billiga isbergsalladen jämt och fint över fryspucken? Att spritsa ketchupen i fina cirklar från takpontonerna?

Antingen tramsar du eller så har du inte så höga krav på matlagning, det är klart.
Citera
2015-06-30, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Vi har ett par bra ställen i min stad där man kan få en bra slaskburgare. Det är varken Sibylla eller någon av snabbhaken, det är inte någon pizzeria eller någon kebab. Tips är att sikta på något ställe som funnits länge och är lokalt. Gärna där dom säljer från en lucka i väggen.

Mina favorit är en gammaldags kiosk, komplett med smågodis, porrtidningar och mjukglass. Ett ställe som verkar stått still i tiden sen 70-talet där ägarna vart med ett tag. Det är dessutom dom som gör maten. Mycket trevligt svenskt medelålders par. Kan sin sak och är duktiga på att småprata när man står i luckan. Framförallt verkar dom känna igen varenda kotte som kommer dit. Redan tredje gången kände man sig som stammis.

Ligger nära ett par industrier också så det är alltid gott om folk på stället. Ändå hinner dom med och det tar aldrig orimligt med tid.

Stället är fortfarande snabbkäk men går inte att jämnföra med de andra skräpställena.

Sibylla är samma skit som Donken och max utan samma finess när det gäller marknadsföring och att flytta burgare från förrådet till kunden.

Svensk medelålders par? Vart då? Kungsgrillen kanske men mer då?
Citera
2015-06-30, 09:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Vore kul att knata till en Sibylla, ta med sig en upptinad fryspuck modell bättre (ni vet dom där med typ 98% kött som finns på ICA) och langa fram och säga att man vill ha den stekt och att dom kan slänga den mjöliga broskpucken som ingår i menyn

Är för övrigt OBEGRIPLIGT att dom är så jävla korkade och dumsnåla att dom inte lagar sina egna burgare utan brosk och mjöl...

Det är väl inte alls OBEGRIPLIGT. Sibyllas kunder vill ha det billigt. Då är det fryspuckar med tillsatser som gäller, som inhandlas i stora kvantiteter från något u-land. Skulle de gå över till färsk nymalen köttfärs som tillagas på plats skulle burgarna bli betydligt dyrare, dessutom skulle det leda till helt andra hygienkrav vilka inte direkt är gatukökskompatibla.
Senast redigerad av mrtowlie 2015-06-30 kl. 09:33.
Citera
2015-06-30, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är väl inte alls OBEGRIPLIGT. Sibyllas kunder vill ha det billigt. Då är det fryspuckar med tillsatser som gäller, som inhandlas i stora kvantiteter från något u-land. Skulle de gå över till färsk nymalen köttfärs som tillagas på plats skulle burgarna bli betydligt dyrare.

Vadå billigt? Sist jag köpte en 150 grammare utan något till så gick det på 52 spänn. Det är inte billigt.

En kebab med bröd kostar 55kr här och består av ungefär 3 gånger mer föda. Ska hålla mig till det i fortsättningen.
Senast redigerad av Kuhlmeyn 2015-06-30 kl. 09:37.
Citera
2015-06-30, 09:35
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Vadå billigt? Sist jag köpte en 150 grammare utan något till så gick det på 52 spänn. Det är inte billigt.

Billigare än 100 kr som det skulle kosta med färsk köttfärs.
Citera
2015-06-30, 09:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äh jag tycker fan Frasses är bäst, vad hände med den restaurangen? Minns när jag var tio eller något och fick värsta stora hamburgaren och pommesen låg i en stor papperspåse.
Allt var "värsta stora" när man var 10 år.
Citera
2015-06-30, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Billigare än 100 kr som det skulle kosta med färsk köttfärs.

Jag vet men ofta tar man det som är snabbast. Editerade mitt förra inlägg.
Citera
2015-06-30, 09:54
Medlem
Sikkans avatar
Det här med att det skulle vara så dyrt med riktig färs duger inte. Jag ser massor av burgarrestauranger som fokuserar på bra, hederliga burgare och tar betalt för det också. Folk ÄR villiga att betala för bra mat.

Men när man får en stekt ICA-fryst broskburgare blir man helt enkelt inte sugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in