2015-06-29, 16:48
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Ja, visst är det bisarrt att se hur så många hyllar skitkedjorna McD, BK o Max, som om de vore själva höjden av matkvalitet ...

Men det måste vara ungdomar, dvs under 25 år ungefär. Det visar hur effektiv McDonalds reklamkampanjer riktade mot barn varit. Detta måste alltså vara de generationerna som vuxit upp med McDonaldsreklamen och blivit helt hjärntvättade av den.

Denna tråden borde användas som bevis för McDonalds allvarliga skadlighet.

Du är rolig du. Jag är över 30 och det krävs inte en raketforskare direkt för att se att Sibyllas matvaror är exakt samma skit som du hittar inne på ICA. Frysta ICA Basic hamburgare, Skogaholms hamburgerbröd och sedan Kavlis amerikanska hamburgerdressing. Detta är varorna de använder på samtliga menyer inne på Sibylla. Att påstå att sedan McDonalds, Burger King eller Max är någon höjd av kulinarisk smakupplevelse är väl inte någon som har hävdat här. Däremot så har de olika bröd, hamburgare gjord på 100% nötkött samt olika dressingar som dessutom inte går att köpa färdig på ica.
Citera
2015-06-29, 16:50
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Sibylla är ganska ostyrt från ägarna och eventuell sunkighet brukar bero på franchise-tagaren. En tumregel kan vara att undvika Sibyllor som drivs av blattar. Dessa hanterar inte hantverket och har inte någon djupare kunskap om at göra en bra hamburgare samt är snåla och köper in billiga råvaror.

Lyckligtvis har dom finländska ägarna börjat se problematiken med blattar som förvaltar deras varumärke.

Körde till Ikea i helgen och såg då att där ligger ett nytt Sibylla, dock ej öppnat ännu, nyfiken som man är kollade på Google och följande facebook sida kom upp.
Verkar alltså vara Svenska som skall driva stället, bör väl borga för bra kvalite?
https://www.facebook.com/sibyllahandelsplatsenalmhult

Skall bli intressant testa nästa ggr man besöker Ikea där.
Citera
2015-06-29, 17:08
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Att byta ut fryspuckarna vore det en helt fenomenal förändring.

Jag håller med dig, gillar inte heller deras fryspuckar. Men att byta till bättre hamburgare, det gör inte att Sibylla nischar sig.
Citera
2015-06-29, 17:22
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Sibylla är ganska ostyrt från ägarna och eventuell sunkighet brukar bero på franchise-tagaren. En tumregel kan vara att undvika Sibyllor som drivs av blattar. Dessa hanterar inte hantverket och har inte någon djupare kunskap om at göra en bra hamburgare samt är snåla och köper in billiga råvaror.

Lyckligtvis har dom finländska ägarna börjat se problematiken med blattar som förvaltar deras varumärke.

Please, att steka frysta köttplattor och spritsa på ketchup och senap är knappast något som förtjänar epitetet "hantverk". Jag är övertygad om att en blatte kan bemästra denna ädla, komplicerade konst lika väl som någon halvalkad svenne som lever på att servera "mat" till fyllon och lastbilschaffisar.
Citera
2015-06-29, 17:31
Medlem
Spyrrans avatar
Jag har aldrig hävdat att Max, Burger King eller McDonalds är någon kuliminarisk upplevelse, och ljusår bättre än Sibylla.

Jag tycker till exempel inte att Burger King's hamburgare smakar grillat, trots att de ska ha grillat nötkött. Maxs hamburgare smakar ofta vidrigt, nästan som om man har kokat hamburgarna (eller något liknande). Deras hamburgare är för övrigt smaklösa och trista, och påminner en del om de frysta hamburgarna som man köper i butik. McDonalds råkar vara min favorit om jag måste välja, men det betyder inte att de har världens bästa hamburgare för det.

Sibyllas korv och pommes var helt okej, vad jag vill minnas. Detta var dock för några år sedan, innan de tydligen bytte ut sina pommes till "Future fries", för dessa har jag inte testat. Men hamburgarna är dessvärre alldeles för dåliga. Dock är det inte värt en omväg till Sibylla för att käka korv och pommes, för så bra är det inte. Dessutom bor jag numera i en stad där Sibylla inte finns (däremot finns bland annat Subway, McDonalds, Max och Burger King). Vilket gör att om jag vill gå till en snabbmatskedja, så kan jag inte gå till Sibylla. Närmsta Sibylla ligger en bit bort, och maten är inte så bra att det är värt en resa dit.

Ska jag äta hamburgare ute så vet jag precis vart jag ska gå. Det är förvisso dyrare än maten på hamburgarkedjor, men det är garanterat värt pengarna för man får fantastiska hamburgare. Annars gör jag mina egna hamburgare. McDonalds kan det bli emellanåt, men då oftast tillsammans med andra och då vi av olika anledningar vill ha maten snabbt. Snabbt alltså, inte för att de har bäst hamburgare. Men maten smakar åtminstone bättre där än på andra snabbmatskedjor.

Sibylla skulle säkert bli mer framgångsrika och ta några kliv uppåt när det gäller snabbmatskedjor där man kan få god mat, om man såg över allt. Bland annat lokalerna och deras lägen, men framförallt maten.
Citera
2015-06-29, 17:56
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag håller med dig, gillar inte heller deras fryspuckar. Men att byta till bättre hamburgare, det gör inte att Sibylla nischar sig.

Nej, men jag tror inte dom skulle behöva nischa sig riktigt om dom bara hade goda burgare. Då hade jag definitivt kunnat överväga att äta där.
Citera
2015-06-29, 18:58
Medlem
Dr.Katis avatar
Föredrar Sibylla, deras "SuperStar" the Sibylla way, dvs utan senap och ketchup är superb.
(Det kan vara senap och ketchup som gör att det smakar "hemlagat" enligt många här, med negativ klang!)

Väldigt tråkigt dock att vi bara har två stycken kvar i huvudstaden (Skanstull och St:Eriksplan), när jag var grabb för länge sedan vimlade det av Sibyllor i stan!
Man har även "bestämt" hur tex en SuperStar ska serveras, vilken våning dressing, lök, gurka och sallad ska ligga på, och i vilken ordning. Lite tänk finns det alltid hos Sibylla också!

Alla "Solnakorv-grillar" undviker jag dock, ingen ordning alls och det kan smaka hur fan som helst.
Nä.., fler Sibylla-mojar även till huvudstadsfolket, tack!

Edit: Lite kredd ska Solna korv ha, deras 82% alspånsrökta grillkorv e fan rätt schysst asså!
Men burgare... Näe.
Senast redigerad av Dr.Kati 2015-06-29 kl. 19:06.
Citera
2015-06-29, 19:07
Bannlyst
Sibylla är iallafall bättre än Max, det tycker jag. Well, för att Sibylla ska komma in i fajten, borde dom kolla in konkurrenterna och vad de erbjuder. Erbjud ännu bättre så kommer det nog bli en fin ruljans i affärerna. Drive in saknas väl bl.a. i nuläget. Brukar väl också vara rätt mysig stämning på sibylla, spinn vidare på det.
Citera
2015-06-29, 19:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Föredrar Sibylla, deras "SuperStar" the Sibylla way, dvs utan senap och ketchup är superb.
(Det kan vara senap och ketchup som gör att det smakar "hemlagat" enligt många här, med negativ klang!)

Väldigt tråkigt dock att vi bara har två stycken kvar i huvudstaden (Skanstull och St:Eriksplan), när jag var grabb för länge sedan vimlade det av Sibyllor i stan!
Man har även "bestämt" hur tex en SuperStar ska serveras, vilken våning dressing, lök, gurka och sallad ska ligga på, och i vilken ordning. Lite tänk finns det alltid hos Sibylla också!

Alla "Solnakorv-grillar" undviker jag dock, ingen ordning alls och det kan smaka hur fan som helst.
Nä.., fler Sibylla-mojar även till huvudstadsfolket, tack!

Edit: Lite kredd ska Solna korv ha, deras 82% alspånsrökta grillkorv e fan rätt schysst asså!
Men burgare... Näe.
Men Super Star är ju ingen hamburgare, men jag håller med dig att den är jävligt god. Den blir lite saftigare med fläskkött i också.
Min favorit var nog ändå Clock, och därefter Big Burger, Burgerking, Sibylla, Max och Mc Donalds.
Bästa hemgjorda burgarna utan kedja har definitivt Stångebro Gatukök i Linköping.
Citera
2015-06-29, 20:01
Medlem
submariners avatar
Hej,

Bristande kvalitetskontroll och dålig uppföljning på franchisekonceptet! Sibylla har aldrig A -läge för sina "restauranger", kvalité på det som serveras varierar kraftigt mellan olika inrättningar, har helt missat tåget med ständiga förbättringar och kan smaka lite hursomhelst beroende på vem som lagat burgaren ifråga

Personligen är jag svag för Max Deluxe burgare - lite mycket dressing men väldigt smaskiga
Citera
2015-06-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Simpelt

Logistik
Tid
Pris
Tillgänglighet
Drive-in
Reklam
Koncept

Inget av det där slår Sibylla, i slutändan handlar det om att få något "prisvärt" billigt snabbt som man ser överallt och är bekant med.

Har du testat att få en burgare på sibylla med 30 pers som är hungriga? Kan ta över en timma. På donken 10 min.

Exakt.
Sibylla kunde egentligen varit hur stort som helst men dom saknar helt resurser.
Ungefär som el och bensin.
Citera
2015-06-29, 21:41
Medlem
Svenne-rasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Var är beläggen för att sibyllas hamburgare är köttbefriade?

https://www.youtube.com/watch?v=dCqKl4Q3hW4

https://www.youtube.com/watch?v=87uBMXdIyjo

Mvh
Ett tips är att kolla igenom det du länkar, även t.ex. videobeskrivningen där du kan läsa detta:
http://news.nationalpost.com/news/mcdonalds-drops-use-of-pink-slime-in-u-s-meat
Citat:
Karin Campbell, spokeswoman for McDonald’s Canada, said the additive had not been used in the burgers in this country. McDonald’s beef in Canada came from Cargill beef producers, a different company from the one used in the United States. She said the only ingredients used in their burgers was 100% beef, salt and pepper.
“We have no additives, no fillers,” she said.
USA är väl i regel mer tillåtande till "skit" i sin mat än resten av västvärlden, i Sverige har MC så länge jag kan minnas sagt att de endast använder 100% nötkött i sina burgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in