2015-06-29, 21:49
Medlem
ZEPMPs avatar
Sibyllas kött är ju helt morvbjurande!
Max tillbehör är grymma men deras burgare är lite smaklösa.
Max eller donken beroende på vad man är sugen på.
Senast redigerad av ZEPMP 2015-06-29 kl. 21:52.
Citera
2015-06-29, 22:37
Medlem
Svenne-rasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Max använder inte svenskt kött , tror inte någon annan gör det heller isf sibylla kanske.
Max använder svenskt kött https://www.max.se/sv/Om-Max/Fragor-Svar/
Citera
2015-06-29, 22:37
Medlem
Sibylla var grymt god för typ 15-20 år sedan då det smakade som vägkrogs burgare, men nu smakar det skit istället, nästan som att McDonalds är godare, och det är fan inte bra.
Citera
2015-06-30, 00:26
Medlem
jugbandbluess avatar
man kan väl inte generalisera om sibylla sådär? de olika franschise-tagarna köper såvitt jag vet olika råvaror och gör olika goda hamburgare eftersom det inte krävs samma standardisering som på kedjorna du jämför med. så var det förr iaf

själv kör jag donken en gång i månaden kanske, bara pga drive-in möjligheten nära där jag kör
Citera
2015-06-30, 01:06
Medlem
BetongNasses avatar
Sibylla är ju en korvkiosk-kedja för mopedburen högstadieungdom från förflutna decennier!

Det är klart folk föredrar McD, det är det dom blivit lärda till https://www.youtube.com/watch?v=BsnTiiAZYfU
Citera
2015-06-30, 01:46
Medlem
Onanikrems avatar
Sibylla har inte kört med reklam i 40år som donken gjort, Max är helt klart godast men burkar varva med Frasses, Sibylla eller Burgerking som omväxling.

Sibylla kan vara allt från en liten korvmoj i skogen till en lika stor lika som donken, och kan smaka lite olika beroende på var man är och vem som har haket.

Donken anser jag helt oätligt förutom nuggets, brukar vara en massa blatteyngel som skriker och kastar mat runt omkring sig på donken som man inte vill se när man äter.
Drive in är ifs. en fördel, om man då råkar få det man beställt och betalt för.. händer inte så sällan att det är något helt annat i påsen.

Donken lever på sin reklam, och dom som går på reklamen är dumma i huvudet.
Citera
2015-06-30, 01:57
Medlem
Onanikrems avatar
Sibyllas pepsiskit är ett klart minus, kan bero på det att det inte går så bra för dom som andra?
Fan jag dricker helldre lidelcola än pepsi!
Citera
2015-06-30, 02:21
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Att byta ut fryspuckarna vore det en helt fenomenal förändring.

Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag håller med dig, gillar inte heller deras fryspuckar. Men att byta till bättre hamburgare, det gör inte att Sibylla nischar sig.

Vore kul att knata till en Sibylla, ta med sig en upptinad fryspuck modell bättre (ni vet dom där med typ 98% kött som finns på ICA) och langa fram och säga att man vill ha den stekt och att dom kan slänga den mjöliga broskpucken som ingår i menyn

Är för övrigt OBEGRIPLIGT att dom är så jävla korkade och dumsnåla att dom inte lagar sina egna burgare utan brosk och mjöl...
Citera
2015-06-30, 02:30
Bannlyst
Hur kommer det sig att Sibylla var hur bra som helst "förr i tiden"? I min ungdom fanns knappt något annat, definitivt inte McD men fan Sibyllas mat var ju hur god som helst.

Måste vara det vanliga övereffektiviserade lönsamhetskravet som sänkt kvaliten. Folk som är riktigt hungriga äter nästan vilken skit som helst. Jag har gjort det mer än en gång.
Citera
2015-06-30, 02:40
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mted
Öh, va? Det enda man behöver tillsätta i en riktigt bra hemlagad hamburgare är salt och peppar, allt annat är vansinne. Det är inte precis någon vetenskap att steka en köttpuck.

Fast då krackelerar den i samband med att den värms upp.

Hamburgarna som serveras på nämnda restauranger håller ihop som om de vore limmade.

Varför ska du tillsätta peppar? Fånigt...
Citera
2015-06-30, 02:42
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
När jag gör hamburgare rullar jag ihop en biff av högrev, utan potatismjöl eller andra konstigheter, och den håller ihop perfekt. Hur svårt kan det vara?

Konstigt, då färs delar upp sig när den blir varm. Det är ju precis därför man tillsätter bindmedel.
Citera
2015-06-30, 04:21
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Hur kommer det sig att Sibylla var hur bra som helst "förr i tiden"? I min ungdom fanns knappt något annat, definitivt inte McD men fan Sibyllas mat var ju hur god som helst.

Måste vara det vanliga övereffektiviserade lönsamhetskravet som sänkt kvaliten. Folk som är riktigt hungriga äter nästan vilken skit som helst. Jag har gjort det mer än en gång.

Av egen erfarenhet så har det med vem som äger just den sibylla som man går till. Här i Malmö tex hade vi en helt underbar sibylla vid heleneholmsskolan, bästa burgare jag ätit... Sedan köpte någon arab just den kiosken och det blev det sämsta skiten någonsin, de byggde t om en frisör salong i samband med kiosken... Man skulle klippa sig medans man väntade på sin burgare eller något, har inte varit där sedan dess...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in