2015-06-29, 18:55
Medlem
zorb89s avatar
Är det här starkt eller ej, har marknaden börjat fatta på allvar?

25/6 - Stängning på dagshögsta OCH ALL TIME HIGH, börsen jagas av arga björnar.
26/6 - Stängning på dagshögsta OCH ALL TIME HIGH, börsen jagas av arga björnar.
29/6 - Stängning på dagshögsta OCH ALL TIME HIGH, börsen jagas av arga björnar.

Det är nog inte dumt att tro att den nu kommer sätta en tillfällig topp för att gå ned och hämta ny styrka fr o m Onsdag efter släppen imorgon. Men tänker jag chansa på en större trade med min långa position, nääääääääääää!
2015-06-29, 19:31
Medlem
Harry_s avatar
frågan är hur länge Fing kommer att finnas
blir säkert uppköpta
2015-06-29, 19:54
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
frågan är hur länge Fing kommer att finnas
blir säkert uppköpta
2014-02
Citat:
Och sedan, försvinner bolaget från Sverige då?

Det brukar hända med sådana här bolag. Det här är en global spelare i en global värld på en global marknad. Det är kanske femtio procents chans eller risk att bolaget inte är noterat på Stockholmsbörsen inom tre år. Det finns inget självändamål att det här är svenskägt. Man har utvecklingen där det är bäst förutsättningar och för närvarande är det Göteborg och Malmö. Ju mer svårarbetad miljön är när det gäller mediebilden, tillgång på kapital och syn på tillväxtföretag, desto större är sannolikheten att det finns en bättre miljö i Silicon Valley eller Kina.

På stämman nu nyligen så sa de att aktieägarna lätt skulle gå med på ett bud de ansåg rimligt men att det var långt dit(kursen).
2015-06-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Du har nog rätt Zorb, men det är gött att vinna pengar men värre att förlora.
När man går upp sliten på morgonen och ser att portföljen går ner 8% innan handeln ens börjat, det är fan hårt. Därför jag står utanför nu, kommer jag förlora på det? mycket möjligt. Men jag har säkrat 100% av vinsten. Ser bara risken som stor att den kortsiktigt inte kommer gå bra. Däremot ser jag en möjlighet i Braincool som gått ner idag och triggers till den kommer inom kort. Vem vet jag kanske kommer in tungt i FPC igen när BC rusat o svällt upp portföljen Håller endel likvid annars om det jag befarar infriarsig.

Behöver nog mer erfarenhet för att inte ta dom kortsiktiga smällarna så hårt.
På jobb nu men kan länka lite info om brain senare.
Vill bara säga var försiktig då du kan bränna dig jävligt ordentligt på den och då kommer du sakna Fpc nedgångarna.
Återkommer senare som sagt .
2015-06-29, 20:59
Medlem
Grandesporross avatar
Det tas tacksamt emot i PM eller i BC tråden! Speciellt om OM som verkar vara en kassako om den håller vad det lovar.

Stort tack till er i tråden mycket bra info som vi andra har fått ta del av. Andra med mer vinst, men vi har nog alla gjort oss en fin vinst Hur hittade ni FPC till en början Zorb och pangon? Jobbar ni inom sektorn/relaterad bransch?
2015-06-29, 21:08
Medlem
Zilean1999s avatar
http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/194592-image/Xiaomi-teases-about-a-jaw-dropping-announcement-for-tomorrow.jpg

kanske?
2015-06-29, 21:29
Medlem
KiMeisters avatar
Klipper vi Xiaomi, då är vi hemma på riktigt. Dessutom visade Lenovo upp delar av sin ZUK Z1 idag, med FPS! Är det vår sensor + Xiaomi. Då är 180:- billigt...
2015-06-29, 21:45
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Det tas tacksamt emot i PM eller i BC tråden! Speciellt om OM som verkar vara en kassako om den håller vad det lovar.

Stort tack till er i tråden mycket bra info som vi andra har fått ta del av. Andra med mer vinst, men vi har nog alla gjort oss en fin vinst Hur hittade ni FPC till en början Zorb och pangon? Jobbar ni inom sektorn/relaterad bransch?
Fick tips av en analytiker faktiskt och på den tiden skrattade jag åt FPC men började läsa på då..

Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Klipper vi Xiaomi, då är vi hemma på riktigt. Dessutom visade Lenovo upp delar av sin ZUK Z1 idag, med FPS! Är det vår sensor + Xiaomi. Då är 180:- billigt...
Xiaomi Mi5 kommer for sure med FPC inside, inte imorgon(då blir jag överraskad)
Likaså Lenovo är våran.
ZTE är våran.

Finns inte en chans i hela helvetet att se något annat där, med de storlekarna på order säger det sig självt att vi har tagit hela marknaden utom Samsung.

Bara för kul skull kan vi räkna fram antalet sensorer som sålts i Q3:
140+390 = 530mln ligger i Q1+Q2 så resten ska då vara för Q3 vilket ger ca 1300-530 = 770mln i Q3.

770 / 3,5$ = 26mln sensorer är sålda för ETT kvartal vilket stämmer hyfsat bra med analytikern som sa 30mln/kvartal för Q3+Q4.

Så INTE en chans att nuvarande kunder säljer 26mln på ett kvartal utan här ligger Xiaomi+Lenovo+Oneplus+Småförsäljningar garanterat.

Coolpad, Gionee, LeTv, Huawei, HTC, ZTE, Lenovo, Xioami, Oneplus låter bra i mina öron.

Alla dessa ligger i Asien mer eller mindre och då vänder man sig till modulhusen som finns där = Fingerprint cards partners
2015-06-29, 22:00
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Xiaomi Mi5 kommer for sure med FPC inside, inte imorgon(då blir jag överraskad)
Likaså Lenovo är våran.
ZTE är våran.

Finns inte en chans i hela helvetet att se något annat där, med de storlekarna på order säger det sig självt att vi har tagit hela marknaden utom Samsung.

Bara för kul skull kan vi räkna fram antalet sensorer som sålts i Q3:
140+390 = 530mln ligger i Q1+Q2 så resten ska då vara för Q3 vilket ger ca 1300-530 = 770mln i Q3.

770 / 3,5$ = 26mln sensorer är sålda för ETT kvartal vilket stämmer hyfsat bra med analytikern som sa 30mln/kvartal för Q3+Q4.

Så INTE en chans att nuvarande kunder säljer 26mln på ett kvartal utan här ligger Xiaomi+Lenovo+Oneplus+Småförsäljningar garanterat.

Coolpad, Gionee, LeTv, Huawei, HTC, ZTE, Lenovo, Xioami, Oneplus låter bra i mina öron.

Alla dessa ligger i Asien mer eller mindre och då vänder man sig till modulhusen som finns där = Fingerprint cards partners

Jo, jag har räknat en del och är inne på exakt samma spår som dig. Vågar dock inte riktigt tro på det till 100% än. Är lite svårt att smälta...
2015-06-29, 22:11
Medlem
Stannade på 151% upp för mig efter idag, känns riktigt trevligt !
Som sämst låg jag på -60% efter insiderhärvan med JC men det vände igen, tack och lov.

Vill passa på att tacka zorb för allt arbete du lägger ner
Vi har långt kvar innan vi nått toppen!

Mvh

Nezerilen
2015-06-29, 22:14
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Jo, jag har räknat en del och är inne på exakt samma spår som dig. Vågar dock inte riktigt tro på det till 100% än. Är lite svårt att smälta...
Exempel på ramporder för Huawei Mate 7 som får anses som en av de största säljarna vi haft bredvid Oppo.

Ramporder på 18mln kronor fick vi vilket ger ENDAST 0,6mln sensorer om ens det då det gällde 1020 som nog kostade närmare 5$ då den såldes.

26/0,6 = 43st Mate 7or motsvarar 770mln.

Det kombinerat med Analytikern av Synaptics kommentar med att FPC tagit hela marknaden utom Samsung och FPCs kaxiga attityd ger mig oddset 1,0001 på att vi fått Xiaomi och Lenovo.

De som fortfarande tror på Qualcooms ultraljudsensor kanske inte än fattat men vi kan vara mer eller mindre säkra på att vi rott en stor guldkista i hamn. Jag köpte som sagt in en del nya aktier åt min far idag och så säker är jag på att vi ska upp en bra bit och nu känns 300kr iår som fullt möjligt när ovan info bekräftas för marknaden.

Tänk också på att order för Q1 och Q2 kommer läggas i Q4, hur kommer dessa se ut, 1miljard/order? Och kommer inte dessa ge utslag på raketen så heter jag SparkMan 80kr.
2015-06-29, 22:17
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezerilen
Stannade på 151% upp för mig efter idag, känns riktigt trevligt !
Som sämst låg jag på -60% efter insiderhärvan med JC men det vände igen, tack och lov.

Vill passa på att tacka zorb för allt arbete du lägger ner
Vi har långt kvar innan vi nått toppen!

Mvh

Nezerilen
Stort grattis! Känslan den 10/11 September...

Se till att ni är Giriga den här gången, tror det är den enda gången i livet man bör vara Girig till MAX.

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in