Citat:
Ursprungligen postat av
freeriderXII
Fast den övervägande majoriteten latinos/hispanics etc röstar på demokraterna ändå. Och är de mot förmodan republikaner så stödjer de Marco Rubio eller Jeb Bush t.ex. Det finns inte så många Latinos att förlora.
Trump kan däremot vinna många vita republikanska tea partyister på att vara mot illegal invandring från Mexico och Kinas fusk i frihandeln.
Fast visst kunde han ha lagt fram sin kritik på ett mera finslipat elegant sätt.
Absolut men att frysa ut en hel väljarkår är fortfarande riskabelt och dumt.
Speciellt med tanke på den taktik han använde sig av senare mot en reporter som frågade om han ville ställa upp på en intervju rörande hans nuvarande kandidatur. (vilket även står i samma artikel)
Trump lär nog aldrig bli president och jag skulle bli väldigt förvånad om han inte drar sig ur i sista sekund på ett halvsnyggt sätt och därmed gör sitt namn mer attraktivt.
Det är för mycket som luktar illa kring hans race och om han är seriös med sitt försök så tror jag nog vi kommer att se det republikanska partiet få stora problem under valet 2016, men i dagsläget så tror jag inte han är seriös eller ja...jag hoppas på att han inte är seriös för det vore tragiskt för alla inblandade om fallet vore så.