Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Har inte själv inmundigat en Dagmartårta (den verkar onekligen smaskig dok) men priset i förhållande till vikten oroar lite va sjutton den innehåller. Den kostar väl 16 spänn för 500 g kaka? Liiite för billigt för att innehålla äkta varor, en kemibomb av rang sniffar jag till mig...
Citat:
Ursprungligen postat av
pyttefnax
Jag har heller inte provat den men kommer nog inte kunna ducka den så mycket längre, jag var torsk på wienerkransar förr så det är nog något som kan vara giftigt.
Smördeg är väl inte speciellt dyrt, och inte heller är det omständigt att sätta ihop dom, jag klagar i vart fall inte över priset. Har dock för mig ordinarie pris är 20:- vilket kan jämföras med wienerbröden som kostar 5:-/st.
Dagmartårtan känns tung av fett framför allt... I övrigt är den ju rätt enkel, i princip ett stort wienerbröd med vaniljfyllning och sån där vit glasyr och choklad ovanpå. Enkelt men farligt gott

Jag tror att de är poppis, "min" Lidl hade bunkrat upp rejält senast jag var där och höll på att lägga upp många av dem. När jag testade den tog jag den sista som fanns. Har fortfarande bara åkt dit på den en gång, ska försöka att undvika att köpa den... Det känns verkligen onyttigt.