2015-06-29, 10:45
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det finns ett ödetorp 500m SO (på andra sidan åkern) om den vid detta laget beryktade arbetsboden på Martorp.
OK, jag hittade platsen:

http://www.hitta.se/kartan!~58.53681,13.36925,16z/tr!i=MknU6xJh/search!q=martorp%2C%20g%C3%B6tene!b=58.53430:13.35 551,58.53931:13.38298!sg=true!t=combined/tileLayer!l=1/realestate!a=1!m=G%C3%96TENE!r=SANDTORP!u=6:1!l=58 .53438:13.37377
2015-06-29, 10:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
OK, jag hittade platsen:

http://www.hitta.se/kartan!~58.53681,13.36925,16z/tr!i=MknU6xJh/search!q=martorp%2C%20g%C3%B6tene!b=58.53430:13.35 551,58.53931:13.38298!sg=true!t=combined/tileLayer!l=1/realestate!a=1!m=G%C3%96TENE!r=SANDTORP!u=6:1!l=58 .53438:13.37377
Det ser inte särskilt öde ut, och det finns en soptunna vid avfarten från vägen som går förbi Martorp.
2015-06-29, 10:57
Medlem
B0B0-emulators avatar
Jag har tidigare inte trott på möjligheten att några som åkte förbi såg BO av en slump, men hungriga personer som inte kunde svenska/engelska och trodde att caféet var öppet med ingång på baksidan, kan ha stött på henne där utan att ha haft något brottsligt uppsåt.
2015-06-29, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helgeknut
Glöm nu inte gott folk att det var Lituanierna som "hittade" handsken.

Det finns en mkt stor chans att Lisa, aldrig, någonsin varit inne i ladan.
MGM ville nog dra uppmärksamheten från söken på fälten och visa sig oskyldiga, ja!

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Där uppgiften finns finns också den här länken. http://www.njuskalo.hr/image-bigger/skuteri-do-50/peugeot-speedfight-2-x-race-lc-slika-15119469.jpg Den visar att packboxen var smal. Innehållet i kassen kan alltså ha varit för skrymmande för att rymmas i packboxen, och kassen går inte heller att placera mellan fötterna. Kan det vara därför den hängde på styret, om den nu gjorde det.
Öl och cider tar mycket yta och blir lätt skrymmande. Redan vid fyndet av moppen drog man slutsats att brott skett och bröderna hamnade under luppen.
2015-06-29, 11:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det ser inte särskilt öde ut, och det finns en soptunna vid avfarten från vägen som går förbi Martorp.
Jag citerar mig själv för jag fick just ett PM.
Citat:
Det är inte öde, tomt just nu men hyrs annars ut. Bara 50 meter till huset från där baracken stod innan teknikerna tog med sig den
Jag har uppmätt avståndet till 520 meter.
2015-06-29, 11:06
Medlem
När förväntas FUP komma? Är det när rättegången drar igång?

Visst fanns det ett datum för när åtal senast skulle väckas?

Edit: Lyckades nu leta upp datum, imorgon måste de senast väcka åtal - om det inte ändrats i och med omhäktningen?
Senast redigerad av Capulca 2015-06-29 kl. 11:10.
2015-06-29, 11:14
Medlem
Citat:
Jag citerar mig själv för jag fick just ett PM.

Jag har uppmätt avståndet till 520 meter.

Om man istället tänker sig det hus som ligger norr om Martorp på andra sidan skogsdungen kanske det handlar om ca 50 m?
http://kartor.eniro.se/s%C3%B6k/G%C3%B6tene-Husaby-B%C3%A4ckatorpet

"Det är inte öde, tomt just nu men hyrs annars ut. Bara 50 meter till huset från där baracken stod innan teknikerna tog med sig den"

Jag tror baracken/boden/byggfutten stod nära de två runda cementbehållarna/gödselstackarna, som tydligen är väldigt låga?
Senast redigerad av Hilliz 2015-06-29 kl. 11:21.
2015-06-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
MGM ville nog dra uppmärksamheten från söken på fälten och visa sig oskyldiga, ja!

Öl och cider tar mycket yta och blir lätt skrymmande. Redan vid fyndet av moppen drog man slutsats att brott skett och bröderna hamnade under luppen.

Kan direkt säga att enda sättet att fästa plattor med öl/cider på moppen är med spännremmar.

Betvivlar att hon ev skulle köpa starksprit eller vin till skolavslutningen.

Om hon inte hade remmar med sig, kan man utesluta att hon stämt träff med en alkoholleverantör efter jobbets slut!
2015-06-29, 11:18
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

Ödetorp, vem definierar det?

Fotot är från 2011, ingen är skriven på fastigheten.
Visst det kanske är en sommarstuga, jaktstuga, hyrs ut till gästarbetare osv.
Troligtvis är det en fastighet som sällan används.

Fyndet behöver nödvändigtvis inte hittats inuti fastigheten, kan lika gärna vara intill, i brunn, i uthus osv.
Vad vet jag?
2015-06-29, 11:22
Medlem
Citat:
Innehållet i kassen kan alltså ha varit för skrymmande för att rymmas i packboxen, och kassen går inte heller att placera mellan fötterna. Kan det vara därför den hängde på styret, om den nu gjorde det.

Hm.. Det går alldeles utmärkt att placera en kasse där beroende på vad innehållet är förstås. Är det mjukt innehåll funkar det bättre än på scooter med hel fotplatta eftersom man istället använder knäna som bagagehållare. Är det istället ex hårda, fyrkantiga paket är hel fotplatta att föredra framför delad, men oftast fungerar det ändå. Åtminstone för mig.
2015-06-29, 11:25
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilliz
Om man istället tänker sig det hus som ligger norr om Martorp på andra sidan skogsdungen kanske det handlar om ca 50 m?
http://kartor.eniro.se/s%C3%B6k/G%C3%B6tene-Husaby-B%C3%A4ckatorpet

"Det är inte öde, tomt just nu men hyrs annars ut. Bara 50 meter till huset från där baracken stod innan teknikerna tog med sig den"

Jag tror baracken/boden/byggfutten stod nära de två runda cementbehållarna/gödselstackarna, som tydligen är väldigt låga?

Baracken/arbetsboden syns på google om man vet ung. var den står. Dock kan den ha flyttats sedan fotot togs. På kartan är det ca 80m från ladugårdens hörn till arbetsbod.

Tydligen skall polis hämtat denna bod.
2015-06-29, 11:26
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Kan direkt säga att enda sättet att fästa plattor med öl/cider på moppen är med spännremmar.

Betvivlar att hon ev skulle köpa starksprit eller vin till skolavslutningen.

Om hon inte hade remmar med sig, kan man utesluta att hon stämt träff med en alkoholleverantör efter jobbets slut!
Nej det kan man inte, vi kan heller inte utesluta att ett ufo landade på ängen bakom och att små gröna varelser rövade bort henne för att ta henne till deras planet och där studera ett vackert exemplar av människosläktet.
Det kan ha blivit fel på ufo:t, de gröna varelserna beslöt då att ända flickans liv och placera henne i byggnaden i Martorp.
Inget kan med säkerhet uteslutas då inget har kommunicerats ut till allmänheten.
I det fall det inte är de gröna varelserna är det sannolikt den ene eller bägge litauerna som är skyldiga till brottet, de hade tänkt att förgripa sig på en svensk flicka, döda henne för att täcka upp brottet och fortsätta som vanligt. Fy fan vilka svin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in