2015-06-28, 23:11
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Sibyllas problem är som många påpekat, det är frysdiskburgare med vanlig hamburgerdressing och korvbrödbagarens hamburgerbröd
Precis så här ligger det till. Och det är så jävla vidrigt.
Citera
2015-06-28, 23:49
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
https://www.youtube.com/watch?v=JLrB0D6K5fk&feature=youtu.be

Var de finns vill jag ha svar på i tråden

Västervik har en sedan ungefär fem år tillbaks. Ja, en restaurang, inte gatukök vilket för mig är en lucka i en vägg eller en liten kur. Inredningsvis liknar den mer BK än McD. Helt ok burgare, inget sensationellt. Finns i city i Linköping också vet jag. Lite snabb bildgoogling visar t.ex de här i Strängnäs respektive Göteborg.

http://www.kilenkrysset.se/files/10a795b3635ac1a9641e138260792a46.jpg
http://www.kvmcdn.se/files/img/12/157992-image_big.jpg
Citera
2015-06-28, 23:51
Medlem
Brandaos avatar
För att dom inte nischat sig, dom kör gatuköksstuket medan resten nischat sig.
Citera
2015-06-29, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulk
Sökte på "Superstarburgare" men hittade inte så mycket. Ätit många på sjuttio och åttitalet
men dom verkar ha försvunnit+min smak som förändrats? Som att lägga ner Big Mac?

Nej. Jag sökte själv, och kollade bland annat Sibyllas hemsida. SuperStar finns kvar, men det är dock endast hamburgaren på 150 g. Själva menyn heter Super Meal. (Enligt Sibyllas näringsguide så har de en hamburgare som heter SuperStar, och den är på 150 g. Jag antar att det är den som ingår i Super Meal, som också har en hamburgare på 150 g).

Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Frasses har sveriges bästa burgare. Tillagad direkt precis som Sibylla.

Skulle inte tro det. Har varit på Sibylla, och det har varit när jag har varit ensam kund. Har sett hur de har tillagat annan mat tillsammans med min mat, så jag skulle tro att de steker upp mat i förväg som sedan bara ska "värmas upp" på stekbordet när kommande gäster kommer.
Citera
2015-06-29, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Sibylla är ganska ostyrt från ägarna och eventuell sunkighet brukar bero på franchise-tagaren. En tumregel kan vara att undvika Sibyllor som drivs av blattar. Dessa hanterar inte hantverket och har inte någon djupare kunskap om at göra en bra hamburgare samt är snåla och köper in billiga råvaror.

Lyckligtvis har dom finländska ägarna börjat se problematiken med blattar som förvaltar deras varumärke.

Detta tror jag ligger något i faktiskt (ojämnheten). I min gamla hemstad Trelleborg finns det två Sibylla (vad jag vet?). Ena på torget andra på Algatan. De goda burgarna får du på Algatan (generellt de godaste burgarna på något hamburgerhak jag ätit på vad jag kan minnas).

Smakar det skit kan du med relativt stor säkerhet gissa dig till att det är "torgburgare".
Citera
2015-06-29, 07:48
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandao
För att dom inte nischat sig, dom kör gatuköksstuket medan resten nischat sig.

På vilket sätt skulle Sibylla nischa sig? Sibylla är ju faktiskt ett gatukök och en snabbmatskedja. Så varför skulle Sibylla ens försöka likna hamburgarkedjor?
Citera
2015-06-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Människor som arbetar brukar gå till den lokala Sibylla-kiosken och äta lunchen.
Intressant att du betraktar arbetande människor som äldre och smutsiga.
Jag har nog itne helt fel i att de flesta - alla - som klagat på Sibylla i tråden är högst 25 år. Alltså helt uppväxta med McDonalds och helt hjärntvättade till att tro att deras disktrasa till burgare är själva standarden för hur hamburgare ska smaka.

Vad tycker du om hamburgare man får på riktiga restauranger? De har ibland hambrurgare där också på menyn. Rktigt bra.
Tycker du de också är äckliga och sämre än McDonalds?

Haha

Du visar verkligen hur lyckad McDonalds reklamkampanj riktad mot barn faktiskt var. För du har helt förlorat smaksinnet pga den.
Du har alltså FEL när du tycker att McDonalds hamburgareär bättre. Det är faktiskt riktig skräp"mat" som serveras där. Och du tvingas dessutom betala för att bli förgiftad.
Sen går du omkring och berömmer dem tillomed.

Hahaha. Snacka om att vara lurad =)

"Svåra att göra hemma" säger du.
Nej, de är inte svåra att göra. Du bara gör en hamburgare och sen trycker du ihop den i en plastpåse och låter den stå i påsen en dag, sen tar du fram den och värmer i mikron.
Där får du en äkta McDonalds-kopia =)

Är min herre hjärndöd? Hur drar du slutsatsen att jag tycker att arbetande människor är smutsiga när jag säger att folk som arbetar(!) på mitt jobb väljer donken framför Sibylla? Jag fyllde för övrigt 35 år i torsdags.

Restaurangburgare är givetvis godare än både Sibylla och McDonalds men bara för att jag och de flesta andra väljer Donken framför ditt älskade Sibylla behöver du inte gråtande börja skriva försvarstal i sibyllas ära.
Senast redigerad av anonmyn 2015-06-29 kl. 07:57.
Citera
2015-06-29, 08:09
Medlem
Tallyhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Jag anser att det är solklart att ska man ha en hamburgare går man till Sibylla, bukfylla får du på donken och max och alla dom andra skitställena, hur nån ens kan jämföra en 150-grammare på Sibylla med mat från donken är för mig en gåta....

www.testfakta.se/tester/livsmedel/mycket-tillsatser-i-hamburgare
Det är rätt lätt att jämföra när man ser den här. Läste undersökningen när den var ny och har inte satt min fot på ett Sibylla-kök sen dess.

Hur någon ens kan tycka att det är gott är för mig en gåta, men det är en personlig åsikt...
Citera
2015-06-29, 08:30
Medlem
Sikkans avatar
Sibyllas burgare är ju exakt dom burgarna du köper frysta på affärn. Nä tack, ska jag äta en riktig på nån av snabbmatskedjorna blir det MAX. Utan tvivel bäst.
Citera
2015-06-29, 08:47
Medlem
SmokeOns avatar
Minns också min första hamburgare från ett Sibylla-kök. Det var (då) den godaste hamburgaren jag någonsin ätit.

Som nämnts tidigare i tråden så är det inte nödvändigtvis den "bästa" varan som säljer mest. Konsumtion, och främst då mat, styrs mer av psykologiska faktorer än rationella beslut. Sibylla attraherar nog bara den lilla grupp som finns mellan dem som vill äta en riktigt bra hamburgare (de som gör den själv eller går till en kvalitetsrestaurang) och de som genast associerar en McDonald's-skylt med lösningen på den plötsligt uppstådda hungern.

I en stad jag brukade besöka fanns fanns det ett tag en hamburgerrestaurang som gjorde helt magnifika hamburgare. Första gången jag var där väntade jag i en halvtimma-trekvart på att få maten vilket gjorde mig ganska irriterad. Men när maten kom så var det som att himlen öppnade sig. Supergott! Allt var gjort från grunden: hamburgarna, potatisen, brödet, dipparna... Strålande mat, lätt värt sitt dubbla pris.

Några månader senare hade stället stängt. Det kunde inte mäta sig mot den närliggande pizzerian vars varumärke var att slänga ihop en kebabrulle på mindre än två minuter. Sjabbiga jävla rullar dessutom.
Citera
2015-06-29, 08:58
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Sibyllas burgare är ju exakt dom burgarna du köper frysta på affärn. Nä tack, ska jag äta en riktig på nån av snabbmatskedjorna blir det MAX. Utan tvivel bäst.

Ja, och generisk hemmahackad sallad som vi alla gör lite slarvigt i salongaberusningen vid grillen, samma dressing vi har med, ingen intressant ost, samma gamla bröd vi själva köper.

Det finns liksom inget värt sätt betala 50kr för.
Citera
2015-06-29, 09:24
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ja, och generisk hemmahackad sallad som vi alla gör lite slarvigt i salongaberusningen vid grillen, samma dressing vi har med, ingen intressant ost, samma gamla bröd vi själva köper.

Det finns liksom inget värt sätt betala 50kr för.

Instämmer till 100%. Inget känns unikt på en sibyllakiosk..det är nästan så att det känns slabbigare att gå dit än donken..då är det fan illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in