2015-06-28, 21:01
Medlem
Här i byn samt grannkommun så är det Sibylla som regerar. De har båda gått över till liknande inredning/stil som de andra giganterna. Lite tråkig tycker jag. Förlorat sin korvluckakänsla. Men sitter mycket fler ungdomar där nu som inte är raggartyperna.
Citera
2015-06-28, 21:02
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kör såhär.

Gå till en Sibylla, beställ en 150 grammare med endast räksallad senap och rostad lök. En sån hamburgare kan man inte få någon annanstans. Sibylla vinner på tekniks knockout.

Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-

Nä, fy fan vad vidrigt!

Vad är det du inte gillar, biffen, räksalland, senap eller rostad lök?

Saken är den att om du nu inte gillar nåt av ovanstående så är det ditt problem, men för oss som inser att det är en gudagod kombination så är Sibylla den enda hamburgerkedjan där du kan få en sån hamburgare.

Kan man få räksallad på McDonalds eller Burgerking?
Citera
2015-06-28, 21:05
Medlem
hellb0unds avatar
McDonald, BK, max är alltid samma sak oavsett vart i landet du köper din burgare. Sibylla varierar från ställe till ställe och oftast är det någon som knappt kan svenska som slänger ihop burgarna där. På sin höjd får du använda gamla parkbänkar utanför att sitta och äta ditt käk. Så för min del blir det aldrig Sibylla.
Citera
2015-06-28, 21:10
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Jag anser att det är solklart att ska man ha en hamburgare går man till Sibylla, bukfylla får du på donken och max och alla dom andra skitställena, hur nån ens kan jämföra en 150-grammare på Sibylla med mat från donken är för mig en gåta....
Citera
2015-06-28, 21:10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Tycker burger King har de godaste hamburgarna. Sibylla har definitivt de sunkiaste hamburgarna av de större aktörerna!

Sibylla är ganska ostyrt från ägarna och eventuell sunkighet brukar bero på franchise-tagaren. En tumregel kan vara att undvika Sibyllor som drivs av blattar. Dessa hanterar inte hantverket och har inte någon djupare kunskap om at göra en bra hamburgare samt är snåla och köper in billiga råvaror.

Lyckligtvis har dom finländska ägarna börjat se problematiken med blattar som förvaltar deras varumärke.
Citera
2015-06-28, 21:26
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Jag anser att det är solklart att ska man ha en hamburgare går man till Sibylla, bukfylla får du på donken och max och alla dom andra skitställena, hur nån ens kan jämföra en 150-grammare på Sibylla med mat från donken är för mig en gåta....

Skillnaden är att om du går till donken så vet du med 100% säkerhet att du kommer få en burgare som består av bra råvaror när det gäller köttet. Mcd har en av restaurangvärldens hårdast kontrollerade supply chain när det kommer till kvalitet och ursprung.

När du går till sibylla är min erfarenhet att du får någon sketen panbiff med bråskbitar och potatismjöl i som smakar värre än skräpet du köper i frysdisken på willys :/
Citera
2015-06-28, 22:47
Medlem
Varulvs avatar
Sibyllas problem är som många påpekat, det är frysdiskburgare med vanlig hamburgerdressing och korvbrödbagarens hamburgerbröd
Citera
2015-06-28, 22:51
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Av alla de 4 stora hamburgarekedjorna i Sverige (Mcdonalds, Burger King, Max, Sibylla) så är Sibylla den minsta.
Och det tycker jag är lite underligt.

För i jämförelse med de andra tre så är ju Sibylla betydligt bättre, på egentligen alla sätt. Och då talar jag inte om personlig smak utan jag räknar på de neutrala faktorerna.
Som kvalitet tex, storlek, variation och råvarukvalitet etc.
Sibyllas burgare är som alla vet störst, det går ju inte att jämföra med de platta och torra jättesmå sakerna på de övriga ställena.

Det enda de tre stora egentligen har är ju själva varumärket, det internationella varumärket - uppbackat av, i två fall, internationella reklamkampanjer.
Och därför vill barnen ju så gärna gå till McDonalds etc heller än till det bättre och godare Sibylla.

Sibylla kanske är dyrare, men det beror ju på att deras produkter också är större.

Men varför började inte Sibylla kämpa när konkurrensen började? Då hade de kanske vunnit?

Varför väljer tex ni att heller gå till McDonalds, BK, eller Max heller än till Sibylla?
Tycker ni att dessa ter är godare eller bättre än Sibylla?

Är det egentligen inte så att Alla små hamburger- eller snabbmatsställen egentligen är mycket bättre än de stora kedjorna?
Varför går ni ändå dit då?

Jag minns tex fortfarande min allra första 300 grammare på Sibylla från 9 eller 10-årsåldern.
Och McDonalds, Burger king eller Max har aldrig någonsin lyckats få över mig till deras sida.

håller med. anledningen till att jag äter oftare på de andra, oftast BK är tillgänglighet. det finns helt enkelt inte några sibylla i närheten då jag är sugen.
2 andra aspekter är möjligen tid och pris, men jag personligen tycker att den extra tiden är värd att vänta, och priset likaså. sibylla är överlägset.
Citera
2015-06-28, 22:51
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Sibylla har verkligen inte bra hamburgare. Deras future fries är skrattretande Du glömde räkna upp Frasses som fortsätter vara en liten kedja. Frasses har sveriges bästa burgare. Tillagad direkt precis som Sibylla. Skillnaden är smakerna. Jag kan inte med BK, McDonalds och Max.
Citera
2015-06-28, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Sibylla är ganska ostyrt från ägarna och eventuell sunkighet brukar bero på franchise-tagaren. En tumregel kan vara att undvika Sibyllor som drivs av blattar. Dessa hanterar inte hantverket och har inte någon djupare kunskap om at göra en bra hamburgare samt är snåla och köper in billiga råvaror.

Lyckligtvis har dom finländska ägarna börjat se problematiken med blattar som förvaltar deras varumärke.

Finns det några andra än blattar som driver Sibyllas korvmojjar? Möjligtvis någon enstaka i Jämtland och norrut kanske. Jag har rört på mig en hel del men kan bara komma på ett par ställen som drivs av svenskar och det var några år sedan.
Citera
2015-06-28, 22:57
Medlem
Sökte på "Superstarburgare" men hittade inte så mycket. Ätit många på sjuttio och åttitalet
men dom verkar ha försvunnit+min smak som förändrats? Som att lägga ner Big Mac?

Har gjort mig besvär att leta Sibyllaställen i Stockholm och Uppsala men blivit besviken varje gång. Erbjudanden i brevlådan har visat sig vara snålt tilltagna portioner. Kikade i en tunnbrödsrulle med pulled pork som visade sig innehålla ungefär en matsked. Märks att dom går på halvfart,tråkiga ställen.
Senast redigerad av Tulk 2015-06-28 kl. 23:21.
Citera
2015-06-28, 23:06
Moderator
Allaballawallas avatar
Kort svar på TS fråga: Eftersom de olika Sibyllarestaurangerna tidigare var individuella och redan existerande snabbmatsrestauranger som gick samman och blev en kedja istället för en kedja som växte ut och blev stor.

Sibylla är i dag ett stort skämt enligt mig, eftersom det som var deras största tillgång var att gästerna själva fick bestämma hur deras mat skulle vara (Alltså vad man skulle ha på burgaren och liknande.) och inte som idag samma trista matpaket som alla andra också kör med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in