Citat:
Ursprungligen postat av
karnstan
Jag bodde under lång tid granne med en Sibylla. När bakfyllan tog överhanden och jag verkligen inte kunde laga mat själv pallrade jag mig ibland över gatan och handlade där, i hopp om att få i mig lite näring och bli människa igen. Varenda jäkla gång knastrade det i tänderna av brosk och benbitar. Dessutom envisades de med att steka köttet för lite, vilket inte behöver göra något om det är bra kött, men i fallet Sibylla gjorde det att det smakade stekt mjöl med lite köttbuljong + slaktrester. Så jävla vidrigt. Och de har samma kött till allt. Lövbit, burgare och allt vad de kallar sina "rätter" - samma skit. Inklusive djurskelett. Hade man fått en benbit eller broskbit på mcD hade det varit en smärre sensation och man skulle kunna gråta ut i Aftonbladet. På Sibylla är det vardagsmat och ingen höjer på ögonbrynen. Därför blev inte Sibylla Sveriges främsta hamburgerrestaurang ur ett kvalitetsmässigt perspektiv.
En annan aspekt är marknadsföringen. Det går att sälja även skit med rätt reklam. Men hur har de marknadsfört sig genom åren? "Skrovmål 39 kr!" och dylikt på affischer som sett likadana ut sedan 80-talet då de eventuellt var aktuella (jag undviker medvetet ordet moderna) känns inte superhett. Hittade efter en snabb googling några TV-slottar som körts med bristfälliga skådespelarinsatser och taglinen "Sibylla - som det ska smaka". Vad innebär det? Jag som har ätit hemlagade burgare vet att de inte behöver smaka senor och knotor. Vidare kan jag inte påminna mig att jag faktiskt sett reklamkampanjerna på TV. Nä, kioskerna bara finns där. Jag antar att tänket har varit "folk vet vad vi serverar så de kommer ändå". Och ja, lastbilschaffisarna som inte bryr sig om att äta skenben till middag kommer. Folk som hellre vill ha en stor hamburgare än en som man inte behöver riskera tänderna för att tugga i sig kommer. Men vem mer?
Kan inte annat än att stämma in i detta inlägg i debatten. Sibylla har funnits i detta avlånga land i lång tid - innan dess nuvarande konkurrenter etablerat sig på denna marknad. Detta tycks ha gått Sibylla helt förbi. Även McDonalds har högre kvalitet än Sibylla, såväl beträffande kök och restaurang som råvaror.
Sibylla är (OBS!! SUBJEKTIVT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111one111) slabbigt. Vill jag äta en helt okej grillad korv föredrar jag Sibylla; om jag vill ha hamburgare fortsätter jag att se mig om efter bättre alternativ.
Nu när jag tänker efter... Frasses ligger inte många pinnhål ovanför Sibylla. Tror att det är jämnt skägg mellan dessa två slabbhålor.