2015-06-26, 08:11
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag såg på diablofans för en stund sen om nya Cuben recept. Pussle Ring plus valfritt items öppnar Greedy portal trevligt den skit ringen brukar jag jämt få! Skönt att den kommer till användning. Om nu inte droppraten är ändrad på den i Season 4 vill säga.
Citera
2015-06-26, 10:00
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flandie
Kanai's Cube is like a new Artisan - acquired by completing a quest in the new zone (only in Adventure Mode), and accessible on all Acts' Town Hub.
It's a collection system meant to, among other benefits, help players deal with hoarding cool items "just in case" you want to use them in the future.
You find a Legendary item and extract its essence into the Cube.
You can then "equip" your hero with one affix from each type of item: Weapon, Armor and Jewelry.
The Armor slot encompasses: Boots, Pants, Helmet, Shoulders, Bracers, Chest Armor, Gloves and Belt.
The Weapon slot encompasses both weapons and off-hand items (Quivers, Mojos, Sources, Shields).
You cannot equip a Legendary Affix from another class (so no Calamity bonus for Barbarians).
Ancestor's Grace and Hellfire Amulet passives cannot be extracted into the Cube.
Kanai's Cube passive bonuses do not compete with Class Passives - they're independent.
Affixes with variable rolls retain their maximum roll in the Cube - it's meant to be a collection system, not a progression-based one.
In the current iteration the Cube will let players know what Legendary Powers they are missing!

eller blev texten rörig nu?

http://www.diablofans.com/news/48451-blue-post-summary-patch-2-3-blue-posts-round-up
där är länk till förklaringen!

damn, om jag förstått det rätt så kan man ta t.ex. ashbringer effekten och lägga den på t.ex. IK macen osv? Låter riktigt OP.
Citera
2015-06-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Set-bonusar kommer inte att fungera. Men du kan ex överföra en Maras amus passiva skill (dvs poison resistant) till en Cameo amu och då vara immun mot både arcane och poison.

Och ja, för alla oss som lirade D2 och är vana vid att kalla den Horadrics Cube så blir det bara fel att kalla den för Kanais. Vet knappt hur det ska uttalas för tusan :P
Hedra anställda är självklart fint att dom gör, men rör inte min Horadrics haha

Vilka spännande kombinationer kommer ni att tänka på så där direkt?
Jag tänker att som DH-main blir ju Calamityn och Kridershoten självklarheter att jobba med.
Vidare tänker jag att Unityn hänger rätt löst, känns som många solospelare kommer lägga över den passiva på en annan ring.
Meticulous bolts kan också va intressant att laborera med.
Men sitter på jobbet nu så har svårt att få överblick över all jäkla gear som finns haha

Ofta du inte bara kallade den Kuben eller the cube? Namn bytet gör därför väldigt lite för mig. Kommer bara fortsätta kalla den för kuben.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
damn, om jag förstått det rätt så kan man ta t.ex. ashbringer effekten och lägga den på t.ex. IK macen osv? Låter riktigt OP.
Yup. Kommer bli fina builds i s4
Citera
2015-06-26, 22:26
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Ofta du inte bara kallade den Kuben eller the cube? Namn bytet gör därför väldigt lite för mig. Kommer bara fortsätta kalla den för kuben.

Konstigt nog kallade jag och de vänner som spelade den för horadrics. När du lägger upp det så borde man såklart kallat den för kuben! Lite skumt att man kallade den för horadrics faktiskt.
Citera
2015-06-27, 06:04
Medlem
Är konsoll version förenklad? Började lira i förrgår och valde svåraste svårighetsgraden som gick att välja och jag kötrar igenom varje act som om det vore easy... Har inte dött en gång ens
Citera
2015-06-27, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Är konsoll version förenklad? Började lira i förrgår och valde svåraste svårighetsgraden som gick att välja och jag kötrar igenom varje act som om det vore easy... Har inte dött en gång ens

Är ganska lika. Men vad kunde du välja? Aldrig att du kör Torment 6 utan att dö.
1-2 slag och det är rip på T6 utan mule gear på PC. Tar också en 10-30 slag per monster i början om man kör T6 direkt.
Citera
2015-06-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Är ganska lika. Men vad kunde du välja? Aldrig att du kör Torment 6 utan att dö.
1-2 slag och det är rip på T6 utan mule gear på PC. Tar också en 10-30 slag per monster i början om man kör T6 direkt.

Man kan väl bara välja bland de tre enklaste svårighetsgraderna innan man klarat spelet va? typ expert/master. Då är det ju inga problem, är bara ineffektivt i början!
Citera
2015-06-27, 10:59
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas

Nej det skall den inte vara.

vilken svårighet kör du? Och jag antar du inte har en russian x-bow?
Citera
2015-06-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flandie
Man kan väl bara välja bland de tre enklaste svårighetsgraderna innan man klarat spelet va? typ expert/master. Då är det ju inga problem, är bara ineffektivt i början!

Ah det stämmer nog. Inte rört ett nytt konto sen spelet var nytt.
Kunde då börja direkt på t6 i seasons men har ju klarat ut spelet många gånger. Även inferno pre nerf
Citera
2015-06-28, 20:43
Medlem
ImWorthlesss avatar
En tanke som slagit mig.
Patchen 2.3 är den spikad att släppas inom kort?
För det som just slog mig är att om Patchen släpps innan Season 3 slutar, så kommer alla ragea sönder igen precis som i slutet av Season 1 då Blizzard släppte en patch innan slutet och Leaderboards fuckades sönder.
Inte läst på så jäkla hårt då min D3 intresse är -10 just nu på 10000 skalan.
Citera
2015-06-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
En tanke som slagit mig.
För det som just slog mig är att om Patchen släpps innan Season 3 slutar, så kommer alla ragea sönder igen precis som i slutet av Season 1 då Blizzard släppte en patch innan slutet och Leaderboards fuckades sönder.

Dom kommer göra som mellan säsong 2 och 3. Dvs att dom avslutar säsong 3, släpper patchen, några dagar senare börjar nästa säsong. Dom har insett att säsong 1 var katastrof
Citera
2015-06-28, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
En tanke som slagit mig.

Det som skedde i slutet av s1 var ett misstag som aldrig kommer att upprepas.

Är det någön här som siktar på leaderboards nu för tiden? Några som ligger bra till? Hur går det med de som bytte klan för att köra mer seriöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in