Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 19:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Att den har blåst in är ju ganska troligt som redan varit på tapeten. Kan blåsa rätt rejält där över vägen.

Värt att understryka är att det aldrig framgått exakt var i ladan, handsken påträffades.

Verkar som att många i tråden utgår från att den legat helt öppet på plan mark, fullt synlig, i direkt anslutning till ladugårdsöppningen.

I ett annat troligt scenario har den varit helt eller halvt undangömd, och kan endast hittas när en person av olika orsak flyttar ett specifikt föremål tex en presenning, rephög, träskivor/brädor eller annat som kan tänkas finnas i en lada och dölja en handske.

Att en handske kan blåsa in i en lada är fullt rimligt.
Att den till slut landar på ett sådant vis att den hamnar dold, brister i sin rimlighet.
Att den hittas av en slump i samband med att annat föremål flyttas eller lyfts upp är fullt rimligt.
Senast redigerad av rotesau 2015-06-28 kl. 19:05.
2015-06-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur hamnade handsken i ladan då? Den var inte ett villospår, eftersom det fanns riktiga spår där.

Rent teoretiskt kan MGM eller GM ha tappat den där av misstag om han gick in i ladan i ett annat ärende, om han haft handsken i fickan.

GM kan ju ha stoppat handsken i fickan när han förde bort BO om den ramlade av olämpligt, och sen låtit den vara kvar i fickan av misstag/glömska.
Senast redigerad av ulvan 2015-06-28 kl. 19:09.
2015-06-28, 19:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hur hamnade handsken i ladan då? Den var inte ett villospår, eftersom det fanns riktiga spår där.

Den troligaste förklaringen är att MGM flyttade henne dit efter mordet. Den näst troligaste förklaringen är att hon tvingades dit medan hon levde och att ladan är mordplatsen.
2015-06-28, 19:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, inte alls. Fortsätt på hypotesen. Vad hände se'n?

Det kan jag omöjligtvis veta, dock så kan det i stora drag ha börjat så bakom caféet, och om en av bröderna är inblandad så vore det ganska naturligt för honom att fort försvinna ifrån caféet för att inte riskera att synas där, han förstår ju att om han syns vid caféet så kommer han att direkt misstänkas för ett brott när Lisa är försvunnen.

Stressad som han är beger han sig till den närmsta insynsskyddade plats som han känner till, dessutom väcker det inte uppmärksamhet om någon skulle se honom där, vid ladan, han jobbar där.

Våldtäkt, mord, både och, eller lite andrum för att tänka, vad som hände i eller vid ladan kan vara något av det här.

I ladan jobbar de, där kan han inte gömma ett lik, Martorp är ett bättre alternativ, särskilt om det är i ett utrymme som han vet att ingen besöker. Vi vet ju inte exakt var kroppen hittades.

Under natten gör han sig av med kroppen på Martorp, sprider Lisas tillhörigheter och låtsas sedan som om det regnar, fiskar, dricker kaffe, letar efter en katt och resten vet vi.

Vad säger du, är det krångligare än att Lisa gick över vägen för att kissa?
2015-06-28, 19:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Den troligaste förklaringen är att MGM flyttade henne dit efter mordet. Den näst troligaste förklaringen är att hon tvingades dit medan hon levde och att ladan är mordplatsen.
Jag tror också att ladan är mordplatsen, av polisens stora intresse att döma. Men det är mer troligt att Lisa gick själv än att hon blev buren eller tvingad mitt på ljusa dagen.
2015-06-28, 19:09
Bannlyst
Tror att hon blev kidnappad & lades i ett skåp vid liv. När de sedan insåg att pappan inte kommer att betala någon lösen så lät de henne bara ligga kvar & dö. Ev lär någon bli dömd för människorov & vållande till annans död.
2015-06-28, 19:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag tror också att ladan är mordplatsen, av polisens stora intresse att döma. Men det är mer troligt att Lisa gick själv än att hon blev buren eller tvingad mitt på ljusa dagen.

Ett slag i skallen och nerslängd i ett bagageutrymme, är det något du skulle kunna föreställa dig?

Jag förstår inte hur du kan anse att det är troligare att Lisa frivilligt går till en byggnad där det kan finnas stirrande utländska män, förklara gärna varför du tycker att det är den enklaste förklaringen, Ockham, pup!
2015-06-28, 19:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan jag omöjligtvis veta, dock så kan det i stora drag ha börjat så bakom caféet, och om en av bröderna är inblandad så vore det ganska naturligt för honom att fort försvinna ifrån caféet för att inte riskera att synas där, han förstår ju att om han syns vid caféet så kommer han att direkt misstänkas för ett brott när Lisa är försvunnen.

Stressad som han är beger han sig till den närmsta insynsskyddade plats som han känner till, dessutom väcker det inte uppmärksamhet om någon skulle se honom där, vid ladan, han jobbar där.

Våldtäkt, mord, både och, eller lite andrum för att tänka, vad som hände i eller vid ladan kan vara något av det här.

I ladan jobbar de, där kan han inte gömma ett lik, Martorp är ett bättre alternativ, särskilt om det är i ett utrymme som han vet att ingen besöker. Vi vet ju inte exakt var kroppen hittades.

Under natten gör han sig av med kroppen på Martorp, sprider Lisas tillhörigheter och låtsas sedan som om det regnar, fiskar, dricker kaffe, letar efter en katt och resten vet vi.

Vad säger du, är det krångligare än att Lisa gick över vägen för att kissa?
Ja, det är krångligare att släpa eller bära Lisa mitt på ljusa dagen än att hon gick själv.
2015-06-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Oj, såpass långt framåt?

Fast om pappan bara har bekräftat att Lisa hade en sådan handske finns möjligheten att det inte är hennes, eller? Visst, väldigt liten möjlighet, men ändå?

Handsken hittades dagen efter Lisas försvinnande och nu när Lisa är funnen död är det rimligen klart att det är Lisas.
2015-06-28, 19:12
Medlem
Citat:

OM det gått till på det viset så borde det ha varit något hon trodde skulle ta kort tid, annars borde hon ha messat sin pappa på nytt, och sagt att hon kommer senare.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
För att de sket fullkomligt i moppen såklart!De skulle mörda och våldta helt enkelt.Moppen.....suck

Folk pratar om våldtäkt fast det finns INGA indikationer på det vare sig från förundersökningsledaren eller åklagaren. Hade man misstänkt våldtäkt så hade de misstänkta varit häktade även för "sannolika skäl misstänkt för våldtäkt". Drygt 2 veckor har gått sedan man hittade kroppen så det hade man kommit ut med för längesen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett slag i skallen och nerslängd i ett bagageutrymme, är det något du skulle kunna föreställa dig?

Jag förstår inte hur du kan anse att det är troligare att Lisa frivilligt går till en byggnad där det kan finnas stirrande utländska män, förklara gärna varför du tycker att det är den enklaste förklaringen, Ockham, pup!
Om det hände, hur hamnade handsken i ladan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in