Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Den troligaste orsaken till att hon gick in i ladan är att hon blev kissnödig. Har du någon bättre teori?
Att två män skulle överfalla och dra iväg henne är mer absurt. Dessutom, varför tog de inte moppen? Utan den hade polisen inte vetat var den skulle börja leta.
Den troligaste orsaken till att hon gick till ladan ? Om hon nu gjorde det, för det är det ju ingen som vet.
Om hon gick dit, finns det betydligt sannolikare gissningar att ta till.
Tex. ... att hon blev ditlurad, utav GM under falskt flagg, kanske att han behövde "hjälp" med något. Hon kände kanske igen MG och ville inte neka.
Om hon var i Ladan, bör hon ha gått dit själv. Det verkar som en alldeles för hög risk att släpa någon över vägen. Gissar att GM hade sin bil på baksidan och snabbt förde bort henne. Då skulle förklaringen över mopednyckeln kunna stämma.
Att mopeden sen inte blev flyttad skulle kunna bero på att när han kom tillbaka efter fullbordat gärning, var redan LH´s pappa med vänner i gång och letade.
Nej, sen tror jag som inte dom var två, tror endast på en GM, den yngre utav dom, den långa förhandlingen gällde den äldre, vilket i min tolkning och gissning kan svara mot att det var svårare att få till övertygande som höll. Jag håller det inte för självklart att han initialt vetat om brottet.