Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan ha varit någon där som jobbade, och hon frågade artigt först.

Vid urinvägsinfektion blir man ofta kissnödig, och det är vanligast hos kvinnor i 20-årsåldern.

Även om hon var frisk kan hon ha tänkt till en extra gång innan hon satte sig på moppen och tagit det säkra före det osäkra och gått på toa i ladan.

Eller så hade hon åkt några km och satt sig i skogen hellre än att fråga några främmande män om hon fick pissa på deras arbetsplats.
2015-06-28, 18:37
Medlem
Citat:
Den troligaste orsaken till att hon gick in i ladan är att hon blev kissnödig. Har du någon bättre teori?

Att två män skulle överfalla och dra iväg henne är mer absurt. Dessutom, varför tog de inte moppen? Utan den hade polisen inte vetat var den skulle börja leta.

Ursäkta om jag är helt lost men 1. är det med säkerhet Lisas handske, och 2. fanns inte en teori att handsken har blåst in i ladan? Om ni menar ladan vid cafét.
2015-06-28, 18:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Så vad tror vi? Kommer de misstänkta bröderna åtalas nu på tisdag?
Nej.
Citat:
När kan vi förvänta oss information om dödsorsak och när hon dog?
Med åtal och FUP, i slutet av året.
2015-06-28, 18:38
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Låter inte alls otroligt. Kan mycket väl ha gått till som du skriver.
OK om hans(boidis12) teori stämmer.Men har alla delar till mobilen hittats?
2015-06-28, 18:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Eller så hade hon åkt några km och satt sig i skogen hellre än att fråga några främmande män om hon fick pissa på deras arbetsplats.
Hur vet du att det var män, i plural, och att de var främmande?
2015-06-28, 18:39
Medlem
Citat:

Exakt vad jag skulle gjort
2015-06-28, 18:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Den troligaste orsaken till att hon gick in i ladan är att hon blev kissnödig. Har du någon bättre teori?

Att två män skulle överfalla och dra iväg henne är mer absurt. Dessutom, varför tog de inte moppen? Utan den hade polisen inte vetat var den skulle börja leta.

En hypotes kan ju vara att hon faktiskt inte gick in i någon lada frivilligt, det är den enklaste förklaringen, för det verkar uppenbarligen mycket svårt att få Lisa från mopeden till ladan utan att krångla till det med en massa osannolika händelser som råkade sammanfalla. Jag säger inte att hon inte gick till ladan för att kissa, dock så tror jag inte på det.

Bättre teori eller inte, men jag har fört fram hypoteser om att gärningspersonen och Lisa råkade korsa varandras vägar. Mordet verkar inte särskilt planlagt, just därför så tror jag att Lisa råkade på sin baneman och att tillfället gjorde mördaren så att säga.

Att mordet inte verkar vara planlagt baserar jag på det efterarbete som gärningspersonen har gjort, stress ----> slarv.

Nej, jag tror inte att två män har begått mordet, i alla fall inte två gifta bröder varav en av dem har ett eget barn.

EDIT;Någon var vid caféet för att hämta kasserade bakverk till en åtel, eller för att mata tama grisar, det har jag framfört tidigare. Det finns dock en variant till som naturligt skulle kunna placera gärningspersonen bakom caféet, hen hämtade bröd att agna med, fiskare agnar och betar ibland med bröd. Jag vet i alla fall en person i den här härvan som påstås fiska.

Hypotesen bygger på att man förvarar kasserat bröd bakom caféet, dock är det inte bekräftat att så görs.
Senast redigerad av OY 2015-06-28 kl. 18:47.
2015-06-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursäkta om jag är helt lost men 1. är det med säkerhet Lisas handske, och 2. fanns inte en teori att handsken har blåst in i ladan? Om ni menar ladan vid cafét.

1. Ja, Lisas pappa har bekräftat att Lisa hade en sådan handske

2. En luftburen teori bland alla spekulationer
2015-06-28, 18:44
Medlem
Citat:
Nej.
Med åtal och FUP, i slutet av året.

Oj, såpass långt framåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
1. Ja, Lisas pappa har bekräftat att Lisa hade en sådan handske

2. En luftburen teori bland alla spekulationer

Fast om pappan bara har bekräftat att Lisa hade en sådan handske finns möjligheten att det inte är hennes, eller? Visst, väldigt liten möjlighet, men ändå?
2015-06-28, 18:44
Medlem
Citat:

Kan hålla med. Om jag tidigare läst rätt grävde polisens tekniker i/vid ladan. Vilka bevis ville man ha? Om det var grävt där tidigare var det en anledning att gräva, MEN om det inte fanns spår av att det grävts så kunde det vara just för att ex vis få fram spår av urin och möjligen dna. Oavsett vad som har direkt och indirekt med försvinnandet så är varje pusselbit viktig.
Även killar som blir nervösa kan behöva att kissa redan en kvart efter toalettbesök. Sådant har jag sett vid stressande militärövningar. Olika personer kan bli stressade av olika saker. Alla är inte lika.... Dessutom finns uvi...
2015-06-28, 18:46
Medlem
Citat:
Hur vet du att det var män, i plural, och att de var främmande?

Det kan jag ju inte veta,eller hur?Men iom att 99,99% av de som skriver här inte heller har en jävla aning vad som hände så dristade jag mig till att lägga fram min åsikt.Med tanke på det snabba förloppet tror jag att det var två gärningsmän.När jag ändå är igång så tror jag som flera att det är riktigt brutalt också....
2015-06-28, 18:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det kan jag ju inte veta,eller hur?Men iom att 99,99% av de som skriver här inte heller har en jävla aning vad som hände så dristade jag mig till att lägga fram min åsikt.Med tanke på det snabba förloppet tror jag att det var två gärningsmän.När jag ändå är igång så tror jag som flera att det är riktigt brutalt också....
Du skrev främmande män som om det vore fakta. Men, om de var fler än en, varför körde de inte undan moppen? En ensam man kunde inte göra det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in