Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Den troligaste orsaken till att hon gick in i ladan är att hon blev kissnödig. Har du någon bättre teori?
Att två män skulle överfalla och dra iväg henne är mer absurt. Dessutom, varför tog de inte moppen? Utan den hade polisen inte vetat var den skulle börja leta.
En hypotes kan ju vara att hon faktiskt inte gick in i någon lada frivilligt, det är den enklaste förklaringen, för det verkar uppenbarligen mycket svårt att få Lisa från mopeden till ladan utan att krångla till det med en massa osannolika händelser som råkade sammanfalla. Jag säger inte att hon inte gick till ladan för att kissa, dock så tror jag inte på det.
Bättre teori eller inte, men jag har fört fram hypoteser om att gärningspersonen och Lisa
råkade korsa varandras vägar. Mordet verkar inte särskilt planlagt, just därför så tror jag att Lisa
råkade på sin baneman och att tillfället gjorde mördaren så att säga.
Att mordet inte verkar vara planlagt baserar jag på det efterarbete som gärningspersonen har gjort, stress ----> slarv.
Nej, jag tror inte att två män har begått mordet, i alla fall inte två gifta bröder varav en av dem har ett eget barn.
EDIT;Någon var vid caféet för att hämta kasserade bakverk till en åtel, eller för att mata tama grisar, det har jag framfört tidigare. Det finns dock en variant till som naturligt skulle kunna placera gärningspersonen bakom caféet, hen hämtade bröd att agna med, fiskare agnar och betar ibland med bröd. Jag vet i alla fall en person i den här härvan som påstås fiska.
Hypotesen bygger på att man förvarar kasserat bröd bakom caféet, dock är det inte bekräftat att så görs.