Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Undra vad GM i sådana ville uppnå med eventuell styckning. Varför inte gräva ned hela kroppen? Skulle bitarna malas? Minns nåt fall där någon blivit styckad och polisen reagerat på hur väl styckningen var gjord, så det verkar som det är ganska svårt att genomföra det om man är ovan.

Ännu sjukare om hela brottet gick ut på själva styckningen eller att det var likstelheten en GM ville prova på..

Fy, jag mår illa nu
Javisst gräv en grop, samma med alla fynden.Det det är obegripligt det som hänt.
2015-06-27, 02:18
Avslutad
GM måste vara helt i avsaknad av fantasi presis allt som har gorts har gjorts fel. Inte ett rätt!
Otroligt att GM överhuvudtaget kan lägga tak renovera byggnader osv med en hjärnkapacitet som är 0.
Vilket huvud är det här som har styrt tankeverksamheten.

När det nedre huvudet får styra så kan resultatet bli så här bedrövligt.
Senast redigerad av sherlocksnake 2015-06-27 kl. 02:20.
2015-06-27, 02:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helgeknut
fan vad alla svävar ut i sina teorier.

Så här har det gått till.
LH har blivit bortförd ifrån baksidan av cafét, med hjälmen på huvudet, alltså mot sin vilja.
Förd till ladan, där hon blivit bragd av livet.
(varför ladan? Tappad handske, samt polisens stora intresse för just denna lada)

Sedan har LH förts bort, förmodligen till det stället där hon återfanns.
GM tar en omväg för att göra sig av med mobilen.

Varför just LH: ? Hon var grymt jävla snygg, sexig, söt med en otrolig utstrålning.
Vem skulle vilja ligga med henne? svar: ALLA hetero killar.
Alltså, Motiv: Sex
Gärnings-man/män: Förmodligen en eller två utländska herrar som var oerhört bakiskåt.

frågor?
Ja, jag har några frågor efter att ha läst ditt första inlägg i tråden Amfetamin FAQ - Vanliga frågor och svar:
Citat:
godmorgon vänner. Ja iaf för er som fått lite sömn.

Lång story, kort.

Jag lider av depression och social fobi,
Fixade lite AF.
Tog igår en minimal dos. Alltså, ytterst lite, (mindre än vad du tänker nu) på fingret och blandade det i vatten och drack.
Fick ett fint rus, mådde jäkligt bra i ca 30min. Sedan ett helvete. Ångest, Depression x20.

På det igen, tog lite till. (fick för mig att jag kanske hade tagit för lite första gången )
Fick ett fint rus, mådde jäkligt bra i ca 60min. Sedan ett helvete. Ångest, Depression x20.

NU vaken.

Frågor,
Hur är det möjligt att ens få ett rus av en sådan minimal dos?
Är det skit?
Hur är det möjligt att må så jäkla piss av så lite?

Är det möjligt att på någotvis dosera så jag höjer min livsglädje med säg ca 10%
och på någotvis slippa dessa avtändningar?

Tacksam för svar
Har du något konstruktivt att bidra till tråden med? Kan du förklara hur GM lyckades få Lisa av mopeden utan spår av strid? Vet du hur GM fick Lisa över vägen utan att riskera att bli sedd av en förbipasserande? Varför spred GM ut fynden efter en lång sträcka? Varför tror du att det var utländska herrar?

Och den viktigaste frågan av allt: mår du bättre nu?
2015-06-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Undra vad GM i sådana ville uppnå med eventuell styckning. Varför inte gräva ned hela kroppen? Skulle bitarna malas? Minns nåt fall där någon blivit styckad och polisen reagerat på hur väl styckningen var gjord, så det verkar som det är ganska svårt att genomföra det om man är ovan.

Ännu sjukare om hela brottet gick ut på själva styckningen eller att det var likstelheten en GM ville prova på..

Fy, jag mår illa nu

Du behöver nog inte må illa. Varför i hela fridens namn skulle hon vara styckad?
När detta sker, sk. transportstyckning, är för att forsla ut en kropp i ett tätbebygt område.
Här torde det vara fritt fram att forsla nästan vad som helst utan insyn. Så varför detta besvär?
Visst finns det dårar eller psykopater som är kapabla till vad som helst men jag är nästan övertygad om att hon var intakt dock kanske något stel.
2015-06-27, 02:27
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Lisa sågs i livet senast kl 18.20 av en kollega, att någon annan då skulle skicka ett SMS från henne kl 18.23 förefaller då meningslöst, det rör sig om tre minuter. I Norge rörde det sig om et par timmar, då förövaren hade en typ av alibi (vägkamera)
Fast jag tror kollegorna sa 18.15 för en av dem skulle få skjuts till sin buss som gick 18.20
Därför åkte de före Lisa kom iväg.
Senast redigerad av Beatas 2015-06-27 kl. 02:31.
2015-06-27, 02:27
Bannlyst
OT. Jag har läst många förundersökningsprotokoll, INTE många gärningsmän som erkänner sina brott, trots att det är uppenbart, inte ens när dom är överbevisade är det inte säkert dom erkänner, ett ex är Christina Schurrer, fråga en dömd intern om han är oskyldigt dömd, vad blir svaret ?

2008 grips Anders Englund för mordet på Engla, vilket han erkände först långt in på häktningstiden och kunde berätta var han hade gömt henne, då var Anders 42 år.

Han erkände sen senare mordet på Pernilla från Falun som mördades år 2000, Eklund har konsekvent hela tiden hävdat att det var Pernilla som var drivande och ville att han skulle följa med upp till lgh för one night stand, men han ilsknat till för han ville göra det utomhus och då knuffat ner henne från ett broräcke.....då ska Anders E varit 34 år.

2014 var Anders E inhämtad av Jönköpings Polisen skäligen misstänkt för 6-åriga Jasminas försvinnande, finns körjournaler som kan bevisa Anders E:s närvaro i Sävsjö den aktuella dagen 1997, serialkiller, tycker inte jag behöver hänvisa till källor när det är så allmänt känt det jag beskrivit ?

Om jag ska gå på min lilla magkänsla + det att dom är på sannolika skäl häktade av tr,hr o nekat pt av hd och VIKTA det mot mammas utsagor att dom visst fikade 18.15 på fre el visst den ena var o fiskade just då, så vill jag tro att polisen-förundersökningsledaren Åklagaren har lite mer på fötterna än bara omständigheter, teorier, vilket kommer komma som en fet jävla snyting på advokaterna, tror tyvärr yppandeförbudet beror på komlexiteten med två mgm och ett grovt sexualbrott, tyvärr
2015-06-27, 02:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
fan vad alla svävar ut i sina teorier.

Så här har det gått till.
LH har blivit bortförd ifrån baksidan av cafét, med hjälmen på huvudet, alltså mot sin vilja.
Förd till ladan, där hon blivit bragd av livet.
(varför ladan? Tappad handske, samt polisens stora intresse för just denna lada)

Sedan har LH förts bort, förmodligen till det stället där hon återfanns.
GM tar en omväg för att göra sig av med mobilen.

Varför just LH: ? Hon var grymt jävla snygg, sexig, söt med en otrolig utstrålning.
Vem skulle vilja ligga med henne? svar: ALLA hetero killar.
Alltså, Motiv: Sex
Gärnings-man/män: Förmodligen en eller två utländska herrar som var oerhört bakiskåt.

frågor?
Det började bra men sen spårar du ur totalt.
Vi börjar bli många nu som tycker hon ser helt ordinär ut för sin ålder, så för min del hade hon gått fetbort.
Jag har (tyvärr) lite krav på utseende och hon skulle absolut inte komma upp till den standarden. Med det inte sagt att andra skulle tycka detsamma, turligt nog.
Hon verkade vara en trevlig och omtänksam tjej med sund inställning till arbete och leverne så jag skulle med all säkerhet beundrat henne som vän, om jag känt henne.
Jag tror inte våldtäktsmän tänker i snygghetsbanorna ändå. Man tar vad man hittar eller slumpvis möter på. Möjligtvis den snyggaste av 2 möjliga? Det handlar nog mycket om personlighet hos offret också, då gm njuter av sin makt över offret. Även där kan det nog skilja om man vill dominera eller kränka ett blygt och tillbakadraget offer eller kaxigt med stort självförtroende.
Att det kan handla om sex har du dock rätt i också.
2015-06-27, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det började bra men sen spårar du ur totalt.
Vi börjar bli många nu som tycker hon ser helt ordinär ut för sin ålder, så för min del hade hon gått fetbort.
Jag har (tyvärr) lite krav på utseende och hon skulle absolut inte komma upp till den standarden. Med det inte sagt att andra skulle tycka detsamma, turligt nog.
Hon verkade vara en trevlig och omtänksam tjej med sund inställning till arbete och leverne så jag skulle med all säkerhet beundrat henne som vän, om jag känt henne.
Jag tror inte våldtäktsmän tänker i snygghetsbanorna ändå. Man tar vad man hittar eller slumpvis möter på. Möjligtvis den snyggaste av 2 möjliga? Det handlar nog mycket om personlighet hos offret också, då gm njuter av sin makt över offret. Även där kan det nog skilja om man vill dominera eller kränka ett blygt och tillbakadraget offer eller kaxigt med stort självförtroende.
Att det kan handla om sex har du dock rätt i också.

Är du dum eller ? du menar att hon har fel kön och inte skäggväxt, okej
2015-06-27, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du behöver nog inte må illa. Varför i hela fridens namn skulle hon vara styckad?
När detta sker, sk. transportstyckning, är för att forsla ut en kropp i ett tätbebygt område.
Här torde det vara fritt fram att forsla nästan vad som helst utan insyn. Så varför detta besvär?
Visst finns det dårar eller psykopater som är kapabla till vad som helst men jag är nästan övertygad om att hon var intakt dock kanske något stel.

Om det inte framgick av mitt inlägg vill jag förtydligande att det var en koppling till tidigare inlägg från användare då det hela är en "hypotetisk" teori gällande huruvida GM klarat av att "sadla om" och genomföra styckning.

Aha "transportstyckning", tack nu fattar jag poängen. Rent teoretiskt (men mindre tänkbart?) skulle alltså en mördare kunna stycka med syfte att få ned kroppen i en eller flera målarburkar eller resväskor för att få ut kroppen ur samhället utan att någon skulle se.
2015-06-27, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
OT. Jag har läst många förundersökningsprotokoll, INTE många gärningsmän som erkänner sina brott, trots att det är uppenbart, inte ens när dom är överbevisade är det inte säkert dom erkänner, ett ex är Christina Schurrer, fråga en dömd intern om han är oskyldigt dömd, vad blir svaret ?

Om jag ska gå på min lilla magkänsla + det att dom är på sannolika skäl häktade av tr,hr o nekat pt av hd och VIKTA det mot mammas utsagor att dom visst fikade 18.15 på fre el visst den ena var o fiskade just då, så vill jag tro att polisen-förundersökningsledaren Åklagaren har lite mer på fötterna än bara omständigheter, teorier, vilket kommer komma som en fet jävla snyting på advokaterna, tror tyvärr yppandeförbudet beror på komlexiteten med två mgm och ett grovt sexualbrott, tyvärr

Då kanske du noterat att det nästan "mode" i förnekande. Tidigare var det mycket minnesluckor och inre röster. Numera är det mest blånekande, även om de ertappas med fingrarna i syltburken.
2015-06-27, 02:50
Bannlyst
Tror inte vi kommer bli så mycket klokare på vad som skett förrän åtal väcks, möjligen ifall åklagaren innan dess måste presentera något mer handfast bevis i form av dna el liknande,
troligt scenarie är mord/grov våldtäkt i ett fall, ev våldtäkt/grovt skyddande av bevis av ena mannen och skyddande av bevis av kvinnan
2015-06-27, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Fast jag tror kollegorna sa 18.15 för en av dem skulle få skjuts till sin buss som gick 18.20
Därför åkte de före Lisa kom iväg.
Okej då är det 7 minuter mellan det att de skildes åt och sms.et skickades. Ganska lång tid för att ta sig till moppen och messa pappan, men hon kanske kollade sin facebook eller något innan hon messade pappan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in