2015-06-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Tråden blir sjukare och sjukare.

Lokaliseringen verkar fortfarande viktigast. Önskar att alla "skribenter" säger var i landet de bor.

Sjukt

Är du mentalt efterbliven? Svaret lär vara ja då du inte är från Stockholm. Med största sannolikhet är det 100 % nötkött i McDonalds svenska hamburgare - ty annars hade både media och rättssystem angripit McDonalds. Är du nyfiken kan du ju fråga efter mer information.

100 % nötkött innebär dock inte 100 % kött av finaste kvalitet, vilket du och din asbergerhjärna verkar ha svårt att förstå. Självklart är det rester och annat skit som hamburgaren består av - likväl, 100 % nötkött.

Själv käkar jag aldrig hamburgare på dessa ställen, tycker inte att det är gott (drar hellre i mig några vidriga nuggets ), så alla ställen går bort för mig rent hamburgarmässigt.
Citera
2015-06-28, 13:00
Medlem
Europes avatar
Nja, jag tycker nog att en del fristående gatukök (jag tänker i första hand på här i Stockholm med kranskommuner) har haft betydligt godare hamburgare. I förorten där jag växte upp hade vi väldigt goda hamburgare i gatuköket som drevs av en jugge-familj, samt priserna var generösa (t.ex. fick man för en liten slant en pljeskavica som var 3 gånger större än de jag har köpt på de flesta håll i Stockholm, inte minst i innerstan), men jag har förvisso inte hittat något riktigt bra gatukök där jag bor nu. Känns som den generella kvalitén på gatuköken i Stockholm har minskat, men det kanske bara är som jag inbillar mig? I och för sig var det länge sedan jag åt på Sibylla, men jag har ett vagt minne av att jag nog tyckte att maten inte smakade värst mycket, utan var rätt menlös?

Medan jag har ansett att en del gatuköksburgare har varit godare än kedjornas, så är fördelen med t.ex. Max och Burger King (gillar inte McDonalds, men samma sak gäller väl även för dem) att man alltid vet vad man får. Möjligtvis har det varit så att utbudet och kvalitén har varierat på de olika Sibyllaställena, eller så blandar jag ihop dem med andra gatukök. Faktum är att jag är ganska säker på att Sibylla inte har det tydliga varumärket som t.ex. de tidigare nämnda kedjorna, samt urskiljer sig inte lika klart från t.ex. andra gatukök, för att de ska ha samma fördel som de andra kedjorna när det gäller igenkänningsfaktorn, även om det nu vore så att de har samma jämna kvalité och samma utbud överallt.
Senast redigerad av Europe 2015-06-28 kl. 13:12.
Citera
2015-06-28, 13:02
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusklubban
Sibylla har också en gatuköks-image
Är inte Sibylla gatukök? Tycker inte de ska jämföras med kedjorna som riktat in sig på hamburgare, Sibylla är en korvmoj som jag ser det.
Citera
2015-06-28, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Är du mentalt efterbliven? Svaret lär vara ja då du inte är från Stockholm. Med största sannolikhet är det 100 % nötkött i McDonalds svenska hamburgare - ty annars hade både media och rättssystem angripit McDonalds. Är du nyfiken kan du ju fråga efter mer information.

100 % nötkött innebär dock inte 100 % kött av finaste kvalitet, vilket du och din asbergerhjärna verkar ha svårt att förstå. Självklart är det rester och annat skit som hamburgaren består av - likväl, 100 % nötkött.

Själv käkar jag aldrig hamburgare på dessa ställen, tycker inte att det är gott (drar hellre i mig några vidriga nuggets ), så alla ställen går bort för mig rent hamburgarmässigt.

JAg ÄR ju förfan från Sthlm! Kan du inte läsa?

(FB) Varför blev inte Sibylla Sveriges främsta hamburgarerestaurang?
Citat:
Iofs så har jag aldrig sett, och trodde inte att det fanns, McDonaldsliknande Sibyllarestauranger såsom de nu vill göra sig iom denna film: https://www.youtube.com/watch?v=JLrB...ature=youtu.be

För mig är Sibylla "korvgubbar och korvgummor"-kioskerna. Jag bor i Sthlm och DÄR finns det. De där restaurangerna i filmen har jag ALDRIG sett, blir besviken.
Menar du aspergershjärna?
Senast redigerad av sls55amg 2015-06-28 kl. 13:13.
Citera
2015-06-28, 13:11
Medlem
Europes avatar
Citat:

1. Det heter Aspergers. Officiellt inom vården heter det faktiskt "högfungerande autism" nuförtiden.

2. Min aspergerhjärna förstår statistiskt sett mer än åtminstone 99,999% av befolkningen sett till IQ-kvot (som ännu inte har mätts med tillräckligt omfattande test för att kunna mäta min maximinivå, vilket är anledningen till den relativt stora statistiska osäkerheten), vilket även får stöd utifrån mina resultat i en rad andra tester jag har utfört under mitt liv, så sluta använda "asbergerhjärna" som ett skällsord, då det är en oxymoron ifråga om förmågan att förstå saker. Om det nu är möjligt att greppa för någon som du, som nu inte har denna "asbergerhjärna", vill säga.
Senast redigerad av Europe 2015-06-28 kl. 13:16.
Citera
2015-06-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
1. Det heter Aspergers. Officiellt inom vården heter det faktiskt "högfungerande autism" nuförtiden.

2. Min aspergerhjärna förstår statistiskt sett mer än åtminstone 99,999% av befolkningen sett till IQ-kvot (som ännu inte har mätts med tillräckligt omfattande test för att kunna mäta min maximinivå, vilket är anledningen till den relativt stora statistiska osäkerheten), vilket även får stöd utifrån mina resultat i en rad andra tester jag har utfört under mitt liv, så sluta använda "asbergerhjärna" som ett skällsord, då det är en oxymoron ifråga om förmågan att förstå saker. Om det nu är möjligt att greppa för någon som du som inte har någon "asbergerhjärna", vill säga.

Tack för lektionen

Citat:
JAg ÄR ju förfan från Sthlm! Kan du inte läsa?

(FB) Varför blev inte Sibylla Sveriges främsta hamburgarerestaurang?
Menar du aspergershjärna?

Ja Nu var jag ju såklart inte seriös med mina anklagelser, men det kanske inte framkom så tydligt. För övrigt är substansen, dvs. 100 % nötkött är 100 % nötkött, och argument som "har du ens ätit nötkött?" upprepat tusen gånger ger inte så mycket.
Citera
2015-06-28, 13:16
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Andra har varit inne på samma sak, men jag sätter inte Sibylla i samma kategori som McDonald's, Burger King och Max. De sistnämnda är hamburgerrestauranger (man kan ju diskutera ordet restaurang i sammanhanget...) medan Sibylla är gatukök. Bland gatuköken är Sibylla dominerande. Jag har iaf inte hört talas om någon annan kedja som finns över hela Sverige.

Bland gatuköken verkar de individuella köken ha lite större möjlighet att påverka sitt utbud. I Lund hade den ena Sibylla tidigare väldigt god mjukglass med perfekt konsistens. Sedan hörde jag att de bytte ägare eller något. Senaste gångerna jag har ätit mjukglass där har det varit precis samma smaklösa sörja som det är på precis alla andra ställen. Nu vet jag inte längre var jag ska få tag i god mjukglass nära mig. Poängen är, förutom att jag ville klaga lite, att på McDonald's hade en egen mjukglassvariant inte varit möjlig, då allting är mycket mer styrt. På gatuköken kan det bli lite annorlunda upplevelse/valmöjlighet på de olika individuella gatuköken, fast de ingår i samma kedja, medan på hamburgerrestaurangerna blir allt samma så länge personalen gör rätt. (Ibland kan pommesen råka bli för mjuk etc.)

Fördelen med McDonald's et. al. är att man vet menyn och exakt vad man får oavsett vilken specifik restaurang man besöker. Fördelen med gatuköken kan variera beroende på vilket specifikt kök man besöker. Själva menyn brukar vara nästan samma, men överraskningar/specialare kan finnas på olika håll.

Angående hamburgarna föredrar jag nog oftast Sibyllas, men det är ingen stor skillnad jämfört med hamburgerrestaurangernas.

Daisys. Vissa är mindre bra men de flesta håller bra klass. Åk till Daisys vid Ulvsundamacken så kan jag lova dig en bra burgare. Utbudet är brutalt bra för ett gatukök.

Mvh
Citera
2015-06-28, 13:18
Bannlyst
Citat:
Tack för lektionen

Ja Nu var jag ju såklart inte seriös med mina anklagelser, men det kanske inte framkom så tydligt. För övrigt är substansen, dvs. 100 % nötkött är 100 % nötkött, och argument som "har du ens ätit nötkött?" upprepat tusen gånger ger inte så mycket.

Det har du rätt i. Men jag tycker fortfarande att, särskilt, McDonaldsdyrkarna har så jävla fel.

Smaken är som baken.

Men jag upprepar fortfarande, det verkar vara skillnad på Sibyllorna, och jag blev överraskad när jag, för första gången, googlade "Sibylla" pga denna tråd och såg att de har McDonaldsliknande restauranger. DET anser inte jag är Sibylla, aldrig sett dessa restauranger, och undrar därför var i landet folk bor och om det är sådana restauranger som menas, särskilt när det är i negativ bemärkelse .

Ett tecken på att det är de, för mig, McDonaldsliknande restaurangerna som menas i negativ bemärkelse, är synpunkten på att det saknas "drive-thru". Drive-Thru på ett gatukök?
Senast redigerad av sls55amg 2015-06-28 kl. 13:24.
Citera
2015-06-28, 13:20
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Men jag tycker fortfarande att, särskilt, McDonaldsdyrkarna har så jävla fel.

Smaken är som baken.

Ja, det är äckligt, det har du rätt i
Citera
2015-06-28, 13:23
Medlem
Citat:
Tråden blir sjukare och sjukare.

Lokaliseringen verkar fortfarande viktigast. Önskar att alla "skribenter" säger var i landet de bor.

Varför det? Själva grejen med en kedja är ju att man ska få likadan mat oavsett var man är.
Citera
2015-06-28, 13:25
Medlem
Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Är inte Sibylla gatukök? Tycker inte de ska jämföras med kedjorna som riktat in sig på hamburgare, Sibylla är en korvmoj som jag ser det.

De Sibylla resturanger som finns uppe i norr där jag bor tror jag alla är med bord och plats för minst 20 pers.
När jag varit runt i Sverige har jag sett båda sorterna,alltså med lucka och ståplats i Linköping t.ex och även större som Gustafs i Halmstad.

Det beror väl på hur stort kundunderlag man riktar sig till.

OnT : De som hyllar McD burgare trollar ju helt klart.
Torr och tråkig pannbiff ala skolmatsal.
Receptet på alla delar av burgaren kommer från huvudkontoret och får inte ändras/smaka annorlunda än på andra resturanger.

MAX,blir bara mer och mer som McD..... tråkigare....

Sibyllas har roligare burgare med mycket bacon och ost och smakar alltid bättre , men deras personal verkar ha mindre kunskapsluckor ibland....och friterar deras future-fries (som är helt överlägsna allt ,rätt gjorda ..) till döds i fritösen.

Frasse är också rätt ok här uppe samt Korvgubben kedjan som har allt utom korv.....
Citera
2015-06-28, 13:25
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Varierar kanske, men Sibylla äter jag inte på längre, det brukar vara sunkiga, ohygienska lokaler, långsam service och precis samma trista smak som valfri korvkiosk.

Vet inte hur det ser ut utanför Stockholm, men går man till Sibylla här när man kan få måltid på Texas Longhorn för samma peng är man i mina ögon sällsynt korkad. Förut var snabbmatssyltor billiga, nu har de samma pris (80-100 kr) som betydligt bättre, riktiga hamburgerrestauranger. Ofattbart för mig hur man kan äta lunch där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in