Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Okej.
Bröd? Absolut inte, Sibylla kör smaklösa degiga kalla ICA-bröd medans exempelvis Max har väl rostade, välsmakande bröd som inte klumpar sig i munnen.
Där jag sett så har bröden alltid värmts på stekplattan. Väl rostade med andra ord. Ibland blir de väl flottiga också, men jag uppskattar det.
Bröden är större än McD o K, Max. Ungefär som affärernas XL-bröd. Luftigheten är väl samma som affärernas, beroende på kampanj. McD etc är väldigt Små - därför verkar de mer kompakta. Det tål att tänkas på.
Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Grönsaker? Förmodligen identisk kvalitet, personligen känner jag inte skillnad på en Klass II och en klass I-isberg. Förvaringen (brunhet) vinner rimligtvis McDonalds på, eftersom omsättningen är högre.
Sibylla brukar ösa på med sallad och lök för att kompensera det bristfälliga köttet, men kvantitet är inte kvalitet.
Sibylla öser inte på för att dölja något, utan rikligt innehåll är ju deras poäng. McD etc har naturligtvis hyfsade svenska grönsaker. Men antalet är väldigt snålt. Inga lökringar (bortsett från i reklamen), men Sibylla har stora ringar av lök. Det finns också flera olika sorters grönsaker att välja mellan.
Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Ost? Ingen åsikt, ingen av kedjorna har någonsin imponerat mig med osten.
Jag Tror Sibylla har vanlig ostmassa i plastfickor, men vet inte. Det har nog McD etc också, men skillnaden ligger i storleken. En 300 grammare behöver stor ost ... jämfört mot en ostburgare från McD
Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Sås? Sibylla brukar köra den vanliga flottiga hamburgerdressingen, McDonalds och Max har åtminstone något som liknar komposition där dressingen matchar burgarens tema.
Jag gillar faktiskt Sibyllas rosa hamburgardressing, men smaken är som baken. Men man brukar få en stor sked sådan dressing. GAnska bra tycker jag. Men Det jag tänkte på var såserna som tillbehör. De finns i disken i behållare där de andra tillbehören finns. De skopas upp utan någon mängdrestriktion verkar det som. Tex går det bra at dränka pommesen i stark sås, hälla räksallad på burgaren etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Pommes? Sibylla brukar vara riktigt goda och lite kryddade. McDonalds är alltid under all kritik. Max minns jag inte ordentligt, men knappast sämre än McDonalds.
Tangent; McDonalds och Max har större dipp-utbud, Sibylla har någon god men smak är som sagt subjektivt.
JAg gillar inte Max ponnes alls. De är ungefär som BK. McD har däremot goda pommes. Men Sibyllas är i en annan klass. De är mer restaurangliknande. Mer hemma gjorda. Fast nu såg jag på sidan at de hade nya "future fries" så jag vet inte hur de är ... Angående dipp så tog jag det ovan. Jag är fet sur på kedjornas snåla o dyra småförpackningar av såser. Men en gång hade iaf McD chipotle-sås, och detvar ett plus.
Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Ingenting kompenserar den platta pucken.
Hur ska den vara då? McDs skiva är ju ... ungefär som ett hemvirkat glasunderlägg. Lika platt o smalt. Inte alls som i reklamen. Åtminstone ljuger inte Sibylla i sin reklam om utseendet på sina burgare.