Citat:
Ursprungligen postat av
adjagosse
Varför skulle jag göra det?
Du har nog inte kommit dit än där konsekvenserna blir att du har INGET kvar man kan inte ens få i sig sin fix för venerna är slut även ljumskarna osv. Du muckar från kåken är ute i 2-4 veckor sen sitter du igen för en jävla stöld eller något får du 2-3 mån + del så 5-6 mån för en skit stöld och så snurrar det på hela tiden. När man väl är ute så är det bara svek och skit hela tiden jonkare snor allt för att göra sig friska! du kan vara hur bra vän du vill. Får en överdos dom robbar dig slänger ut dig i trappen ringer ambulans om du lever eller är död skiter dom i fullständigt säger bara ...ja synd han var en bra kille, dagen efter är du glömd. Men vill du ha ett liv där du åker ut och in hela tiden på kåken, psyk, sjukhus, lvm, lögner, svek, inga riktiga vänner, ja listan kan göras hur lång som helst.
Själv föredrar jag den andra vägen efter missbruk sedan 13 års ålder är i dag 36 år började med jonket när jag var 18 år. Och har i dag metadon för att klara mitt liv ! det var mitt livs största misstag att börja med jonket.