Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 18:47
Medlem
Run3s avatar
Drog igenom avsnitt 10 igår med "näthataren" Lemasive. Känns som en man med många starka åsikter! Jag gillar att Salgoud låg på och kritiserade honom; imponerande hur kvicktänkt Salgoud var, alt. bra klippningsarbete. Lemasive känns något arrogant dock när han upprepade gånger beskriver den stora massan som korkad, etc. Men överlag känns han som en skön Flashbackare och han förtjänar respekt för att han vågar uttala sig om kontroversiella ämnen!
Citera
2015-06-25, 22:56
Medlem
-Såg denna tråden.

-Letade mig fram till första podcasten.

-Stängde ner skypesamtalet med alla vänner i.

-Poof avsnitt 4 är slut.

-Vännerna ringer upp mig för game, känner att jag får delta för att vara social (Förlorade så det var inte värt det men men -.-).

-Starta pod 5 och 6.

-Poof kl är 22,30 och jag borde lagt mig 10:S.

-Fortsätter lyssna tills nu och känner att jag måste hylla denna pod till skyarna.

Citera
2015-06-26, 09:59
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Drog igenom avsnitt 10 igår med "näthataren" Lemasive. Känns som en man med många starka åsikter! Jag gillar att Salgoud låg på och kritiserade honom; imponerande hur kvicktänkt Salgoud var, alt. bra klippningsarbete. Lemasive känns något arrogant dock när han upprepade gånger beskriver den stora massan som korkad, etc. Men överlag känns han som en skön Flashbackare och han förtjänar respekt för att han vågar uttala sig om kontroversiella ämnen!

Jo han är en ganska go grabb, helt klart intressant att prata med, och det är absolut ingen överdrift att påstå att han har starka åsikter. :P Haha, fint att höra. Tror det är en av de intervjuer jag redigerade minst faktiskt, vilket jag kanske borde varit striktare med..

Citat:
Ursprungligen postat av Thekimp
-Såg denna tråden.

-Letade mig fram till första podcasten.

-Stängde ner skypesamtalet med alla vänner i.

-Poof avsnitt 4 är slut.

-Vännerna ringer upp mig för game, känner att jag får delta för att vara social (Förlorade så det var inte värt det men men -.-).

-Starta pod 5 och 6.

-Poof kl är 22,30 och jag borde lagt mig 10:S.

-Fortsätter lyssna tills nu och känner att jag måste hylla denna pod till skyarna.

Haha, så ska det låta! Du har fortfarande de mest populära avsnitten kvar också, så det kanske är något att se fram emot ikväll, då. Tack!
Citera
2015-06-26, 15:54
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
JAWsome!
Väldigt bra proddat de sista två avsnitten även fast man har en del invändningar på Bruce_Lee avsnittet.
Panda tråden har man läst för flera år sedan och det väckte massvis av minnen när du läste upp den.
Tycker du är inne på rätt spår och speciellt verkar du vara en ödmjuk person vilket uppskattas i dagens värld .
Donation kommer!!
Säg till om du behöver lite fotsoldater för att få fram avsnitt, det kan vara allt från klippning till röster så bara skicka PM.
Senast redigerad av franzstrudel 2015-06-26 kl. 15:59.
Citera
2015-06-26, 17:38
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jo han är en ganska go grabb, helt klart intressant att prata med, och det är absolut ingen överdrift att påstå att han har starka åsikter. :P Haha, fint att höra. Tror det är en av de intervjuer jag redigerade minst faktiskt, vilket jag kanske borde varit striktare med..
Synd att Lemasive är avstängd. Hans senaste varning var 2009 om man ska tro https://www.flashback.org/sok/lemasive?f=123 vilket ledde till en avstängning i 6 månader enligt (FB) Lemasive - Ohörsamhet med möjligheten att söka amnesti efter det. Sket han i det? Eller har han blivit avstängd igen efter 2009? Eller skriver han under ett annat nick? Minns inte om det framgick i avsnittet, men jag fick känslan av att han fortfarande var aktiv.
Citera
2015-06-27, 13:29
Medlem
Salgouds avatar
Kreativa människor! Jag fick en idé till podden om ett avsnitt som kanske kommer i framtiden. För att det ska funka behöver jag minst 5-6 pers som ställer upp.. Det hela kommer ta 5-10 minuter och två inspelningar för varje deltagare (men jag har för vana att börja tjöta med folk i minst en halvtimme när jag väl har dem på linan, så ni får vara beredda på att lägga på luren om ni tröttnar). Mer info finns om ni PMar mig eller, än bättre, skickar ett mail flashbangpodden snabela gmail punkt com. Ni behöver inte vara dunderkreativa heller, bara ha ett uns fantasi (och ni får betänketid innan inspelning).

Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
JAWsome!
Väldigt bra proddat de sista två avsnitten även fast man har en del invändningar på Bruce_Lee avsnittet.
Panda tråden har man läst för flera år sedan och det väckte massvis av minnen när du läste upp den.
Tycker du är inne på rätt spår och speciellt verkar du vara en ödmjuk person vilket uppskattas i dagens värld .
Donation kommer!!
Säg till om du behöver lite fotsoldater för att få fram avsnitt, det kan vara allt från klippning till röster så bara skicka PM.

Tack! Fan var skoj att höra. Men vad har du för invändningar mot allas våran Bruce_Lee? Är så jävla glad att folk gillar Panda-avsnittet! Det klickade inte alls för mig när jag satt och redigerade, men så kom musiken på och BigPete föreslog (efter att ha hört en tidigt version) att jag skulle lägga till ljudeffekterna, och för min del var det där det klickade. Jag har skickat ett PM till dig, förresten.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Synd att Lemasive är avstängd. Hans senaste varning var 2009 om man ska tro https://www.flashback.org/sok/lemasive?f=123 vilket ledde till en avstängning i 6 månader enligt (FB) Lemasive - Ohörsamhet med möjligheten att söka amnesti efter det. Sket han i det? Eller har han blivit avstängd igen efter 2009? Eller skriver han under ett annat nick? Minns inte om det framgick i avsnittet, men jag fick känslan av att han fortfarande var aktiv.

Ja det är faktiskt synd, han är en synnerligen intressant herre! Om jag minns rätt så är han permanent bannlyst och kan inte söka amnesti, även om det framstår som att han skulle kunna det.. Jag kan vara helt ute och cykla, dock, men är tämligen säker på att så är fallet. Det är dock inte alls omöjligt att han kommer vara med i podden igen i framtiden, så förhoppningsvis har du inte hört det sista från honom ännu.
Citera
2015-06-27, 17:05
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Kreativa människor!

Tack! Fan var skoj att höra. Men vad har du för invändningar mot allas våran Bruce_Lee? Är så jävla glad att folk gillar Panda-avsnittet! Det klickade inte alls för mig när jag satt och redigerade, men så kom musiken på och BigPete föreslog (efter att ha hört en tidigt version) att jag skulle lägga till ljudeffekterna, och för min del var det där det klickade. Jag har skickat ett PM till dig, förresten
Haha, jag blev något förvånad tidigare idag när jag stod bakfull och jävlig inne på pizzerian för att bli nekad i kassan då jag tömt kortet till donationer för en obskyr podcast!
Jag gör en pudel helt enkelt och skyller min obefogade kritik mot Bruce_Lee på alkohol, kvinnor och dåligt omdöme. Står dock fast i det övriga som slank ur!
Citera
2015-06-28, 10:59
Medlem
direktörns avatar
Nibblers tråd Tror ni jag kommer åka fast. Skulle kanske skulle passa att göra ett avsnitt som Pandatråden om i framtiden.
Citera
2015-06-28, 13:21
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Nibblers tråd Tror ni jag kommer åka fast. Skulle kanske skulle passa att göra ett avsnitt som Pandatråden om i framtiden.
Den har helt klart potential! Skummat igenom den lätt och det verkar vara någorlunda enkelt att kunna förstå den i uppläst tillform.

Till skillnad från den där tråden om simp fisken som var förävla rolig men inte skulle passa för radioformatet
Senast redigerad av franzstrudel 2015-06-28 kl. 13:43.
Citera
2015-06-28, 13:25
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
Den har helt klart potential! Skummat igenom den lätt och det verkar vara någorlunda enkelt att kunna förstå den i uppläst tillform.

Till skillnad från den där tråden om sim08-642 50 40p fisken som var förävla rolig men inte skulle passa för radioformatet
Varför klämmer du in tel.numret till en thaikrog i inlägget?
Citera
2015-06-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Varför klämmer du in tel.numret till en thaikrog i inlägget?
Smygreklam han försöker slippa att åka ditt på 1:01
Citera
2015-06-29, 19:12
Medlem
Run3s avatar
Bruce_Lee, älskar göteborskan! Hoppas hon är med fler gånger. Tragiska och absurda historier som var underhållande att lyssna på.

Panda-avsnittet var också skönt. Var inte bekant med tråden sedan tidigare, så det var en kul överraskning. Gillade det så mycket så jag var tvungen att spela upp det för brorsan som var över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in